fleur Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Er nå på 4. uka med slanking. Ligger 500 kcal i underskudd om dagen (1200 kcal om dagen) men har knapt gått ned 1 kilo på denne tida. Fettprosenten har gått ned minimalt også. Trener hardt 3 ganger i uka i tillegg, men har spist opp de ekstra kaloriene i helga,bl.a. unnet meg litt sjokolade og is. Har nok energi til å holde det gående helt fint. Ligger på 70-80 gram karbohydrater om dagen, men litt ekstra de dagene jeg trener og i helgene. Føler jeg aldri har gjort ting mer riktig og hadde håpt på litt mer resultater per nå. Kan legge til at jeg er utrolig dårlig på å drikke vann, kan det ha noe å si? Eller burde jeg gå ned enda mer i kalorier? (har lavt stoffskifte, men dette er velregulert, og skal ikke påvirke) Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Jeg tok av 18 kilo ifra slutten av desember ifjor og frem til mars i år og da lå jeg på ca 4000-4500 kcal pr dag (målt med aktivitets klokke) og spiste ca 2000. Da tok jeg av ca 1kg per uke konstant. Endret 25. mai 2015 av Bahamut Lenke til kommentar
fleur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Jeg skal bare ned 5 kilo fa Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Jeg tok av 18 kilo ifra slutten av desember ifjor og frem til mars i år og da lå jeg på ca 4000-4500 kcal pr dag (målt med aktivitets klokke) og spiste ca 2000. Da tok jeg av ca 1kg per uke konstant. Gratulerer... Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Jeg skal bare ned 5 kilo fa Det kan tenkes at kroppen din er gått i selvforsvar pgr.av lavt kcal-inntak ove lengrer tid. Om du virkelig ikke går ned noe som helst ville jeg ha forsøkt litt omvendt psykologi mot kroppen: Øk kcal-inntaket i 1 uke med 3-400kcal, kos deg litt, det har man bare godt av mentalt. Deretter kan du forsøke på nytt, senke inntaket tilsvarende - Kan hende du "får igang kroppen" og forbrenninga di ved å spise litt mer enn normalt i en kort periode. Og naturligvis - Om du er "utrolig dårlig til å drikke vann" - Dette bør du gjøre noe med. Det kan absolutt ha innvirkning på de skuffende resultatene. Dette er viktig både ved vektnedgang og vektøkning. (Stoffskifter, medisiner osv og dets innflytelse på en jentekropp har jeg ingen peiling på) Endret 25. mai 2015 av Countryman Lenke til kommentar
afterall Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Er nå på 4. uka med slanking. Ligger 500 kcal i underskudd om dagen (1200 kcal om dagen) men har knapt gått ned 1 kilo på denne tida. Fettprosenten har gått ned minimalt også. Trener hardt 3 ganger i uka i tillegg, men har spist opp de ekstra kaloriene i helga,bl.a. unnet meg litt sjokolade og is. Har nok energi til å holde det gående helt fint. Ligger på 70-80 gram karbohydrater om dagen, men litt ekstra de dagene jeg trener og i helgene. Føler jeg aldri har gjort ting mer riktig og hadde håpt på litt mer resultater per nå. Kan legge til at jeg er utrolig dårlig på å drikke vann, kan det ha noe å si? Eller burde jeg gå ned enda mer i kalorier? (har lavt stoffskifte, men dette er velregulert, og skal ikke påvirke) Sier du det ikke selv her...? 1 Lenke til kommentar
fleur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Hm nei.ligger fremdeles på 1200 kcal om dagen etter helgene. Forbrenner 1400 kcal ekstra på trening iløpet av uka og spiser de opp i helga slik at jeg fremdeles da ender på 1200 kcal om dagen uka igjennom Lenke til kommentar
fleur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Om jeg ikke hadde spist de opp hadde jeg endt opp på ca 1000 kcal daglig og det syns jeg blir for lite. 1200 er lite i seg selv Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Nå slanker ikke jeg med ved å telle kalorier, men høyt nok vannintak er viktig for å justere sultfølelsen. Om du drikker kaldt vann bruker også kroppen mye energi på å varme det opp. Det kan jo også hende at du har blitt slankere selv om du ikke har gått ned i vekt. Du har tapt fett og økt muskler pga trening. Muskler tar mye mindre pass enn fett, så du blir slankere av det. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Nå slanker ikke jeg med ved å telle kalorier, men høyt nok vannintak er viktig for å justere sultfølelsen. Om du drikker kaldt vann bruker også kroppen mye energi på å varme det opp. Det kan jo også hende at du har blitt slankere selv om du ikke har gått ned i vekt. Du har tapt fett og økt muskler pga trening. Muskler tar mye mindre pass enn fett, så du blir slankere av det. Ja greit nok at man blir mettere av vann, men føler at jeg ikke kan ligge noe lavere enn 1200 som jeg gjø nå. Og fettprosenten har jeg målt, den har nesten ikke gått ned Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Det er ikke bare at man blir mettere av vann, men også at kaldt vann forbrenner ekstra kalorier. Det skal også ganske lite dehydrering til før kroppen blir mindre effektiv i forbrenningen sin. Så hvis du er "utrolig" dårlig kan det faktisk være en årsak. Når man mister 3% av vannet mister man 10% av yteevnen, eller noe sånt. 10% av yteevnen = 10% lavere maks forbrenning = dårligere effekt av trening. IMO er det bra med urin som ser nesten gjennomsiktig ut når du ser på strålen, men farger vannet i doen. Er det gjennomsiktig i skåla også har du drukket for mye. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Det er ikke bare at man blir mettere av vann, men også at kaldt vann forbrenner ekstra kalorier. Det skal også ganske lite dehydrering til før kroppen blir mindre effektiv i forbrenningen sin. Så hvis du er "utrolig" dårlig kan det faktisk være en årsak. Når man mister 3% av vannet mister man 10% av yteevnen, eller noe sånt. 10% av yteevnen = 10% lavere maks forbrenning = dårligere effekt av trening. IMO er det bra med urin som ser nesten gjennomsiktig ut når du ser på strålen, men farger vannet i doen. Er det gjennomsiktig i skåla også har du drukket for mye. Nå kan jeg ikke akkurat se på strålen når jeg er på do (jente), men de gangene den er gjennomsiktig har jeg iallefal ikke drukket for mye, så er usikker på teorien din der. Min blir gjennomsiktig når jeg drikker 1-2 liter vann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå