Ragnar Skj Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Et duebilde i Luxus klassen ! Flott vingepositur, og mørk bakgrunn som tydeliggjør fuglen særskilt bra. Skarpheten er det ingen ting å si på, på tross av cropping som du nevner. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Utrolig at så lite kan gjøre så mye. Knalltøft, et av dine mest spennende! -bjarte. Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at det er et av de fineste bildene av due jeg har sett. Den tøffe vingeposisjonen får den hverdagslige duen til å minne om en mektig ørn. Utsnittet er veldig bra og jeg liker også bakgrunnen som fremhever fuglen på en fin måte, men også har noen dekorative linjer/flekker som gjør den litt mer interessant. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Kjempestilig! Dette er topp! Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hei, Oddmund. Duer i flukt er vanskelige fotoobjekter, for flygehastigheten gjør det vanskelig å "holde dem" i autofokuspunkt, og kanskje er det enklere å bruke manuell fokus. Jeg synes dette bildet er knallfint, - med god skarphet og klare, rene farger ! Godt gjort, Oddmund ! M v h Albert. Lenke til kommentar
okjo Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at det er et av de fineste bildene av due jeg har sett. Den tøffe vingeposisjonen får den hverdagslige duen til å minne om en mektig ørn. Utsnittet er veldig bra og jeg liker også bakgrunnen som fremhever fuglen på en fin måte, men også har noen dekorative linjer/flekker som gjør den litt mer interessant. Tusen takk, setter stor pris på dine utfyllende kommentarer når jeg "tester" bilder som dette ved å legge de ut her Mvh Oddmund Lenke til kommentar
okjo Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Hei, Oddmund. Duer i flukt er vanskelige fotoobjekter, for flygehastigheten gjør det vanskelig å "holde dem" i autofokuspunkt, og kanskje er det enklere å bruke manuell fokus. Jeg synes dette bildet er knallfint, - med god skarphet og klare, rene farger ! Godt gjort, Oddmund ! M v h Albert. Hei Albert, takk for fin kommentar, tror det er vanskelig å bruke manuell fokus her..den jevne vannflaten under fuglen gjør at det er lettere for autofokusen å holde fuglen. Har kamera innstilt på Dynamisk 9 fokuspunkter, fokusfunksjonsvelger C, fokustracking lock-on off, spotmåling, bruker alltid bak-knappen (tommel på af-on) til å fokusere med, høyeste skuddhastighet. Mange bomskudd, men av og til sitter det Mvh Oddmund Lenke til kommentar
okjo Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Et duebilde i Luxus klassen ! Flott vingepositur, og mørk bakgrunn som tydeliggjør fuglen særskilt bra. Skarpheten er det ingen ting å si på, på tross av cropping som du nevner. Vennlig hilsen Ragnar Tusen takk Mvh Oddmund Lenke til kommentar
okjo Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Utrolig at så lite kan gjøre så mye. Knalltøft, et av dine mest spennende! -bjarte. Takk takk Mvh Oddmund Lenke til kommentar
okjo Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Kjempestilig! Dette er topp! Takk for det Lenke til kommentar
HSP Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Herlig! Det er ikke ofte jeg tar meg bryet med å kommentere fuglebilder, men dette er jo bare nydelig, den lyse fuglen som henger i luften mot den mørke bakgrunnen, og ikke minst strukturen man kan ane i bakgrunnen. Veldig bra! Henning Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Nå har jeg sett det også - bydue som jagerfly. Berre lækkert. Herlige detaljer på dua. Roar Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Veldig bra dette. Og speilingen i vannet? er bare helt herlig. Lenke til kommentar
deleted Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Nøyaktig som hsp skriver, ikke ofte jeg kommenterer på fugle bilder jeg heller. Ikke det at de ikke erflotte, men føler jeg sjeldent har noe å bidra med. Men her må jeg bare ta meg tiden til å si at dette var dødsstilig. Mye luft foran duen, stilig "angrepsposisjon" og interessant vinkel som viser de flotte fargene og det fine mønsteret på trolig verdens kjedeligste fugl. Jeg liker bakgrunnen veldig godt der den er så mørk og uklar, noe som fremhever duen på en fin måte. Den har også litt av den samme formen og fargen til duen, som skaper en fin helhet. Endret 27. mai 2015 av WiRe Lenke til kommentar
okjo Skrevet 27. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2015 Tusen takk for svært hyggelige og positive tilbakemeldinger Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg