Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2-takts olje i bensin

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvordan er det hvis man har del-syntetisk 2-takt olje blandet i bensinen, så går du over til helsyntetisk mens det fortsatt er igjen del-syntetisk på tanken. Har hørt du helst skal unngå å blande de to.

Også er det noen som har link til noen som selger oljemål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moped?

Jeg kjenner ikke til problemstillingen, men tror "all" olje kan blandes.

Du kan jo kjøre tanken nesten tom før du fyller på med et annet merke?

For å måle mengde har du et "vindu" som viser nivå i mange kanner. Det er kanskje ikke nøyaktig nok for deg?

Et målebeger for ca. en halvliter ferdig blanding fåes kjøpt der de selger motorsager og slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Biltemabegeret er litt upraktisk da det ikke er lokk på den. Det fra polini kan puttes i lomma. 

Edit: Greia er at man fyller olje over i begeret før man drar til bensinstasjonen, slik at man slipper å drasse rundt på oljeflaska hele tiden. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Hei.

Hvordan er det hvis man har del-syntetisk 2-takt olje blandet i bensinen, så går du over til helsyntetisk mens det fortsatt er igjen del-syntetisk på tanken. Har hørt du helst skal unngå å blande de to.

Også er det noen som har link til noen som selger oljemål?

Ikke noe farlig, bare kjøre på :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kommer litt an på mopeden hva jeg ville ha gjort. Er den trimmet ville jeg kjørt fersk olje, men er den original kunne jeg nok ha blandet det ut. Originale motorer tåler ganske mye juling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...