Gå til innhold

Er denne komlpett Pc'en verd pengene?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt og kjøpe meg en skikkelig gaming PC, og har sett på denne fra komplett https://www.komplett.no/komplett-gamer-xtreme-i75-g-sync-edition/10962

Spørsmålet mitt er om den er verd pengene, eller vil jeg få mer verdi om jeg kjøper komponenter hver for seg og sette sammen? Jeg har alltid vært en konsollspiller, og har veldig lite kunnskap om PC komponenter så jeg hadde satt stor pris på hjelp :)

Jeg kan bygge selv om det lønner seg.

Endret av karik2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå sett at det er stor variasjon på ting fra butikk til butikk.. www.prisjakt.no er nok den jeg kommer til å bruke fremover.

Jeg kan vel bare nevne logitech sitt G35 headset til 1495 på komplett. 

Ta og søk opp G35 på prisjakt.no. 

Bygg selv absolutt. 

Endret av P-okken
Lenke til kommentar

Lager man konto på prisjakt så kan man lage handlekurv der å få opp billigste kombinasjonene av ting og hvor det lønner seg å bestille om man må bruke flere butikker.

Så ta komponentene fra komplett pc og legg de inn så ser du om hvor mye prisforskjellen blir.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Du kan nok også få hjelp til å lage ett oppsett her inne. Skriv prisbudsjett ditt og hva du ønsker. Så får du nok hjelp ;)  Bygg selv lønner seg alltid. Dessuten lærer du masse, og du får ett mye mer ""eier forhold " til pcen din, da det er du selv om har satt det hele sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt og kjøpe meg en skikkelig gaming PC, og har sett på denne fra komplett https://www.komplett.no/komplett-gamer-xtreme-i75-g-sync-edition/10962

Spørsmålet mitt er om den er verd pengene, eller vil jeg få mer verdi om jeg kjøper komponenter hver for seg og sette sammen? Jeg har alltid vært en konsollspiller, og har veldig lite kunnskap om PC komponenter så jeg hadde satt stor pris på hjelp :)

Om du skal kjøpe den maskinen ville jeg gjort ett par endringer. Her er det valgt ett skjermkort som kostet 1700kr mindre, (raskeste 980 kortet som er?), byttet litt på kabinett, strømforsyning, hdd. 1000 kr spart samtidig ble maskinen bedre. Burde vurdere annen cpu kjøler?

L1ZuuuI.jpg

Endret av otl
Lenke til kommentar

Jeg synes du fikk veldig lite igjen for pengene, bortsett fra garantien du får med å kjøpe ferdigbygd. Prøv å finn komponentene selv eller spør om hjelp, så bygger du den selv. Det er ikke så vanskelig. Hvis du skal bruke den til spilling, så kan det være lurt å gå for en i5 å bruk ca 40 % av pc budsjettet på GPU. Kanskje gå får en 1440p skjem? 

Hvis du kjøper den pakken så bør du bytte ut musen hverfall, den er ubrukelig.

Endret av Tekky
Lenke til kommentar

Jeg synes du fikk veldig lite igjen for pengene, bortsett fra garantien du får med å kjøpe ferdigbygd. Prøv å finn komponentene selv eller spør om hjelp, så bygger du den selv. Det er ikke så vanskelig. Hvis du skal bruke den til spilling, så kan det være lurt å gå for en i5 å bruk ca 40 % av pc budsjettet på GPU. Kanskje gå får en 1440p skjem? 

Hvis du kjøper den pakken så bør du bytte ut musen hverfall, den er ubrukelig.

Jeg er enig i at det er lite for pengene, men G-sync og alt tilbehøret trekker opp prisen.

Jeg driver selv og ser på oppgradering, og jeg havner fort på 14-15(i7-5820k og GTX 970), selv om jeg har skjerm, tastatur/mus, HDD/SDD, OS fra før.

Han kan spare en del hvis han nøyer seg med GTX 970 og skjerm uten G-sync.

Lenke til kommentar

Du kan nok også få hjelp til å lage ett oppsett her inne. Skriv prisbudsjett ditt og hva du ønsker. Så får du nok hjelp ;)  Bygg selv lønner seg alltid. Dessuten lærer du masse, og du får ett mye mer ""eier forhold " til pcen din, da det er du selv om har satt det hele sammen.

Prismessig tenkte jeg helst å ligge en plass mellom 15-20k. 

PCen skal hovedsaklig brukes til Gaming, videoredigering (Samboeren er youtuber), samt skolearbeid. 

Om noen hadde satt opp en powerPC i den prisklassen så hadde jeg satt stor pris på det :)

Jeg bygger gjerne selv, ser på det som en artig utfordring! 

Har heller ikke skjerm, så kom gjerne med tips der og ^^

Endret av karik2
Lenke til kommentar

Prismessig tenkte jeg helst å ligge en plass mellom 15-20k. 

PCen skal hovedsaklig brukes til Gaming, videoredigering (Samboeren er youtuber), samt skolearbeid. 

Om noen hadde satt opp en powerPC i den prisklassen så hadde jeg satt stor pris på det :)

Jeg bygger gjerne selv, ser på det som en artig utfordring! 

Har heller ikke skjerm, så kom gjerne med tips der og ^^

Tar du vekk skjermen og Windowsen på den maskinen jeg satt opp reduseres prisen med  5158 kr. Du kan bruke Windows 10 enn så lenge og velge en rimeligere skjerm. Da er du på 20k

Lenke til kommentar

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/69902
Der har du jo en, som er ganske lik den du finner på Komplett, men 4790k istedenfor 5820k (5820k er bedre, men om den er verdt den ekstra tusenlappen vet jeg ikke helt)

La også inn noen forskjellige skjermer i forskjellige prisklasser, alt etter hvor mye du ønsker å bruke.
La ikke inn noe tastatur/mus/headset, trenger du dette, og er det inkl i de 15k-20k?

Lenke til kommentar

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/69902

Der har du jo en, som er ganske lik den du finner på Komplett, men 4790k istedenfor 5820k (5820k er bedre, men om den er verdt den ekstra tusenlappen vet jeg ikke helt)

La også inn noen forskjellige skjermer i forskjellige prisklasser, alt etter hvor mye du ønsker å bruke.

La ikke inn noe tastatur/mus/headset, trenger du dette, og er det inkl i de 15k-20k?

Mus og tastatur tar jeg utenom :)

Pakken ser veldig bra ut! Vil jeg i det hele tatt merke noen forskjell når jeg skal spille spill som The Witcher, ESO osv. i forhold til den fra Komplett? Eller er PCer i denne prisklassen uansett fullgod selv for de mest krevende spill?

Har du forresten tips til skjerm? Har sett på denne fra komplett: https://www.komplett.no/samsung-24-led-ls24d340h/825354 

Jeg tenkte med en gang at den var for billig til å kunne være bra, men om det er en helt ok skjerm så tenkte jeg at jeg kunne spare noen tusenlapper her :)

Lenke til kommentar

For 4 år siden så kjøpte en kammerat av meg pc til 11.000 kr og skulle han kjøpt den samme ferdigbygd fra komplett så var den nesten 16.000

Begge "pakkene" var alt inkludert. OS.tastatur,mus,skjerm osv

usikker på om det er så mye billigere enda men det er billigere. De fleste stedene har gratis eller lav fraktpris

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1555521&su=1ADCB8AE-E8D3-4EA9-8D49-37E21752801D kjøp tastatur og mus etter hva du ønsker og OS. Kan bytte ut 2x970 med 980. Om ikke lenge så kommer 390x og 980ti. Kanskje kjøpe et billig kort å vente til de kommer?

Den listen er bare slengt fort sammen for å gi deg en pekepinne hva du kunne fått for mindre penger en den ferdigbygde.

Endret av Tekky
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1555521&su=1ADCB8AE-E8D3-4EA9-8D49-37E21752801D kjøp tastatur og mus etter hva du ønsker og OS. Kan bytte ut 2x970 med 980. Om ikke lenge så kommer 390x og 980ti. Kanskje kjøpe et billig kort å vente til de kommer?

Den listen er bare slengt fort sammen for å gi deg en pekepinne hva du kunne fått for mindre penger en den ferdigbygde.

Du glemte cpu ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker ingen prisjakt her? Alle bare linker til handlelister fra komplett og net on net. 

Det forslaget fra tekky er jeg meget skeptisk til. 34Tommer  led skjerm med en sinnsvak oppløsning som er helt på trynet for deres bruk. Den vil også føles altfor stor og upraktisk. 

Og SLI (To like skjermkort) er helt dust. Særlig hvis man ønsker å bruke 6000 på dette , da ett Geforce 980 koster mindre og yter vel så bra, dessuten er det så mye bugs og tull med sli at det ikke lønner seg.. Og jeg tror neppe av TS trenger noe mer enn ett 970..  Jeg har selv 7950, og har ingen problemer i det aller meste av spill enda. 

Her er mitt forslag. Du vil kunne spille det meste på fullt her og her har du i prinsippet alt du trenger.  La inn en helt sykt rå skjerm, som går for å være det ypperste i skjermer for spill og generelt bruk idag. Jeg tror ihvertfall  du vil kose deg med maskinen din i mange år fremover. SKJERM er viktig, det er jo det du skal se på hele tiden!

La inn to av de mest populære kabinettene, så kan du jo velge selv ! La også med 4 gode vifter til kabinettet. Veldig viktig med gøy luft gjennomstrømning.  Hva synes du eventuelt om mitt forslag?  Bare å spørre!  

http://www.prisjakt.no/list.php?l=175933&view=m

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker ingen prisjakt her? Alle bare linker til handlelister fra komplett og net on net. 

Det forslaget fra tekky er jeg meget skeptisk til. 34Tommer  led skjerm med en sinnsvak oppløsning som er helt på trynet for deres bruk. Den vil også føles altfor stor og upraktisk. 

Og SLI (To like skjermkort) er helt dust. Særlig hvis man ønsker å bruke 6000 på dette , da ett Geforce 980 koster mindre og yter vel så bra, dessuten er det så mye bugs og tull med sli at det ikke lønner seg.. Og jeg tror neppe av TS trenger noe mer enn ett 970..  Jeg har selv 7950, og har ingen problemer i det aller meste av spill enda. 

Her er mitt forslag. Du vil kunne spille det meste på fullt her og her har du i prinsippet alt du trenger.  La inn en helt sykt rå skjerm, som går for å være det ypperste i skjermer for spill og generelt bruk idag. Jeg tror ihvertfall  du vil kose deg med maskinen din i mange år fremover. SKJERM er viktig, det er jo det du skal se på hele tiden!

La inn to av de mest populære kabinettene, så kan du jo velge selv ! La også med 4 gode vifter til kabinettet. Veldig viktig med gøy luft gjennomstrømning.  Hva synes du eventuelt om mitt forslag?  Bare å spørre!  

Listen ser veldig bra ut! Jeg ønsker helst ikke å bruke penger på over-the-top utstyr om jeg ikke trenger det. 

Men jeg har et spørsmål til valg av harddisk. Ser at disse varierer voldsomt i pris, kan noen fortelle hva som er viktig å tenke på her?

Setter veldig stor pris på alle tilbakemeldingene :)

Lenke til kommentar

Du er helt dust Mr.bombastisk. 2x970 knuser en 980, og det er nesten ingen problem med SLI lengere. Så og si alle store tittler tar høyde for SLI... Du sitter bare på gammel kunnskap. 3440x1440 Er helt rått for de fleste. Men hvis du ikke klarer så stort skjerm, så er det din mening. "stort og upraktisk" hvor har du det i fra? Finnes ikke pc monitorer som er for stor...

Den skjermen du linket til har en profil, og den er beregnet til en ting= competetiv gaming "skytespill". Så mye penger for en skjerm med så dårlige innstillinger, nei takk. 

Og en 970 vil ikke holde til en 1440p. Det er mange spill som man må gå ned en del på kvalitet...  og hvorfor en i7 prosessor? waste of money, så lenge du ikke skal drive med andre ting som trenger Hyper-Threading...  Er mange spill en i7 faktisk gjør det dårligere en en god i5. 

Endret av Tekky
Lenke til kommentar

Du er helt dust Mr.bombastisk. 2x970 knuser en 980, og det er nesten ingen problem med SLI lengere. Så og si alle store tittler tar høyde for SLI... Du sitter bare på gammel kunnskap. 3440x1440 Er helt rått for de fleste. Men hvis du ikke klarer så stort skjerm, så er det din mening. "stort og upraktisk" hvor har du det i fra? Finnes ikke pc monitorer som er for stor...

Den skjermen du linket til har en profil, og den er beregnet til en ting= competetiv gaming "skytespill". Så mye penger for en skjerm med så dårlige innstillinger, nei takk. 

Og en 970 vil ikke holde til en 1440p. Det er mange spill som man må gå ned en del på kvalitet...  og hvorfor en i7 prosessor? waste of money, så lenge du ikke skal drive med andre ting som trenger Hyper-Threading...  Er mange spill en i7 faktisk gjør det dårligere en en god i5. 

Nå ble jeg virkelig forvirret her. Hva foreslår du Tekky som beste løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...