Gå til innhold

Burde jeg oppgradere mitt skjermkort nå?


Anbefalte innlegg

Hei! For det første beklager jeg virkelig om jeg klart å klart å legge det i feil "diskusjon forum"

 

Jeg lurte på om noen kunne svare meg på om det lønner seg å oppgradere skjermkortet nå, eller vente?

 

Jeg har spilt Witcher 3 mye i det siste. Men kan dessverre ikke kjøre det bedre en low/medium.

 

Jeg bruker atm : 

Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

 

https://www.komplett.no/sapphire-radeon-hd-7970-ghz-3gb-gddr5/757654

 

Er det noen som kan anbefale et godt skjermkort? Har snust litt på GTX970 eller GTX980. Men ser det er veldig stor pris forskjellighet mellom de 2 kortene. 

 

Så kommer spørmålet om jeg burde vente med å kjøpe noe nå, eller vente 1-2 måneder?(Vet ikke når de nye skjermkortene kommer) Noen som har noen forslag?

Prosessoren jeg bruker er forresten:

 

Intel® Core i7-3820 Processor

https://www.komplett.no/intel-core-i7-3820-processor/648703

 

All hjelp tas imot!

Tusen takk,

Alex

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tenkt å bytte, legg 7970 kortet ut på finn og kjøp et 970 hvis du synes 980 er litt mye.

 

Kanskje litt dumt spm, men har du noen formening om hva et GTX 760 ville kunne selges til på dagens marked? Og ville det i det hele tatt bli kjøpt. Har litt vanskelig for å tro at folk kjøper brukte medium-end kort.

Lenke til kommentar

 

Hvis du har tenkt å bytte, legg 7970 kortet ut på finn og kjøp et 970 hvis du synes 980 er litt mye.

 

Kanskje litt dumt spm, men har du noen formening om hva et GTX 760 ville kunne selges til på dagens marked? Og ville det i det hele tatt bli kjøpt. Har litt vanskelig for å tro at folk kjøper brukte medium-end kort.

 

 

Hvilket 760? Sjekk hva det ligger på nå og se om det ligger noen på finn / HW bruktmarked.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du har tenkt å bytte, legg 7970 kortet ut på finn og kjøp et 970 hvis du synes 980 er litt mye.

 

Kanskje litt dumt spm, men har du noen formening om hva et GTX 760 ville kunne selges til på dagens marked? Og ville det i det hele tatt bli kjøpt. Har litt vanskelig for å tro at folk kjøper brukte medium-end kort.

 

 

Hvilket 760? Sjekk hva det ligger på nå og se om det ligger noen på finn / HW bruktmarked.

 

 

Gainward GeForce GTX 760 2GB

 

Finnes ikke lengre i bl.a Komplett.no sortiment. Selges ingen av samme type på Finn.no. 

Lenke til kommentar

Akkurat nå ville jeg faktisk ventet med å handle skjermkort. Grunnen til det er at vi vil se nye skjermkort både fra AMD og nVidia komme ut i løpet av sommeren. Datoene er vel ikke bekreftet så hvis du må handle med en gang kjør på, men hvis du klarer å vente litt tror jeg det vil være verd det :)

 

Jeg er iallfall spent på 6GB versjonen av GM200 til nVidia, og også hva AMD kommer opp med i R9 300 serien. Kanskje AMD kan sparke fra seg litt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Hvis du har tenkt å bytte, legg 7970 kortet ut på finn og kjøp et 970 hvis du synes 980 er litt mye.

 

Kanskje litt dumt spm, men har du noen formening om hva et GTX 760 ville kunne selges til på dagens marked? Og ville det i det hele tatt bli kjøpt. Har litt vanskelig for å tro at folk kjøper brukte medium-end kort.

 

 

Noen gjør det... jeg kjøpte et brukt GTX 670 for kr 800,- for ikke lenge siden - omtrent GTX 960 ytelse til godt under halve prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...