halaa Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hei folkens! Vet noen åsen type girolje brukes til passat 3C2 1.9 TDI? Tenkte å fylle på litt, men er usikker åsen type girplje jeg skal kjøpe. Det gjør vel ikke noe om jeg fyller på en annen type girolje enn det som allerede er kassen? Takk Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Jeg fikk lyst til å si GL-4, men er ikek sikker.. Slå inn reg.nr på Mekonomen og se hva slags olje de anbefaler. Hva mener du med å fylle på annen type olje? Skal kassa ha GL-4 så fyller du GL-4. Spiller ingen rolle om det er Castrol eller Biltema som har lagd den. Hvilket merke som er fylt fra før spiller ingen rolle. Ikke fyll feil olje bare for å maxe opp nivået. Veldig ofte så ligger oljenivået rett under nivåpluggen. Står bilen skeivt? Hvor mye er det som mangler? Å kjøpe olje og søle med dette for å fylle på 0,03 liter hadde jeg ikke giddi. Jeg pleier å bøye til en strips å bruke den som peilepinne hvis det ikke renner ut noe når du skrur ut nivåpluggen. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Jeg fikk lyst til å si GL-4, men er ikek sikker.. Slå inn reg.nr på Mekonomen og se hva slags olje de anbefaler. Hva mener du med å fylle på annen type olje? Skal kassa ha GL-4 så fyller du GL-4. Spiller ingen rolle om det er Castrol eller Biltema som har lagd den. Hvilket merke som er fylt fra før spiller ingen rolle. Ikke fyll feil olje bare for å maxe opp nivået. Veldig ofte så ligger oljenivået rett under nivåpluggen. Står bilen skeivt? Hvor mye er det som mangler? Å kjøpe olje og søle med dette for å fylle på 0,03 liter hadde jeg ikke giddi. Jeg pleier å bøye til en strips å bruke den som peilepinne hvis det ikke renner ut noe når du skrur ut nivåpluggen. Sjekka giroljen for ett år siden i forbindelse med en reperasjon, og da rant olje så fort karen på verksted skru av skrua for å sjekke oljenivået. For noen måneder siden måtte jeg bytte clutch, også sjekka giroljen igjen. Men da karen skru av skrua, rant ikke noe olje og han stakk fingeren inni og mente at det var nok med girolje. Merker nå at giringa ikke går like lett og smooth slik det gikk, altså går helt fint ingen problem, men ikke like lett og fint som jeg kjenner den. Mistenker at det er lite olje kanskje. Snakket med møller og de pleier ikke å fylle på girolje mente karen på møller. Om de skal gjøre noe med girolje, da tapper de det hele og fyller på en viss mengde olje på nytt (han husket ikke hvor mye det gikk på den kassan). Karen på møller mente videre at girolje-nivået skal være litt over den skrua man bruker for å sjekke oljenivået. Om det er sant, så på min er det litt under den skrua. Derfor tenkte å kjøpe litt olje selv og fylle på litt ( 1-2 desiliter kanskje). Møller ville hatt 2000 kr. for å tappe den gamle og fylle på ny. Endret 26. mai 2015 av halaa Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Manuell regner jeg med? Uansett om du er usikker så er det jo bare å kjøpe 1L riktig olje hos merkeforhandler. Koster ikke allverden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå