Gå til innhold

Hvor mye vil det koste for nye deler til sykkel?

Gintoki

Anbefalte innlegg

Sykkelen jeg kjøpte til konfirmasjonen 9 år siden er godt rusta i dag utenom selve ramma. 

Hvor mye vil det koste å bytte alt utenom ramma på den?

Trur det var  4000 kroner som jeg brukte på den å var for for terreng med litt grove dekk og bilpumpe plugg på dekka og vanlige dekk bremser (ikke skivebremser)

Hvor mye ca vil det koste å kjøpe nytt av alt utenom ramma?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Sykkelen jeg kjøpte til konfirmasjonen 9 år siden er godt rusta i dag utenom selve ramma. 

Trur det var  4000 kroner som jeg brukte på den å var for for terreng med litt grove dekk og bilpumpe plugg på dekka og vanlige dekk bremser (ikke skivebremser)

Har du ikke vokst noe på de 9 årene?

Tror nok det rimeligste er å kjøpe en helt ny sykkel...

Har du ikke vokst noe på de 9 årene?

Tror nok det rimeligste er å kjøpe en helt ny sykkel...

Har det ja, men jeg kjøpte sykkelen stor nok til at jeg kunne ha setet nesten lavest, å i dag så har jeg sete ganske høyt.

Ok. Hadde håpa på som med en pc at det ville vert billigere å kjøpe nye deler isteden for alt nytt da det dyreste er intakt :p

• 2 uker senere...

Hvis ALT annet må byttes er det nok et tapsprosjekt, som de andre her sier. Hvis noe mer enn ramma er i bra stand, kan det jo gå an. Hvis hjul og krank er i orden, så er ikke utgangspunktet helt ille.

Du kan få tak i en del brukt på finn.no og bestille resten på f.eks. bikeshop.no. Hvis du legger alt du trenger i handlevogna på bikeshop, så ser du raskt hva det vil koste. Det forutsetter at du kan skru selv da. 

Jepp, krank fungerer. Eneste jeg trenger nytt av er:

styre (håndtakene er klistrete)
dekk (slitne gamle dekk som lekker luft)
vaiere til gir og bremser (det meste er fullt rusta)
gir
bremser
kjede
dempere

Tenkte kanskje å bytte ut de vanlige bremsene med skivebremser.

Endret av Gintoki

Jepp, krank fungerer. Eneste jeg trenger nytt av er:

styre (håndtakene er klistrete)

dekk (slitne gamle dekk som lekker luft)

vaiere til gir og bremser (det meste er fullt rusta)

gir

bremser

kjede

dempere

Tenkte kanskje å bytte ut de vanlige bremsene med skivebremser.

Styre får du til 200 kr (pass på å få riktig diameter som passer stemmet ditt)

Nye holker til    under 100 kr

2 slanger ca 100 kr

2 dekk ca 400 kr

4* vaier ca 200 kr

strømper 200 kr

kjede 200 kr

demper er dyrt. går du for stiv stål-/alugaffel får du lettere sykkel:) 300-400 kr

Kan få til mye for 1600-1700 kr.

Hvis skiftere og bremser må skiftes blir det fort 1000-1500 kr til, hvis du skal ha noe av ålreit kvalitet. Da begynner prosjektet å bli ganske dødfødt..

skivebremser kan du ikke ha, da det krever andre hjulsett som er sterkere og må ha feste for skiver. I tillegg må du ha feste i ramma for bremsekaliperen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...