karik2 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hei. Jeg har tatt over som styreleder i et lite borettslag med 6 andeler. Ble valgt på basis av at jeg skulle få ordnet opp i en skakkjørt økonomi og holder nå på å gå igjennom regnskapet. Ser bla. at forretningsfører tar over 1/10 av budsjettet (ca. 40.000 kr). Siden borettslaget er såpass lite og med få andeler ser vi på mulighet for å ta forretningsførselen selv, og lurer derfor på om det er noen her som har tips og erfaringer rundt forretningsførsel og fakturaløsninger. Jeg bor selv ikke i nærheten av borettslaget, og ønsker derfor å se på gode nettbaserte løsninger for utsending og oversikt over faktura. Setter pris på alle tilbakemeldinger - K Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Tenker du på å ansette noen for å gjøre dette, eller at styret/styreleder skal gjøre det selv uten honorar? Generelt sett bør man ikke gjøre seg avhengig av at noen gjør tjenester gratis, selv ikke forretningsførsel. Lenke til kommentar
karik2 Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Tenker du på å ansette noen for å gjøre dette, eller at styret/styreleder skal gjøre det selv uten honorar? Generelt sett bør man ikke gjøre seg avhengig av at noen gjør tjenester gratis, selv ikke forretningsførsel. Planen er at dette skal utføres av styret. Styrehonoraret økes for den posten som påtar seg dette ansvaret. Endret 26. mai 2015 av karik2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå