Gå til innhold

Musik til Juleball


Anbefalte innlegg

Skal arrangere et juleball i begynnelsen av desember. Det skal ikke være noe skikkelig disko eller noe i den duren, men derimot et stilfullt arrangement hvor alle er pyntet i dress/kjole.

 

Til dette trenger vi musikk, det beste hadde vært å hatt nok musikk til å spille sammenhengende i seks timer. Men det er selvfølgelig ikke nødvendig, for de færreste merker om vi spiler samme låta to gangerl.

 

Hva har dere å anbefale av musikk? Artister, låter, sjangre osv...

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, det der kjenner jeg meg godt igjen i. Har vært på flere av de dærre julegreiene for ungdomsskolen med dress og slikt. Siste gangen jeg joina ble det en altfor høy disco-aktivitet utover kvelden, det blei bare kaos. Hold dere unna denne fugledansen azz, tror det neppe er laget noe mer irriterende. Nyere listepop som folk hører på radioen tid til annen bør også velges vekk da dette sannsynligvis ikke skal være en helt ordinær kveld for elevene med ordinær musikk som de hører på hele tiden ellers.

 

Bryan Adams, Celine Dion, George Micheal (wham), Johnny Hates Jazz, Roxette, Sting osv. Noen av låtene til Supertramp er også ganske ålreite.

 

Trance passer som regel ikke inne på slike arrangementer. (liker trance godt selv)

Lenke til kommentar
Litt avhengig av alderen på gjestene.. er det fjortiser eller godt voksne mennesker med Volvo og 2,5 hund?

Det er ingenting galt med å kjøre Volvo så lenge man ikke råner...

 

 

Vil anbefale disse sangene:

 

Limp Bizkit - Behind Blue Eyes

Outlandish - Aicha evt. orginal versjonen fra østen...

Live - Overcome

Matchbox 20 - Unwell

Matchbox 20 - If You're Gone

Lenke til kommentar
Hehe. Da jeg var med på å arrangere juleball i fjor da jeg gikk i tiende, var det polonese i kanskje 5 minutter før alle headbanga til Metallica og Dimmu. Listemusikk virker også bra :yes:

æsj.. skulle ønske jeg gikk på din skole... alt som er å høre på vår skole på juleballet er noe Eminem, noe boyband piss og litt annet liste dritt...

Lenke til kommentar

På ball er det jo ett must(?) med en polynese og minst en vals ihvertfall, vet ikke helt hvor dyktig du kan regne med at folk er til å danse, men endel swingmusikk synes jeg man bør ha om man skal ha litt klasse, det vanligste er å ha litt laidback, easylistning rolig swingmusikk, robbie williams med swing while your winning har god stemning, dana gilliespie, billie holiday er prima "taffelmusikk".

 

Men som sagt, dette spørs endel på om folk kan å danse, jeg vet ikke hvor mye man kan regne med fra 10endeklassinger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...