Gå til innhold

Musik til Juleball

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt avhengig av alderen på gjestene.. er det fjortiser eller godt voksne mennesker med Volvo og 2,5 hund? Eller noe midt i mellom?

Gta: Vice city-soundtracket tror jeg uansett ville blitt en slager. :)

så enig, så enig. bare ta en titt her:

You've Got Another Thing Comin' - Judas Priest

Too Young to Fall in Love - Mötley Crüe

Peace Sells - Megadeth

Dangerous Bastard - Rockstar¹s Love Fist

Turn Up The Radio - Autograph

I Wanna Rock - Twisted Sister

Bark At The Moon - Ozzy Osbourne

Madhouse - Anthrax

2 Minutes To Midnight - Iron Maiden

Raining Blood - Slayer

Cumin' Atcha Live - Tesla

Yankee Rose - David Lee Roth

Two Tribes - Frankie Goes To Hollywood

Pale Shelter - Tears For Fears

Kids In America - Kim Wilde

Atomic - Blondie

I Ran (So Far Away) - A Flock Of Seagulls

(Keep Feeling) Fascination - The Human League

99 Luftballons - Nena

Love My Way - The Psychedelic Furs

Gold - Spandau Ballet

Hyperactive! - Thomas Dolby

Never Say Never - Romeo Void

Sunglasses At Night - Corey Hart

Africa - Toto

Crockett's Theme - Jan Hammer

Missing You - John Waite

(I Just) Died In Your Arms - Cutting Crew

Waiting For A Girl Like You - Foreigner

Broken Wings - Mr. Mister

More Than This - Roxy Music

Tempted - Squeeze

Keep On Loving You - Reo Speedwagon

Sister Christian - Night Ranger

Never Too Much - Luther Vandross

Wow - Kate Bush

Out Of Touch - Hall & Oates

Four Little Diamonds - Electric Light Orchestra

Billie Jean - Michael Jackson

Your Love - The Outfield

Life's What You Make It - Talk Talk

Run To You - Bryan Adams

Dance Hall Days - Wang Chung

Call Me - Go West

Running With The Night - Lionel Richie

Self Control - Laura Branigan

Kiss the Dirt - Inxs

Owner Of A Lonely Heart - Yes

Rockit - Herbie Hancock

The Message - Grandmaster Flash & The Furious Five

More Bounce To The Ounce - Zapp & Roger

One For The Treble (Vocal Mix) - Davy Dmx

Bassline - Mantronix

Hip Hop Bee Bop (Don't Stop) - Man Parrish

Al-Naafiysh (The Soul) - Hashim

Clear - Cybotron

Looking For The Perfect Beat - Afrika Bambaataa & The Soulsonic Force

Rock Box - RUN DMC

The Breaks - Kurtis Blow

Magic's Wand - Whodini

Wanna Be Startin' Somethin' - Michael Jackson

Automatic (Extended Version) - The Pointer Sisters

Act Like You Know - Fat Larry's Band

Juicy Fruit - Mtume

Behind The Groove - Teena Marie

Shame - Evelyne "Champagne" King

All Night Long - Mary Jane Girls

Summer Madness - Kool & The Gang

I'll Be Good - Various,Angela Winbush,Rene Moore

And The Beat Goes On - Whispers

Super Strut - Deodato

A Gozar Con Mi Combo - Cachao

Me And You Baby (Picao Y Tostao) - Mongo Santamaria

Mambo Mucho Mambo - Machito & His Afro-Cuban Orchestra

Jamay - Xavier Cugat & His Orchestra

Mama Papa Tu - Mongo Santamaria

La Vida es Una Lenteia - Unaesta

Expansions - Lonnie Liston Smith

Aguanile - Irakere

Maracaibo Oriental - Beny Moré

Latin Flute - Deodato

Mambo Gozón - Tito Puente

Lenke til kommentar

Tja..

Robbie (Williams)

Idol folka

Den sangen hvor det er en amerikansk fyr som synger "jump around" på full guffe *grin* *grin* *grin*

Og for å skape litt julestemning:

http://home.no.net/ahpadt/DUTCHCHR.mp3 <- Gir den til deg faktisk *grin* og jeg vet at den ikke er komplett. Men den er ganske fet :) Jeg har lett rundt på _hele_ nettet, men jeg finner ikke den fulle versjonen. Tror det er et opptak fra en konsert eller noe... :shrug:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jump around er House of Pain. En schlager på juleball ;)

Men uansett. Vet ikke hvor mye erfaring du har som DJ men det er en gylden regel du MÅ følge for suksess.

Spill for publikum. Det er de som skal danse/høre på/sløve til sangene. Selv om personalet på skolen sier "unngå sånn dunkdunk musikk og sånn annen uintelligent musikk" så er det ikke først og fremst personalet du spiller for. Det er "ungene", og i 10. klasse er det nok 4 grunnsjangre som gjenspeiler seg. Techno sjangrene, hip-hop, punk og litt hardere rock. Se også an stemningen på gulvet, har du spilt et par dance låter på rad og gulvet er fullt av folk som danser så setter du IKKE på f.eks. Dimmu eller Satyricon :grin: eller noe sånt. Hold deg til samme sjanger så lenge folk danser til det, eller evt. ro det litt ned med å sette på noe småkjapp hip-hop. Prøv å lage sinusbølger av BPM'en. Hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke hopp f.eks. fra Blümchen - Boomerang som ligger godt over 150bpm til en gjennomsnitts hiphop sang som ligger rundt 90. Jobb deg oppover og nedover. :yes:

Men hovedsaken er som sagt Spill for publikum, ikke for deg selv, ikke for de som "ansatte" deg, men for publikum.

Kan foreslå noen låter også:

Låter fra RePlay: Dance Mania 1, 2 og 3

Dj Ötzi - Hamburger song hvis du vil plage livet av folk.

Wham - Last Christmas (spill gjerne både originalen, allstar hiphop mixen og dance mixen som er på RePlay 3)

Mr. President - Coco Jambo

Los Del Rio - Christmas Macarena

Dj Hani - Baby want's to ride. Hvis folk har lyst å ta av litt...

Zombie Nation - Kernkraft 400. Gjerne "live" versjonen (kjent som ohohoh edit eller.no)

Gjerne litt gammel dance: Maxx, Capella, Corona, Twentyfourseven osv.

Snow - Informer

Ini Kamoze - Here comes the hotstepper

Snap - The Power

Howard - I'm not afraid to move on. (Myyye tøffere enn originalen ;) )

Hilsen Christian som selv har spillt på juleball for 10. klasse. (Og julebord for 30-50 åringer, og julebord for damelag i håndball osv. osv.)

Lenke til kommentar
Jump around er House of Pain. En schlager på juleball ;)

Men uansett. Vet ikke hvor mye erfaring du har som DJ men det er en gylden regel du MÅ følge for suksess.

Spill for publikum. Det er de som skal danse/høre på/sløve til sangene. Selv om personalet på skolen sier "unngå sånn dunkdunk musikk og sånn annen uintelligent musikk" så er det ikke først og fremst personalet du spiller for. Det er "ungene", og i 10. klasse er det nok 4 grunnsjangre som gjenspeiler seg. Techno sjangrene, hip-hop, punk og litt hardere rock. Se også an stemningen på gulvet, har du spilt et par dance låter på rad og gulvet er fullt av folk som danser så setter du IKKE på f.eks. Dimmu eller Satyricon :grin: eller noe sånt. Hold deg til samme sjanger så lenge folk danser til det, eller evt. ro det litt ned med å sette på noe småkjapp hip-hop. Prøv å lage sinusbølger av BPM'en. Hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke hopp f.eks. fra Blümchen - Boomerang som ligger godt over 150bpm til en gjennomsnitts hiphop sang som ligger rundt 90. Jobb deg oppover og nedover. :yes:

Men hovedsaken er som sagt Spill for publikum, ikke for deg selv, ikke for de som "ansatte" deg, men for publikum.

Kan foreslå noen låter også:

Låter fra RePlay: Dance Mania 1, 2 og 3

Dj Ötzi - Hamburger song hvis du vil plage livet av folk.

Wham - Last Christmas (spill gjerne både originalen, allstar hiphop mixen og dance mixen som er på RePlay 3)

Mr. President - Coco Jambo

Los Del Rio - Christmas Macarena

Dj Hani - Baby want's to ride. Hvis folk har lyst å ta av litt...

Zombie Nation - Kernkraft 400. Gjerne "live" versjonen (kjent som ohohoh edit eller.no)

Gjerne litt gammel dance: Maxx, Capella, Corona, Twentyfourseven osv.

Snow - Informer

Ini Kamoze - Here comes the hotstepper

Snap - The Power

Howard - I'm not afraid to move on. (Myyye tøffere enn originalen ;) )

Hilsen Christian som selv har spillt på juleball for 10. klasse. (Og julebord for 30-50 åringer, og julebord for damelag i håndball osv. osv.)

*KLAPP* *KLAPP* :yes: *grin*

Btw, Beastie Boys er jo litt tøft da. Nevner i fleng; Intergalactic, Girls og Flute Loop :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Spill for publikum. Det er de som skal danse/høre på/sløve til sangene. Selv om personalet på skolen sier "unngå sånn dunkdunk musikk og sånn annen uintelligent musikk" så er det ikke først og fremst personalet du spiller for.

Hell yeah! Har spilt i ca 3 år nå, og det er det eneste som funker. Det hjelper ikke om du har "de beste" sangene, de feteste miksene, det villeste anlegget og den sykeste lysriggen så lenge ingen vil danse.

Jeg for min del _hater_ listepop til vanlig, men når jeg spiller ute for denne målgruppen laster jeg ned hele topp 20 lista, får folk til å ta med cder, og brenner ut en del klissepop/hiphop/rnb osv osv. Jeg liker det ikke, men det er en 100 ganger bedre følelse å spille det (for jeg KAN jo mikse det liksom, det er ikke det som er prob), og se at folk danser.

Hvis jeg drar på noe house (som er min greie) synes jeg det er dødsfett å høre på, og det er alltid noen som danser, men når jeg setter på noe jeg ikke hører på til vanlig og _alle_ står og hopper opp og ned og folk smiler og vinker til meg, og kommer opp på scenen og sier at "sniiiiiiip, du er ****** meg så konge! Du er dødsflink!"

Sånt kan man leve en uke på. Det er så vanvittig konge at valg av låter, god miksing og litt kreativ lyssetting kan få folk til å ta helt av - enda mer imponerende når de ikke har drukket. Det overgår alt av "fete" låters lykkerus.

Du kan vurdere er å kjøre to soner - det funker som oftest veldig fett. F.eks. kjøre hovedanlegget der dere skal ha diskoteket - og spille alt mulig greier der. Så lenge folk danser, har de det gøy. Der hvor folk skal oppholde seg kan du ha et mindre anlegg og sette på noen cder med lounge/chillout/triphop nokså lavt.

Masse roligdanser innimellom, men pass på hvor du legger dem. Se ditt publikum an. Når alle har det dritfett og er i siget og klare til å ta helt av, så for all del, ikke stikk hull på ballongen og dropp tempoet. Gjør det heller etter takeoffen, når folk er svette og slitne etter å ha "dansa fra seg". Har merka at mange som har tatt av er mer tilbøyelige overfor det motsatte kjønn etter dette - det blir vel som med alkoholrus, bare på en anna, mer-legitim-for-10-klassinger-måte.

Slutten - roligdanser så klart. Annonser siste dans slik at alle får det med seg. Og husk; spill for folket, det er DE som skal ha det gøy! Folk om danser er folk som har det gøy, og det er en god ting. Lykke til!

(Skal dette være et sted på sørlandet kan jeg gjerne spille for dere. Har cd/vinyl og komplett backline. Mail eller PM meg)
Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Gå for DJ Outblast, Dj Buzz Fuzz og Lady Dana... veldig rolig og stemningsfull musikk :grin:

Sett det på fullt og enjoy all responsen du garantert får tilbake.

Dj Radium og Angerfist skaper også som oftest liv og (vaffel)røre. Check it out! :grin:

Skal på juleball selv snart på sas hotellet, og Kjetil og Kjartan skal komme som entertainere!! ekke det kult a!

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...