wil Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 ja, overkskriften sier vel det meste. jeg liker sekkepipe litt, men jeg kunne tenkt meg å hørt metal band der de har med sekkepipe finnes det? og metal joik. noen som kan si meg noen navn på band med metal joik? Lenke til kommentar
SirReal Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Selvsagt! Det fantastiske metalbandet Blind Guardian bruker sekkepipe på en av sangene på albumet Somewhere Far Beyond. Dette er slett ikke det beste albumet deres. Jeg tillater meg å liste noen av dem i hva jeg mener er den beste rekkefølgen: 1 - Nightfall in Middle Earth -Tolkiens Noldosaga i metaldrakt. Det KAN jo ikke slå feil. 2 - Imaginations From the Other Side 3 - A Night at The Opera - tittelen er en Queen-hyllest, men utrolig mye bedre enn Queens album med samme navn. 4 - Somewhere Far Beyond. 5 - Forgotten Tales - samling av hel- og halvakustiske BG-klassikere. Lenke til kommentar
nord Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 og metal joik. noen som kan si meg noen navn på band med metal joik? intrigue (HeavyJoik) Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Korn - Shoots and ladders. Småpsyko låt med barnerim og sekkepipe... Lenke til kommentar
lodestar Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hm Hm AC/DC har brukt det i noen sanger om jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
Gandi Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hm Hm AC/DC har brukt det i noen sanger om jeg ikke husker helt feil Hvilke da? Gandi Lenke til kommentar
Smaug Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hei Bandet "Cruacman" er ganske stilig. Irsk folkemusikk på Metal form inneholder også litt sekkepipe i noen sanger. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Støtter opp om Intrigues heavy joik! Dødsfett! Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hm Hm AC/DC har brukt det i noen sanger om jeg ikke husker helt feil Hvilke da? Gandi F.eks. "It's A Long Way To The Top " på High Voltage albumet... Det er Bon Scott som spiller. Han var jo fra schotland opprinnelig, og de bruker det i flere sanger men jeg kommer ikke på i farten... Lenke til kommentar
Krø||e Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 ram-zet me r.i.p....er noe sekkepipelignende lyder i den:P Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Metallica - Low Man's Lyric (på Reload skiva) har litt sekkepipe =) Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 feilposting, flyttes. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Du kan jo prøve et band som kaller seg The Young Dubliners. Trad. irsk blanda med heavy rock/metal eller noe. Har ikke hørt så mye av dem. Det finnes en form for sekkepipe i Irland også. Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Vil du ha sekkepipe musikk i en metal sang, må du skaffe deg Cradle of Filth - Fear of the Dark. Den sangen har til og med en sekkepipe solo, og den er forresten mye bedre en orginalen Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Korn - Shoots and ladders. Småpsyko låt med barnerim og sekkepipe... og korn - my gift to you (fra follow the leader) Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Ops...spilte sangen...spiller bare litt sekkepipe i starten, vokalisten som spiller...og merkeligt nok klarer han ikke å synge og spille sekkepipe på en gang : Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hm Hm AC/DC har brukt det i noen sanger om jeg ikke husker helt feil Hvilke da? Gandi F.eks. "It's A Long Way To The Top " på High Voltage albumet... Det er Bon Scott som spiller. Han var jo fra schotland opprinnelig, og de bruker det i flere sanger men jeg kommer ikke på i farten... AC/DC har bare sekkepipe på "It's a long way to the top" Er faktisk ikke helt sikker på om Bon spiller selv da. Har hørt konsertopptak av sangen, og det hørtes ikke helt likt ut for å si det mildt. Og AC/DC er ikke metal Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 det er sikkert mange band som har det som folk her har skivi men det hørtes litt rart ut da men liker sekkepipe jeg og Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg kan ta feil, men jeg tror Finntroll har noen tracks med sekkepipe. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Absu - Tara I alle fall introen på det albumet, er ikkje heilt sikker på om det er brukt i vesentleg grad i resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå