Morbus Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hei! Skal sette i sammen en xp2500+ barton imorgen. Så jeg har et spørsmål ang. rengjøringen av den. Det var heller vanskelig å få tak i isopropanol, så jeg endte opp med en liten flaske aceton... Duger d til rengjøring av CPU/kjøleribbe? Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg brukte JIF jeg, har det veldig mye å si hva man rengjør med? Isåfall bør jeg ta kjøleribbe og rengjøre den på nytt? Er det stor forskjell? - Judaz - Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hvis det er ren Aceton, er den utmerket! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jif legger vel igjen et belegg? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Aceton er utmerket. Jif er ikke bra. Det legger igjen et ganske tykt lag av kjemikalier og fett som hindrer varmeoverføringen mellom kjøleribbe og CPU. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg kan ikke tenke meg Jif legger igjen så mye rester, såfremt du vasker det av med rent vann etterpå. Men joda, det finnes jo bedre stoffer Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg vet jo at JIF ikke er optimalt, emn jeg mener: Jeg hadde jo gjerne sett at cpu'n med holdt et par grader lavere temp, men bør jeg ta av kjøleren og rengjøre den pånytt? - Judaz - Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hvis JIF legger igjen fett, så nytter det jo ikke å rense med vann etterpå. Lenke til kommentar
Morbus Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Takker for svar folkens! Var faktisk på apoteket og kjøpte aceton! Glimrende sted å handle kjemikalier. De er jo kjemikere og ble veldig ivrige, nesten litt glad for spørsmåla mine Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hvis JIF legger igjen fett, så nytter det jo ikke å rense med vann etterpå. Jeg har da ikke sagt at Jif legger igjen fett. Jeg tviler _sterkt_ på det. Og det koster meg forøvrig ikke en kalori å spørre produsenten om dette. Akkurat som da jeg måtte kontakte Arcus bare for å bevise forumbrukere at det ikke var fett i rødspriten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå