bomba95 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hei, jeg trenger hjelp med å sette opp internt nettverk, er det noen som har noen gode bruksanvisninger som er lette å forstå evt youtube videoer, har googlet litt selv men finner ikke ut av så mye 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 En router, og du har et internt nettverk. Det hjelper deg nok ikke, men du spør så vagt at jeg kun kan svare så vagt. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 kan du utdype hva det egentlig er du skal? Skal du bare sette opp en router? Lenke til kommentar
bomba95 Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 hei, unnsyld for dårligt skrevet, jeg skal sette opp et internt nett i det nettet som vi har på jobb for jeg skal sette opp en DNS og DHCP server uten å gjøre slik at de andre påvirkes at av jeg holder på å lære meg med disse. håper det hjalp litt 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 aha, slik jeg skjønner det så ønsker du å lage deg ditt eget lille nettverk som du kan "leke fritt" i, men samtidig ha aksess til internett via jobbens nettverk? En ruter er nok tingen. Sett opp en ruter med WAN port mot jobbent nettverk, og blur LAN-delen til hva enn du skal på innsiden Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 På jobb, ja. Og hva kan du bruke der? Jeg vil anta du kan sette opp et VLAN til dette, hvis ikke så må du ha en router. Lenke til kommentar
bomba95 Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 ja har ruter men var bare usikker på hvordan jeg skulle gjøre det med den, men gikk opp et lys når Evelen! skrev 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 ja har ruter men var bare usikker på hvordan jeg skulle gjøre det med den, men gikk opp et lys når Evelen! skrev Høres bra ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå