Admiral-K Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Ai, sjekka ikke hvor den var... Men uansett, test flere, det er ikke alltid full fres frem til neste kryss er det beste. Liker Triumph Thruxton og Bonneville, men litt over budsjett nå og litt annen sykkel. EDIT: her er en rival til Er-6 som er nevnt tidligere: SV650. http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=58259866&searchclickthrough=true denne mener jeg du kan prute ned 5-10. Ifølge wikipedia 13kg lettere kjøreklar enn Er-6, med marginalt mer effekt, 0-100 på 3,65. Hvor gammel er du meph.? Det er lett å bli idiot av slikt...... Endret 12. juni 2015 av Admiral-K 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Prøvekjør en Street Triple R også hvis du får muligheten. Jeg tror du blir overrasket Den er lettkjørt og veier lite (mindre enn Z800), den har justerbare dempere i alle bauger og kanter, den har rå lyd og den er mer eller mindre like rask som Z800. En påkostet, gjennomført sykkel som egentlig ikke har noen svakheter i det hele tatt og den har vunnet over Z800 og Yamaha MT09 i alle testene jeg har klart å finne på nett. Jeg er kanskje kjempeteit, Street Triple R er kult, og jeg liker egentlig tanken på en Triumph. Men den er over budsjett, jeg gjør et unnta med Z800 fordi for meg er den barehelt rå utsene. Så burde nok kjøreegenskaper og den biten ha mer å si... Men er det ikke hjertet og ikke hodet man holder på med dette for da? Kjørte selv første utgaven av Er-6n og hadde mye gøy med den. Meget lettkjørt og Med potte fra danmoto snudde selv Ducatiene seg, og til slutt politiet... https://www.dan-moto.com/DM_INT/index.php?main_page=index&cPath=18_21_71&zenid=d5aoof1mi4ojn7rpdrvodorbh0 Alternativet for meg var Arrow carbon, da snakker vi 6-7000. Hvordan gikk testturen? Tenkte da på Z800 opp mot Er-6, vurderer selv en av disse ev. snu litt på flisa og gå for W800. Morsomt at du nevner 6n, for den er rimeligere enn z800, så jeg fornuften heller litt mer mot den .Har ikke kommet så langt at jeg har tatt lappen engang. Det skjer forhåpentligvis til uka Hvilken årsmodell kjørte du? Du skal så absolutt velge den sykkelen du liker best selv. Street Triple R var bare ett forslag 1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Ai, sjekka ikke hvor den var... Men uansett, test flere, det er ikke alltid full fres frem til neste kryss er det beste. Liker Triumph Thruxton og Bonneville, men litt over budsjett nå og litt annen sykkel. EDIT: her er en rival til Er-6 som er nevnt tidligere: SV650. http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=58259866&searchclickthrough=true denne mener jeg du kan prute ned 5-10. Ifølge wikipedia 13kg lettere kjøreklar enn Er-6, med marginalt mer effekt, 0-100 på 3,65. Hvor gammel er du meph.? Det er lett å bli idiot av slikt...... Har faktisk sett litt på SV 650, er faktisk en slik kjøreskolen har og liker den ganske godt. Men synes kappa gjør den mindre interessant (Kjøreskolen har uten). Er nok et rimeligere alternativ jeg vurderer. Er 28, og ja... Gjett om det er lett å bli idiot Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Oppdatering, var å prøvekjørte litt forskjellig, en monster, en 6N og en Z750. Etter litt (Og det var ganske lite) tenking, så landet jeg på Z750. Vært ute å rulle i dag og i går, og det er altså vanvittig morsomt, om jeg trodde skolesykkelen var lettkjørt så sier det litt om hvor lite jeg kunne Takk for hjelpen folkens! Håper jeg kan bidra i framtiden 1 Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Jeg regner da med at jeg kan gratulere med både lapp og sykkel? Uansett, kos deg med sykkel og kjør fornuftig Vær obs på rundkjøringer, der kan det være glatt, særlig i nærheten av bensinstasjoner og dryppende dieseldritere. 1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Jeg regner da med at jeg kan gratulere med både lapp og sykkel? Uansett, kos deg med sykkel og kjør fornuftig Vær obs på rundkjøringer, der kan det være glatt, særlig i nærheten av bensinstasjoner og dryppende dieseldritere. Det kan du, kjøpte sykkelen dagen etter jeg tok lappen, ble utålmodig Har så klart prøvd meg litt, men merker at jeg skal ta det veldig rolig... Jeg er helt fersk og det merker jeg jo Takk for tipset! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Liten video som kanskje kan komme godt med nå som du nettopp har fått lappen https://youtu.be/iSgIB4ZkeCk - Motorsyklist som prater om 70%-regelen sin. Prøv å aldri kjøre hardere en 70% av hva du kan, så har du en liten buffer for uhell, bilister osv. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Liten video som kanskje kan komme godt med nå som du nettopp har fått lappen https://youtu.be/iSgIB4ZkeCk - Motorsyklist som prater om 70%-regelen sin. Prøv å aldri kjøre hardere en 70% av hva du kan, så har du en liten buffer for uhell, bilister osv. Var først litt skeptisk, men tenkte at du siden du tok deg bryet med å finne den fram skal jeg hvertfall se deler av den. Men endte med å se hele og virkelig sluke det han karn sier, har tenk litt i samme banene, men det gir mer mening når en erfaren kar med ulykker kommer med sånne saker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Liten video som kanskje kan komme godt med nå som du nettopp har fått lappen https://youtu.be/iSgIB4ZkeCk - Motorsyklist som prater om 70%-regelen sin. Prøv å aldri kjøre hardere en 70% av hva du kan, så har du en liten buffer for uhell, bilister osv. Var først litt skeptisk, men tenkte at du siden du tok deg bryet med å finne den fram skal jeg hvertfall se deler av den. Men endte med å se hele og virkelig sluke det han karn sier, har tenk litt i samme banene, men det gir mer mening når en erfaren kar med ulykker kommer med sånne saker Kommer langt med å bare kjøre 5 km/t saktere og se to meter lenger forover. Jo mer tid på å reagere, jo bedre. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Anbefaler noe sånt som dette: http://bikeport.no/2015/01/15/forerutviklingskurs-mc-rudskogen-9-aug-2015/ Ypperlig som helt fersk å hive seg på med en gang. Sjekk SeniorMC og NMCU etter førerutviklingskurs. 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Stavanger RoadRacing, om du bor i Stavanger-området, arrangerer også kjøretrening på bane hver onsdag hvor det er mulig å kjøre med gatesykler. Dette blir mer egentrening, ikke kurs, men gjelder for alle som har lyst å prøve sykkelen sin på bane. Hastigheten bestemmer du selv. http://www.stavangerrr.com/kjoretrening-reve/ Endret 24. juni 2015 av TheHaughom 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 80 km/t for gateregistrerte sykler er jo ikke allverdens da. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Slik er nå veitrafikkloven. Det er svært sjeldent denne loven ikke gjelder for gateregistrerte kjøretøy. Jeg har dog enda ikke hørt om laserkontroll på bane. Vegtrafikkloven §6 Fartsgrensene gjelder ikke for konkurranseskjøring1 som med politiets tillatelse holdes på særskilt bane eller veg som stenges for all annen trafikk Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) 80 km/t for gateregistrerte sykler er jo ikke allverdens da. Politiet har som regel ikke laserkontroll på banen. Med det sagt, så kommer du ikke opp i særlig høyere fart på den banen der. Endret 25. juni 2015 av TheHaughom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hvis det er tilfellet, spiller det jo ingen rolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå