Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Automatisering VG3 (AUT4002) Eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har vært borti skjema av typen vedlegg 4 tidligere, som kunne forklart litt kjapt hva det dreier seg om?  

På høyre siden er distribuerte I/O enheter som er koblet til PLS'en. Den måler 4-20 mA. På høyre side er det 2 omformere som omformer fra 4-20 mA til såkalt Kvantum-mengde/Analyse(egenskap). Det står underst om hva som faktisk måles. I midten er det termineringer for å unngå støy og blir upåvirkbart av andre komponenter.

Endret av AutoRambo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har vært borti skjema av typen vedlegg 4 tidligere, som kunne forklart litt kjapt hva det dreier seg om?  

 

Vedlegg er vell gassdetektoren til høyre, Servomex 2700, og det til venstre er vell PLS? Master?

Usikker på om F7.15 er lys eller sikring?? eller begge deler..  :hmm:

Lenke til kommentar

 

Noen som har vært borti skjema av typen vedlegg 4 tidligere, som kunne forklart litt kjapt hva det dreier seg om?  

 

Vedlegg er vell gassdetektoren til høyre, Servomex 2700, og det til venstre er vell PLS? Master?

Usikker på om F7.15 er lys eller sikring?? eller begge deler..  :hmm:

 

 

Det til venstre er I/O blokkene som videre har feltbuss til PLS'en.

 

Tror F7.15 er en sikring med lys, altså at lyset kobler inn hvis sikringen går. Eller som indikering at når sikringen har gått så lyser det ikke lengre.

Lenke til kommentar

Ut i fra vedleggene så kan jeg kanskje tenke meg at vi får:

 

-       Ombygging av sløyfe 01 til PLS regulering/kobles til eksisterende feltbus

-       Servomex 2700, kalibrering, feilsøke etc.

-       Alarm på gassdetektor – feilsøke på sekundærluft og gassedetektor, feilt på feltbus?
       (sjekke at utgangene og inngangene på PLS fungerer??)

-       Vedlikehold på mateskyvere/feilsøking? 

 

Sistnevnte tenkte jeg pga. vi tross alt har et vedlegg på denne hydraulikken..

Hva tenker dere?

Noen som har en ide hvordan vi formulerer ombygging av sløyfe 01 til pls?

Ellers kan jeg tenke meg at om det er feilsøking på gassalarm/PLS så er loopkalibrator en ting å ta med.
Samt sjekke at det ikke er feil på sløyfe 01 om det er alarm.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som har vært borti skjema av typen vedlegg 4 tidligere, som kunne forklart litt kjapt hva det dreier seg om?  

 

Vedlegg er vell gassdetektoren til høyre, Servomex 2700, og det til venstre er vell PLS? Master?

Usikker på om F7.15 er lys eller sikring?? eller begge deler..  :hmm:

 

det til venstre er IO modul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...