007JamesBond Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Hei. Hvordan er det hvis man har del-syntetisk 2-takt olje blandet i bensinen, så går du over til helsyntetisk mens det fortsatt er igjen del-syntetisk på tanken. Har hørt du helst skal unngå å blande de to. Også er det noen som har link til noen som selger oljemål? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Moped? Jeg kjenner ikke til problemstillingen, men tror "all" olje kan blandes. Du kan jo kjøre tanken nesten tom før du fyller på med et annet merke? For å måle mengde har du et "vindu" som viser nivå i mange kanner. Det er kanskje ikke nøyaktig nok for deg? Et målebeger for ca. en halvliter ferdig blanding fåes kjøpt der de selger motorsager og slikt. Lenke til kommentar
007JamesBond Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Det er lett mc. En Yamaha DT 125 R 1999 modell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=320_324_9987_10000_10007&products_id=6345 Denne fungerte veldig bra da jeg hadde totakter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Biltema selger også oljemål. Og de fleste totaktsoljene kan blandes. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Malebeger-2000021494/ Endret 26. mai 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Husker at jeg brukte å helle olje rett i kanna før jeg fylte bensin på min gamle moped. Lenke til kommentar
Osteskive Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Ikke noe problem å blande del og hel syntetisk olje. Del/semi syntetisk olje er en blanding av helsyntetisk og mineral. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Biltemabegeret er litt upraktisk da det ikke er lokk på den. Det fra polini kan puttes i lomma. Edit: Greia er at man fyller olje over i begeret før man drar til bensinstasjonen, slik at man slipper å drasse rundt på oljeflaska hele tiden. Endret 26. mai 2015 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 DTR125 har jo oljepumpe. (?) Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Jeg blander olje og har aldri hatt problemer med det. Blander med den oljen jeg har lettest tilgjengelig, uavhengig om om det er hel eller del-syntetisk, eller hvilket merke det er. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Mens vi snakker om totaktsolje: Jeg fant ei uåpnet kanne totaktsolje av kjent merke i skjulet. Der har den stått i 9 år. Er den fremdeles god for mopeden, eller er den gått ut på dato? Lenke til kommentar
Osteskive Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Olje kan holde seg ganske lenge, men hadde ikke brukt en 9 år gammel olje Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Kanskje hvis jeg tilsetter litt ny olje i bensinen, samtidig som jeg putter den 9 år gamle olja i oljetanken? Scooteren har egen oljetank, så vanligvis går den på rein bensin i bensintanken. Lenke til kommentar
Osteskive Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hvis du skal blande olje, så bland i oljetanken. Ville uansett kjøpt ny olje. Mye billigere enn eventuelt ny motor Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Tror jeg kjører 50% ny og 50% gammel inntill all den gamle olja er brukt. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Burde gå fint å bruke den. Iallefall på moped. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hei. Hvordan er det hvis man har del-syntetisk 2-takt olje blandet i bensinen, så går du over til helsyntetisk mens det fortsatt er igjen del-syntetisk på tanken. Har hørt du helst skal unngå å blande de to. Også er det noen som har link til noen som selger oljemål? Ikke noe farlig, bare kjøre på Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Kommer litt an på mopeden hva jeg ville ha gjort. Er den trimmet ville jeg kjørt fersk olje, men er den original kunne jeg nok ha blandet det ut. Originale motorer tåler ganske mye juling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå