Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

To blir til tre, trenger motorvogn

Anbefalte innlegg

Hei.

Som tittelen sier så skal jeg og kjerringa få vårt første barn i november. Tenkte å bruke god tid på å finne en motorvogn som vi kan frakten poden i. Trenger i denne forbindelse litt hjelp. Jeg har forelsket meg i audi og har sett litt på diverse modeller, men er åpen for andre forslag. Har også lyst på 4hjulstrekk, men det spørs om lommeboken strekker til.

Minimumskriterier:

• Stasjonsvogn/SUV
  • Automatgir
  • Mørkevinduer bak
  • Pris høyst 430 000.
  • Ikke eldre enn 2013.

Hvordan er audi A4 eller Audi Q3 til en familie på to og en nyfødt ? Har dere noen forslag til en bra bil? Kjerringa ønsker seg en RAV4, men med automatgir så blir jo den like dyr som en audi. 

Endret av brommer_audi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å tenke nytt?
For _litt_ høyere sum får du den nye/kommende '2016 Mitsubishi Outlander plugin-Hybrid. Her får du skikkelig SUV, skikkelig 4WD (det må til for å takle de 3 motorene som er i den), strømdrevet de første 30-40KM så forbruk kan bli ekstremt hyggelig (alt etter kjøremønster), hengerfeste (i motsetning til EL-bil), plass til 3 barneseter om du skulle finne på å være ekstra produktiv.. :-)
Jeg har nettopp prøvd 2015-modellen, og ble imponert. Litt japsepreg enkelte steder, men slett ikke gærnt. Betydelig bedre enn RAVen etter mitt syn, men ikke spesielt tysk, om du er avhengig av det.
460.000,- ca for den dyreste 2016-utgaven (vi snakker om _mye_ utstyr), om du forhåndsbestiller nå før Juli, sånn ca. Kommer i September.
I forhold til 2015-modellen blir det oppgradert interiør og eksteriør, og drivlinje. Skal bli bedre støydempet enn idag (den idag er ikke så gærn på støy, men den gamle Outlander bråkte). Motorer blir noenlunde det samme. 202HK. Lades med vanlig stikk, 10A.
Om du liker lyd, så har den toppmodellen ganske OK lydanlegg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd de nyeste RAV'ene, men jeg ville ha sjekket hvor mye beinplass det er i baksetet. Kommer litt an på hvor lange bein du og fruen har, men det er greit å være forberedt på at dere trenger en bil med mye beinplass de neste fire årene. Bakovervendte bilstoler tar nemlig størst plass i lengden. Tipper Q3 kan være en smule knapp der? A4 er nok lengre.

Er du komfortabel med å velge noe annet enn audi så anbefaler jeg Ford Mondeo. God plass og god å kjøre til en OK pris (ny).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forslag til stasjonsvogner:

Volvo v70

Ford Mondeo

Skoda Superb

Hynduai i40

Toyota Avensis

SUV:

Har hørt at Ford Kuga skal ha blitt lengre, men har ikke testet den selv. Hadde lyst på den da barna satt bakovervendt, men før den nye modellen kom så var den helt uaktuell i hvert fall.

Prøvde en Mazda cx5 for en liten stund siden, og det gikk i lengden med babysete, men ser for meg at den vil bli knapp når ungen blir litt større. Kjøpte den ikke pga den ble for smal for oss, da vi må ha tre seter bak.

Honda CR-V vet jeg er stor nok, da foreldrene mine har den og vi har hatt både babysete og større bakovervendt i uten at noen i forsetet fikk dårlig plass. Den er veldig god å kjøre, så anbefaler den på det sterkeste :)

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Som andre sier, sjekk plassen i baksetet.

Blir fort veldig trangt i passasjer

passasjersetet foran barnesetet i mange biler.

Q3 tror jeg kan bli trang, så prøv bilen med barnesete i.

Kan jeg ringe å få prøvekjøring med barnesete, eller må jeg ta med eget ?

Lenke til kommentar

SUV:

Har hørt at Ford Kuga skal ha blitt lengre, men har ikke testet den selv. Hadde lyst på den da barna satt bakovervendt, men før den nye modellen kom så var den helt uaktuell i hvert fall.

Prøvde en Mazda cx5 for en liten stund siden, og det gikk i lengden med babysete, men ser for meg at den vil bli knapp når ungen blir litt større. Kjøpte den ikke pga den ble for smal for oss, da vi må ha tre seter bak.

Honda CR-V vet jeg er stor nok, da foreldrene mine har den og vi har hatt både babysete og større bakovervendt i uten at noen i forsetet fikk dårlig plass. Den er veldig god å kjøre, så anbefaler den på det sterkeste :)

Synes Ford Kuga ser fin ut. Hvilken årsmodell er den nyeste ?

Mazda cx5 synes jeg er litt for mainstream. Honda CR-V synes jeg ser så firkantig ut. :)

Lenke til kommentar

Ta med eget. Bilforhandlerne har en tendens til enten ikke å ha seter, eller å ha noen veldig små (og tildels usikre) seter som passer selv små biler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg vil slå et slag for en I40, god plass innvendig, god plass til barnevogna, billig i drift, gode garanti ordninger, og dere kan kjøpe en splitter ny bil med budsjettet deres.

Lenke til kommentar

Har du kjøpt nytt? Ring og hør om de har sete med base. De fleste selger jo bilseter også. Alternativt kan du prøvekjøre bilen og svippe innom en barneutstyrsbutikk og prøve der. De gjorde vi med mazdaen. Vet ikke hvor i landet du bor, men Rudos på Strømmen er ekstremt dyktige på barneseter :)

Lenke til kommentar

SUV:

Synes Ford Kuga ser fin ut. Hvilken årsmodell er den nyeste ?

Mazda cx5 synes jeg er litt for mainstream. Honda CR-V synes jeg ser så firkantig ut. :)

Tja, 2012 er nok i hvert fall innenfor :) Hør med forhandler! Den skal ha blitt 8 cm lenger enn den var hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...