FreeBSD Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 En kamerat av meg greide å få lastet modulene vha. modprobe, og deretter mountet. Han la de så inn i fstab, men da var ikke modulene lastet. Tipper han må redigere et startupscript for å få de lastet... Hvis du følger den guiden på siden skal du ikke trenge å lage eget script. Å legge modulen inn som instans i fstab skal være nok. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Fedora virker veldig spennende, og etter å ha lest denne tråden kan jeg nesten ikke vente med å prøve det. Nå er jeg imidlertid midt oppe i det verste kjøret før eksamener på skolen, prosjekt som skal leveres over helgen og matematikkoblig som skal leveres om en uke, så det får nok pent vente til alt det er ferdig. Har rotet rundt med RedHat en del tidligere, så Fedora burde ikke være så fryktelig vanskelig å få opp å kjøre. Selv om jeg vet at iBuddien min ikke akkurat er altetende da det gjelder standardoppsett. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Fedora virker veldig spennende, og etter å ha lest denne tråden kan jeg nesten ikke vente med å prøve det. Nå er jeg imidlertid midt oppe i det verste kjøret før eksamener på skolen, prosjekt som skal leveres over helgen og matematikkoblig som skal leveres om en uke, så det får nok pent vente til alt det er ferdig. Har rotet rundt med RedHat en del tidligere, så Fedora burde ikke være så fryktelig vanskelig å få opp å kjøre. Selv om jeg vet at iBuddien min ikke akkurat er altetende da det gjelder standardoppsett. Fedora er meget akseptabelt utrustet med tanke på "sære" hardware-kombinasjoner. Stort sett altetende. NVidia- og ATI-driverne for 3D-support må du innstallere selv, men det er jo stort sett vanlig kost. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 hva er galt med rpm? Synes det virker fint jeg?!? Det er ikke l33t nok Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Har no testa Fedora Core 1, og ting virkar svært strømlinjeforma og bra. Det eg syns manglar er derimot det som trekker ned foreløpig. Først og fremst så finn Fedora ikkje min 250GB Maxtor OneTouch automatisk. MDK fann denne under installasjonen, og tilbydde meg til og med å installere på den! Korleis kan eg få den til å virke? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Mitt første inntrykk av Fedora har jeg skrevet om før i denne tråden, og det var veldig positivt. Men der er en del ting som er unødvendig kronglete og vanskelig. Jeg har aldri vært borti makan til problem med java, og heller ikke D2OL. D2OL fungerer knirkefritt på alle andre distribusjoner jeg har prøvd, men på Fedora må man gå omveier for å få installert det, og når man først har installert det fungerer det ikke helt 100%. Jeg har heller aldri opplevd å måtte ta restarter av maskinen, fordi alt har låst seg, men det måtte jeg med Fedora. Dette er bare noen ubehagelige overraskelser, og jeg frykter det kommer flere... Intallasjon av program er ikke så knirkefri som man burde kunne forvente av en så stor distro. Det er litt mer stress å bruke Fedora enn jeg var innstilt på. Vurderer å gå tilbake til den mest problemfrie distroen så langt: Slackware 9.1 Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Mitt første inntrykk av Fedora har jeg skrevet om før i denne tråden, og det var veldig positivt. Men der er en del ting som er unødvendig kronglete og vanskelig. Jeg har aldri vært borti makan til problem med java, og heller ikke D2OL. D2OL fungerer knirkefritt på alle andre distribusjoner jeg har prøvd, men på Fedora må man gå omveier for å få installert det, og når man først har installert det fungerer det ikke helt 100%. Jeg har heller aldri opplevd å måtte ta restarter av maskinen, fordi alt har låst seg, men det måtte jeg med Fedora. Dette er bare noen ubehagelige overraskelser, og jeg frykter det kommer flere... Intallasjon av program er ikke så knirkefri som man burde kunne forvente av en så stor distro. Det er litt mer stress å bruke Fedora enn jeg var innstilt på. Vurderer å gå tilbake til den mest problemfrie distroen så langt: Slackware 9.1 Som nevnt tidligere i denne tråden må du laste ned en java-versjon som er kompatibel med GCC3.2, ellers får du trøbbel. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Mitt første inntrykk av Fedora har jeg skrevet om før i denne tråden, og det var veldig positivt. Men der er en del ting som er unødvendig kronglete og vanskelig. Jeg har aldri vært borti makan til problem med java, og heller ikke D2OL. D2OL fungerer knirkefritt på alle andre distribusjoner jeg har prøvd, men på Fedora må man gå omveier for å få installert det, og når man først har installert det fungerer det ikke helt 100%. Jeg har heller aldri opplevd å måtte ta restarter av maskinen, fordi alt har låst seg, men det måtte jeg med Fedora. Dette er bare noen ubehagelige overraskelser, og jeg frykter det kommer flere... Intallasjon av program er ikke så knirkefri som man burde kunne forvente av en så stor distro. Det er litt mer stress å bruke Fedora enn jeg var innstilt på. Vurderer å gå tilbake til den mest problemfrie distroen så langt: Slackware 9.1 Mange av problemen vil antakelig forsvinne ganske raskt. Fedora er en kliss ny distribusjon, med en oppdatert og svært rikholdig applikasjonsliste. Derfor vil endel software være såpass ny at du vil møte inkompatiblitetsproblemer med enkelt, eldre software. Det har ihvertfall jeg erfart. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Mange av problemen vil antakelig forsvinne ganske raskt. Fedora er en kliss ny distribusjon, med en oppdatert og svært rikholdig applikasjonsliste. Derfor vil endel software være såpass ny at du vil møte inkompatiblitetsproblemer med enkelt, eldre software. Det har ihvertfall jeg erfart. Det har du selvsagt helt rett i. For å si det på en annen måte: Der er fremdeles mulighet for forbedringer, og posentialet til Fedora distroen er enormt! Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Mange av problemen vil antakelig forsvinne ganske raskt. Fedora er en kliss ny distribusjon, med en oppdatert og svært rikholdig applikasjonsliste. Derfor vil endel software være såpass ny at du vil møte inkompatiblitetsproblemer med enkelt, eldre software. Det har ihvertfall jeg erfart. Det har du selvsagt helt rett i. For å si det på en annen måte: Der er fremdeles mulighet for forbedringer, og posentialet til Fedora distroen er enormt! Fedora 2.0 er ventet utpå nyåret en gang - de regner med ca. 2-3 slipp i året. Den nye versjonen skal blant annet være ferdigbygget for 2.6-kjernen. Spennende. Dessuten er det omtrent på de tider hvor GNOME 2.6 "går i trykken". Glede seg. Endret 15. november 2003 av FreeBSD Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Bortsett fra at den blir å hete Fedora Core 2, og ikke Fedora 2.0, så ja, riktig Og den vil komme med 2.6 som standard, med mindre 2.6 blir veldig forsinket. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Halloen allesammen. Jeg trenger hjelp til en ting. Og det er at rett etter at Fedora Core 1 Linux har bootet opp, så får jeg bare en svart skjerm, altså jeg får svart skjerm når X prøver å starte opp. Og jeg er en nybegynner på linux, så for guds skyld forklar godt hvordan jeg skal gå frem for å fikse problemet. Altså for å si det helt eksaktlig så får jeg bare en svart skjerm når X prøver å starte opp med min skjerm som er en Apple Studio Display 17", som kjøres via DVI porten. Og når jeg bytter til kompisen min sin CRT skjerm, så funker alt fint. Så jeg håper dere kan hjelpe meg med problemet. Hilsen Tom-Helge Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Halloen allesammen. Jeg trenger hjelp til en ting. Og det er at rett etter at Fedora Core 1 Linux har bootet opp, så får jeg bare en svart skjerm, altså jeg får svart skjerm når X prøver å starte opp. Og jeg er en nybegynner på linux, så for guds skyld forklar godt hvordan jeg skal gå frem for å fikse problemet. Altså for å si det helt eksaktlig så får jeg bare en svart skjerm når X prøver å starte opp med min skjerm som er en Apple Studio Display 17", som kjøres via DVI porten. Og når jeg bytter til kompisen min sin CRT skjerm, så funker alt fint. Så jeg håper dere kan hjelpe meg med problemet. Hilsen Tom-Helge Du må bruke den vanelige kabelen.. da virker d.. gjorde d for meg vertfall (radeon 9600pro) .. Jeg har inst drivere til skjermkortet men har ikke testet dvi kabelen etter d. Har du inst drivere til skjermkortet ditt ? Lenke til kommentar
foolish Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 En gang for alle: LES f.a.q. ! http://fedora.artoo.net/ Alle de vanligste problemene, blandt annet java, er beskrevet enten i f.a.q. eller i forumet. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 En gang for alle: LES f.a.q. ! http://fedora.artoo.net/ Alle de vanligste problemene, blandt annet java, er beskrevet enten i f.a.q. eller i forumet. Takk! Det var et godt sted å starte om man vil kvitte seg med frustrasjonene Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Er Fedora Core 1 så god som dere påstår? Kan den kjøre M$ Flight Simulator 2004 med WineX installert? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Er Fedora Core 1 så god som dere påstår? Kan den kjøre M$ Flight Simulator 2004 med WineX installert? Man kunne ihvertfall kjøre 2002-versjonen i den tidligere RedHat-distirbusjonen - det kjenner jeg folk som har klart svært enkelt - og ytelsen skal også ha vært meget god. Jeg tror du vil få det til - men tålmodighet er som alltid viktig med slike dinosaur-programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå