Gå til innhold

PC vs PS4

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner. Men da må en ha en PC ifra før med andre ord. For å gjøre dette..hvis ikke så er det jo umulig. Kan selvf gjøre det hos noen som har en PC.

Men prisen blir ikke fult så ille da. Men allikevel over dobbel så mye som en PS4. Om en går for spec som på forrige side. En skal ha stor interesse for spill og grafikk/ytelse for å legge så mye i det. En kan kjøpe mye spill for mellom legget..

Og ja en kan kjøpe mange flere spill til den prisen. Men da må interessen være tilstede også. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner. Men da må en ha en PC ifra før med andre ord. For å gjøre dette..hvis ikke så er det jo umulig. Kan selvf gjøre det hos noen som har en PC.

Men prisen blir ikke fult så ille da. Men allikevel over dobbel så mye som en PS4. Om en går for spec som på forrige side. En skal ha stor interesse for spill og grafikk/ytelse for å legge så mye i det. En kan kjøpe mye spill for mellom legget..

Og ja en kan kjøpe mange flere spill til den prisen. Men da må interessen være tilstede også. 

Jo, men hvem er det som ikke kan disponere en PC? 

Joda, konsoller er definitivt et bedre valg om man ikke er spesielt interessert i spill. Men du trenger ikke å betale dobbelt så mye om du nøyer deg med PS4-ytelse.

AtW

Lenke til kommentar

Jo, men hvem er det som ikke kan disponere en PC? 

Joda, konsoller er definitivt et bedre valg om man ikke er spesielt interessert i spill. Men du trenger ikke å betale dobbelt så mye om du nøyer deg med PS4-ytelse.

AtW

Er ikke nødvendigvis at en ikke er interessert i spill egentlig. Men at en ikke har den interessen av å måtte ha noe skarpere bilde og kanskje noe mer fps. Mange som har interesse av spill og kjøper dem fleste store AAA og er fornøyd på en konsoll.

Men det som hadde vært veldig interesant å se. Er hva det vil koste å evnt bygge en PC som har tilsvarende ytelse som en PS4. Jeg vet ikke hvilke skjermkort idag som er i nærheten av hva som er i en PS4? Men om noen tar på seg den jobben ved å sette samens en konfigurasjon.

Ha i bakhode at PS4 har 8Gb GDDR og at det er vel ca 2GB som går til OS? Resten er delt hvor det er nødvendig til CPU og GPU. Som kan bety at en kan ha alt ifra 4-5Gb til GPU. Tenker på når en skal sette samens et eksempel med RAM og Video RAM.

Hadde vært artig å sett hva slags maskin det ville blitt..og pris.

Lenke til kommentar

I fare for å være frekk her, men prøver du å være morsom? Er det noe konsoller IHVERTFALL ikke er bedre på enn en PC, så er det andre ting enn spill.

Nå brukte jeg vel strengt tatt begrepet "underholdningsmaskin" og i det begrepet legger jeg mulighet til å hente multimediainnhold (film, musikk og lignende innhold) fra det lokale nettverket samt streame tilsvarende innhold fra internett i tilleg til å spille. Jeg drister meg til å påstå at en moderne spillmaskin (xBox One og Playstation 4) har minst like bra eller bedre grafikk enn det en datamaskin vil ha uten et vanvittig oppsett av flere skjermkort som koster en lever og en nyre.

Greit nok at en kan bruke en datamaskin til annet fjaseri men det er irrelevant for denne tråden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

I fare for å være frekk her, men prøver du å være morsom? Er det noe konsoller IHVERTFALL ikke er bedre på enn en PC, så er det andre ting enn spill.

Nå brukte jeg vel strengt tatt begrepet "underholdningsmaskin" og i det begrepet legger jeg mulighet til å hente multimediainnhold (film, musikk og lignende innhold) fra det lokale nettverket samt streame tilsvarende innhold fra internett i tilleg til å spille. Jeg drister meg til å påstå at en moderne spillmaskin (xBox One og Playstation 4) har minst like bra eller bedre grafikk enn det en datamaskin vil ha uten et vanvittig oppsett av flere skjermkort som koster en lever og en nyre.

Greit nok at en kan bruke en datamaskin til annet fjaseri men det er irrelevant for denne tråden. 

Og på underhodning (som du kaller "annet fjaseri?) er PC mye mye bedre, PCen er realtivt sett mye bedre der kontra en konsoll enn den er på spill. Det er knapt sammenliknbart i mine øyne. 

Ellers er det rett og slett feil at man må ha et "vanvittig oppsett" og ihvertfall at man må ha flere skjermkort. Det er en dristig påstand, fordi den er helt feil.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva du legger i "bedre grafikk". Selv om grafikk og effekter kan være ganske like i ett multiplatform spill, vil du aldri ha muligheten til å spille i for eks 4k eller slå på avanserte anti-aliasing metoder på konsoll som vil forbedre det visuelle inntrykket dramatisk. Mange multiplatform spill i dag ser veldig identiske ut med PC-versjonen av den enkle grunn at de er utviklet med tanke på konsollene og PC sekundært. Allikevel vil man finne innstillinger for bedre skygge/lys effekter, teksturer og slikt på PC versjonen, som utgjør en forskjell selv om det ikke alltid er dramatisk forskjellig.

Så kommer vi over på det andre som konsoll ikke kan konkurrere med PC på og det er bilder per sek. I krevende multiplatform spill i dag (eks: Witcher 3) ser vi allerde at konsollene må låse seg til 30 bilder per sek, mens på PC får man fint 60+ bilder per sek i disse spillene. Til slutt kan jeg også nevne muligheter for modifikasjoner og verktøy (Sweet FX, Newman har på PC som også kan forandre grafikken til det bedre.

"Jeg drister meg til å påstå at en moderne spillmaskin (xBox One og Playstation 4) har minst like bra eller bedre grafikk enn det en datamaskin vil ha uten et vanvittig oppsett av flere skjermkort som koster en lever og en nyre."

Dette hadde du visst er fullstendig feil om du hadde hatt litt kompetanse på feltet. Med referanse til tidligere innlegg så kan du se hvor mye ett system som yter 2.5-3 ganger mer enn PS4 koster. En PS4 yter endel dårligere enn ett system med GTX760 som du ser her yter mindre enn halvparten av GTX970 som i PCen jeg linket til: http://www.guru3d.com/articles_pages/the_witcher_3_graphics_performance_review,5.html

(ja, RAM OG CPU er bedre her, men det vil i de fleste spill utgjøre minimal eller ingen forskjell da GPU i de fleste tilfeller vil være bottlenecken)

Endret av Allostasis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, siden alt dette løses av en chromecast dongle til 300 spenn og da i tillegg mye kan totalstyres fra mobiltelefon eller nettbrett blir det et dårlig argument. Vanvittig tungvint å skulle gjøre dette fra en konsoll synes hvertfall jeg, ettersom de fleste ikke har noe mus/tastatur koblet til og en touchscreen gjør det så utrolig mye enklere å navigere menyer enn en håndholdt kontroller.

Jeg hadde definitivt kjøpt en gaming laptop istedenfor en PS4. Mengden gratis spill og ekstremt billige spill gjør veldig fort opp for den ekstra prisen. Hvor mange spill kommer du til å kjøpe tror du? Det er vel brått 600kr i butikken for et nytt PS4 spill, ofte halv pris for samme spillet med bedre grafikk til PC. Du kan jo også spille Leage of Legends, Heroes of the Storm, diverse MMO spill, Team Fortress 2, World of Tanks, Magicka: Wizard Wars, Path of Exile, Planetside 2 bare for å nevne noen fra toppen av hodet helt gratis på PC.

Lenke til kommentar

Jeg digger min ps3, men, merker jeg blir oppgitt over påstander om gpu ytelse på konsoll uten å sjekke fakta. Måtte forklare for en kompis at hans amd HD7970 var mye raskere enn gpu til ps4. Han trodde meg ikke og jeg måtte finne diverse artikler via google. Hvorfor gidde å komme med bastante påstander før man har lest seg opp om noe. Jeg digger ATwindsor sin litt krasse måte å rette på lite gjennomtenkte utsagn. 7970 er foresten Laaangt bak nvidia 980 ti som er toppkortet i dag. I 2016 vil produksjonsteknikken krympes og selv billigkort vil kanskje klare 4k med medium instillinger på en del spill, mens ps4 fortsatt ikke klarer mer enn 1080p i 30 fps. Eneste grunn til at jeg har ps3 er alle jrpg som ikke kommer ut på steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...