IHaveADream Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Abs/core: Dumbbell side bend Standing core stabilization Bow extensions Plank Side plank V-shaped upper torso and thighs, lower legs lifted and crossed. Toss ball from side to side. Tenker her også 20 x 4. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Hvilken progresjonsmodell kommer du til å følge? Lenke til kommentar
IHaveADream Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Hva mener du med progresjonsmodell? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Superviktig. Man finner seg en rep-plass, for eks 10 rep x 3. Så løfter man 10 rep med de vektene man bare klarer 10 rep med og noterer seg de tallene. Så kutter man ca 30% av de tallene og der starter treningen, så øker man vektene for eks hver uke med 2-5kg avhengig av hvor store tallene er. Når man løfter en vekt og skader fiber, vil kroppen danne bindevev som er like sterkt så det samme ikke skjer igjen. Når man da øker vektene så bryter man bindevevet igjen og oppnår fremgangen. De samme vektene i 3 mnd " øke når man klarer" vil gi den samme fremgangen som å trene 1 gang hver 14ende dag. I program-linken jeg postet her står det også det samme, det gjelder alle program. Lenke til kommentar
IHaveADream Skrevet 12. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2015 Superviktig. Man finner seg en rep-plass, for eks 10 rep x 3. Så løfter man 10 rep med de vektene man bare klarer 10 rep med og noterer seg de tallene. Så kutter man ca 30% av de tallene og der starter treningen, så øker man vektene for eks hver uke med 2-5kg avhengig av hvor store tallene er. Når man løfter en vekt og skader fiber, vil kroppen danne bindevev som er like sterkt så det samme ikke skjer igjen. Når man da øker vektene så bryter man bindevevet igjen og oppnår fremgangen. De samme vektene i 3 mnd " øke når man klarer" vil gi den samme fremgangen som å trene 1 gang hver 14ende dag. I program-linken jeg postet her står det også det samme, det gjelder alle program. Hei igjen, og takk for svar! Nå har jeg brukt denne uken på å prøve ut de ulike øvelsene, og justert i forhold til vekt. Noen av øvelsene må jeg foreløpig gjøre uten vekt, mens andre kan jeg gjøre med 1 kg, 2 eller til og med 3 og 4 kg for noen av øvelsene. Siden du prater om progresjon tekte jeg at jeg skal prøve det programmet jeg har med de vektene og antall repetisjoner jeg har notert meg nå i ca. 2 uker, og så se an om jeg er klar for å øke vekt da. Er det noe slikt du tenker på når du prater om progresjon? Når det gjelder de øvelsene jeg har valgt meg, ser de ellers greie ut? Siden styrketrening er relativt nytt for meg, tenkte jeg å begynne med øvelser som er lette å utføre, og så eventuelt - når jeg har drevet styrketrening i en periode - varierer med nye øvelser. Tenker du at dette ser greit ut? Takk igjen! Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Det er klart 50 formange øvelser, men tilbake til progresjonen, slik du tolket det er den gale måten. Siden du har kuttet 30% av 10rep maks-vektene og for eks begynner på 7kg i en øvelse du har 10rm i så kan du øke hver uke med for eks 1 kg. Lenke til kommentar
IHaveADream Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Herlig! Tusen hjertelig takk igjen! Jeg gleder meg til jeg begynner å se resultater Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå