Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har, etter mye styr, fått til jobbmailen på mobilen min. Trodde jeg. Jeg har en Sony Xperia z3c som jeg har innstallert Airwatch (vmware) på. Fikk det til etter mye hjelp fra helpdesk, som sa at Sony egentlig ikke er støttet. Lastet også ned Airwatch sony service etter at mailen kødda det til flere ganger. Det har fungert supert, helt til nå. Nå får jeg bare opp "kan ikke opprette forbindelse til serveren" og i tillegg ligger mail fra innboksen min i "sendt". Det hele begynte med at jeg fikk to mailer jeg allerede hadde fått tidligere på dagen på nytt. Senere samme dag fikk jeg to mail til- en som ble sendt i april og en det står ble sendt 1.januar 1970! 

Prøvde nå å sende mail til jobbmailen min, men den fikk jeg ikke. Jeg kan derimot sende mail fra jobbmailen min til andre mailadresser. 

Jeg kan bruke nettleser for å lese jobbmail og da jeg prøvde dette virker alt fint. Jeg har ikke fått dobbelt opp av disse mailene når jeg sjekker mail på mac-en, og ikke mailen fra april eller den fra 1970.

Kan jeg fått virus på mobilen?

Endret av Teria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problemet hadde jeg også. Satte opp jobb mail på selve mailprogr. som følger med mobilen. Og endret litt på port utgang på utgående og inngående port nr. Da fungerete det. Har ikke siden hatt problemer. Når den skal sende fra nettverk hjemme og på jobb, så veksler den på utgående server nr. 

Lenke til kommentar

Har du prøvet at sætte den op på ny?

Ja, og da fungerte den! Men bare én dag, og nå er den like kødden igjen.

 

Samme problemet hadde jeg også. Satte opp jobb mail på selve mailprogr. som følger med mobilen. Og endret litt på port utgang på utgående og inngående port nr. Da fungerete det. Har ikke siden hatt problemer. Når den skal sende fra nettverk hjemme og på jobb, så veksler den på utgående server nr. 

Hm. Har det noe å si hvilken port?

 

Nå er problemet noe helt annet, jeg får opp at den ikke kan opprette forbindelse til serveren, og noen ganger at passordet er feil. Har sjekket passordet, det er ikke feil.

Lenke til kommentar

Hos meg fungerte det da jeg byttet port nr på utgående server på mailen. Husker ikke i farta hva tall jeg la inn. Måtte bare prøve meg frem.  Hvilken mobil type dreier det seg om ? For min egne mobiler, Samsung N 3 og 5 og Iphone 6, så var det forskjellige innstillinger.

Prøvde med Exchange og pop konto. Testet dette flere ganger på Samsung og nå fungerte det.  Kommer an på hva for mobiloperatør man har. Har man Telenor eller Netcom eller Onecall, så sjekk på deres hjelpesider. Mener ha sett om hvordan man setter opp mailene.

Jeg la inn to utgående server navn på nevnte mobiler. En får jobb og en for wifi nettet hjemme. Og da fungerte det.

Lenke til kommentar

Jeg har, etter mye styr, fått til jobbmailen på mobilen min. Trodde jeg. Jeg har en Sony Xperia z3c som jeg har innstallert Airwatch (vmware) på. Fikk det til etter mye hjelp fra helpdesk, som sa at Sony egentlig ikke er støttet. Lastet også ned Airwatch sony service etter at mailen kødda det til flere ganger. Det har fungert supert, helt til nå. Nå får jeg bare opp "kan ikke opprette forbindelse til serveren" og i tillegg ligger mail fra innboksen min i "sendt". Det hele begynte med at jeg fikk to mailer jeg allerede hadde fått tidligere på dagen på nytt. Senere samme dag fikk jeg to mail til- en som ble sendt i april og en det står ble sendt 1.januar 1970!

Prøvde nå å sende mail til jobbmailen min, men den fikk jeg ikke. Jeg kan derimot sende mail fra jobbmailen min til andre mailadresser.

Jeg kan bruke nettleser for å lese jobbmail og da jeg prøvde dette virker alt fint. Jeg har ikke fått dobbelt opp av disse mailene når jeg sjekker mail på mac-en, og ikke mailen fra april eller den fra 1970.

Kan jeg fått virus på mobilen?

Når mailoppsett fra jobben din krever "microvpn" og MDM fra din arbeidsgiver(Airwatch vmware) blir det feil å søke hjelp her.

Du må få løst dette fra din jobb sin IT helpdesk.

Når det gjelder mail oppsett er det activesync for exchange med microvpn og sentralt enrollment i mdm.

Nå er antagelig ditt device blitt blokkert i mdm. Da får du ikke lenger mailaksess med din enhet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hadde en kunde og hun hadde også samme problemet med sin mail. Hun har hotmail. Jeg fulgte innstillingene for outlook, og siden fungerte det fint. 

Dersom man legger inn kun mailadressen og passordet hvis man bruker Exchange, så skal det gå an. Jeg mener å gjort dette før, hos en kunde som hadde livat.no. Da skrev vi kun den ***@livat.no og passord. Måtte ringe leverandør av den tjenesten, og da skulle bare br.navn og passord brukes. Od da fungerte det, men det var på en samsung hvor exchange og outlook ble lagt inn.

Lenke til kommentar

 

Jeg har, etter mye styr, fått til jobbmailen på mobilen min. Trodde jeg. Jeg har en Sony Xperia z3c som jeg har innstallert Airwatch (vmware) på. Fikk det til etter mye hjelp fra helpdesk, som sa at Sony egentlig ikke er støttet. Lastet også ned Airwatch sony service etter at mailen kødda det til flere ganger. Det har fungert supert, helt til nå. Nå får jeg bare opp "kan ikke opprette forbindelse til serveren" og i tillegg ligger mail fra innboksen min i "sendt". Det hele begynte med at jeg fikk to mailer jeg allerede hadde fått tidligere på dagen på nytt. Senere samme dag fikk jeg to mail til- en som ble sendt i april og en det står ble sendt 1.januar 1970!

Prøvde nå å sende mail til jobbmailen min, men den fikk jeg ikke. Jeg kan derimot sende mail fra jobbmailen min til andre mailadresser.

Jeg kan bruke nettleser for å lese jobbmail og da jeg prøvde dette virker alt fint. Jeg har ikke fått dobbelt opp av disse mailene når jeg sjekker mail på mac-en, og ikke mailen fra april eller den fra 1970.

Kan jeg fått virus på mobilen?

Når mailoppsett fra jobben din krever "microvpn" og MDM fra din arbeidsgiver(Airwatch vmware) blir det feil å søke hjelp her.

Du må få løst dette fra din jobb sin IT helpdesk.

Når det gjelder mail oppsett er det activesync for exchange med microvpn og sentralt enrollment i mdm.

Nå er antagelig ditt device blitt blokkert i mdm. Da får du ikke lenger mailaksess med din enhet.

 

Jeg har prøvd. Helpdesk var veldig behjelpelig, men han fikk det ikke til. Det vil si, han fikk det til og så gikk det noen uker og det slutta å virke.

Kan jeg gjøre noe med at mobilen er blokkert i mdm?

 

Hadde en kunde og hun hadde også samme problemet med sin mail. Hun har hotmail. Jeg fulgte innstillingene for outlook, og siden fungerte det fint. 

Dersom man legger inn kun mailadressen og passordet hvis man bruker Exchange, så skal det gå an. Jeg mener å gjort dette før, hos en kunde som hadde livat.no. Da skrev vi kun den ***@livat.no og passord. Måtte ringe leverandør av den tjenesten, og da skulle bare br.navn og passord brukes. Od da fungerte det, men det var på en samsung hvor exchange og outlook ble lagt inn.

Fungerer ikke her, dessverre.  :hm:

Lenke til kommentar

Mobile device Management er slik at den har et unikt device UID for alle brukers mobile enheter .

Og det detektereer og kan ved ved mistanke om det er noe tull/mistet tlf/feil så er dette automatisk at device blir blokkert for å aksessere exchange/mail serverene i bedriften.

Så det har nok blitt en feil med enheten din og MDM har blokkert enheten din fra aksess/login. Det er en hensikt med hele dette og det kan vi jo være glade for , selv om det er uberettiget i en enhets feil situasjon  .

Det blir på samme måte om man logger på med feil passord for mange ganger , da blir ad kontoen blokkert.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...