Gå til innhold

Problem med en kontakt (person) i kontaktlisten

Anbefalte innlegg

Har en kollega som opplever et problem med en kontakt som er lagret på sin kontaktliste, problemet går ut på at det er den eneste kontakten han ikke kan sende sms til eller svare på en sms i fra.

Han kan motta sms fra denne kontakten, men som sagt ikke besvare den.

De kan begge ringe til hverandre og svare på en samtale helt problemfritt

Så langt så er den kontakten forsøkt slettet, og lagret på nytt igjen uten at det hjalp.

På den aktuelle mottagers mobil er også min kollega slettet og lagret på nytt igjen, det hjalp heller ikke. Det er ikke (så langt jeg har funnet ut) lagt inn noen sperrer for hverken utgående sms på min kollega sin mobil til den aktuelle kontakten, eller for innkommende sms på den aktuelle mottagerens mobil for min kollega.

Det er heller ikke lagt inn noen tidsplan for at sms skal sendes på et senere tidspunkt.

Flere ting vet jeg ikke om at jeg kan sjekke ut, så det er hva jeg har gjort så langt.

Det er heller ingen problemer med mobildekning for noen av disse to personene.

Den aktuelle mottageren er også en kollega av meg (planlegger), og jeg sender helt problemfritt sms til ham og det samme gjelder om jeg besvarer en sms fra ham, de kommer frem uten problemer.

Til absolutt alle andre kontakter så kan min kollega sende sms og de kommer frem, og den aktuelle mottageren kan ta i mot sms fra hele sin kontaktliste, bare ikke fra min kollega.

Håper noen forstod problemet her, og ikke minst har noen gode ideer om hvordan en kan løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min kollega har Samsung Galaxy X-Cover (og den har så lite internminne at den heller ikke kan oppdateres), men som sagt det er kun mot akkurat denne ene kontakten det er problem med sending av sms til og da svare på sms som han får fra denne ene kontakten.

Planleggeren vår har Samsung Galaxy S4 med oppdatert OS (Lollipop 5.0.1), og han mottar sms/svar fra absolutt alle andre, selv fra de andre kollegaene som har den samme Samsung X-Cover mobilen som det er et problem mot en spesifikk kontakt (eller mobilnummer).

Han får ingen feilmeldinger, og det ser ut som meldingen er sendt. Den blir i hvert fall seende ut som samtlige av de andre sms han sender og blir levert til absolutt alle andre.

EDIT: Det samme gjelder også med MMS.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...