Gå til innhold

Telefon til 10-åring?

Anbefalte innlegg

Husets 9-åring blir snart 10, og skal få ny telefon. Hun har brukt en iPhone 4, som nå er død. Mtp spill (spes Minecraft) antar jeg at iPhone eller Android er mest aktuelt.

Hun har aldri klaget på på at iPhone 4 var treg. mtp at iPhone 4 selges nye til 1300,- er det et alternativ.

Spørsmålet er hvilke alternativer som finnes til ca 1500,- kr.

Jeg ser at Motorola har en G2? Hvordan er den i forhold til Samsung S3 eller s4 mini. Andre i prisklassen som bør vurderes?

Fordelen med iPhone er selvsagt et uendelig utvalg av deksler, noe som er viktig for en 10-åring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husets 9-åring blir snart 10, og skal få ny telefon. Hun har brukt en iPhone 4, som nå er død. Mtp spill (spes Minecraft) antar jeg at iPhone eller Android er mest aktuelt.

Hun har aldri klaget på på at iPhone 4 var treg. mtp at iPhone 4 selges nye til 1300,- er det et alternativ.

Spørsmålet er hvilke alternativer som finnes til ca 1500,- kr.

Jeg ser at Motorola har en G2? Hvordan er den i forhold til Samsung S3 eller s4 mini. Andre i prisklassen som bør vurderes?

Fordelen med iPhone er selvsagt et uendelig utvalg av deksler, noe som er viktig for en 10-åring.

I utgangspunktet kan du kjøpe hva som helst til en 10-åring. De lærer seg antagelig det meste. Her jeg bor, med kone og to tenåringsdøtre, er det utelukkende iPhone det går i blant mine døtre sin heldigvis store venneflokk. Har nok blitt sånn fordi ungdommene kommuniserer på godt integrerte apper innen Apple som iMessage og Bildestrøm samt at de enkelt kan koble seg opp på AirPlay og streame musikk hos hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Barn bryr seg ofte om hva de andre synes om telefonen sin. Ikke sikkert at ditt barn gjør det, men iPhone vil nok være en sikker vinner i venneflokken. Men jeg synes at iPhone 4 er litt vel gammel, så jeg ville ha satset på en brukt 4S eller 5 i så fall. 

Er arvingen åpen for å prøve noe nytt er det ganske mye bra Androidtelefoner. Hva med en Brukt Samsung Galaxy S4 eller kanskje en Sony Xperia Z1 Compact?

Lenke til kommentar

En brukt 4s er det fare for særdeles råttent batteri, den begynner jo å bli noen år. Det samme gjelder vel forsåvidt 5-eren også. Unntaket er om man får tak i en ubrukt erstattningstelefon, etter garanti.

Ytelsesmessig ser denne ut til å være ok. Ytelser omtrent på nivå med Z1 Compact.

http://www.lydogbilde.no/test/sony-xperia-e4g

http://www.phonearena.com/reviews/Sony-Xperia-E4g-Review_id3993/page/2

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...