Gå til innhold

PC vs PS4

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg tenkte å kjøpe meg PS4 eller PC.

Noen gode bærbare gaming PC'er (trenger ikke gaming men må kunne spille uten altfor mye lagg)?

Spill -- PC vs PS4

Er GTA V bra på PC?

Noen andre spill å anbefale på PC og PS4?

Andre ting?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke en stasjonær? Det er utvilsomt det beste valget generelt sett.

Hvis valget uansett står mellom bærbar og PS4 så er PS4 å anbfale. Spilling på bærbar er egentlig ikke til å anbefale. Mye varme og kort levetid på spill-bærbare.

Oki, men synes det er greit å kunne ha med seg pc'en til kompiser eller flytte den fra stua til rommet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Så monter hjul på maskinen :p Men hva er budsjettet her? Hvis pc'en skal være i samme prisklasse som ps4 kan du bare gå for ps4 da det ikke finnes noe i den prisklassen av pc'er som er i stand til å dra noe særlig over kabal nivå.

Lenke til kommentar

Så monter hjul på maskinen :p Men hva er budsjettet her? Hvis pc'en skal være i samme prisklasse som ps4 kan du bare gå for ps4 da det ikke finnes noe i den prisklassen av pc'er som er i stand til å dra noe særlig over kabal nivå.

Haha :laugh: Er nok best for lommeboka med PS4 ja  :)

Lenke til kommentar

Best for lommeboken inntil du kjøper spill. Begynner du å plukke opp de nyeste spillene til 5-600kr tar det ikke lenge før differansen er spist opp.

Skal det være bærbart, finn en ok mini-itx-maskin på finn. Få en kyndig kompis til å sjekke ut et par annonser for deg og evt. prute litt. Installer Steam, følg med på salgene, sjekk ut humblebundle, greenmangaming, g2a osv., og før du vet ordet av det har du et spillbibliotek for småpenger. Det er haugevis med halvt år gamle spill til 50-100kr, kontra 300-400kr på PS4.

Bruk pengene du sparte på et kraftigere skjermkort og jekk opp grafikken.

• Liker 2
Lenke til kommentar

CS GO, Lol, sc2, wow og borderlands alle på pc, kan anbefales om du skal spille med venner (eller alene).:) ingen av dem krever monstermaskin heller. Ellers får du sikkert veldig mye moro til ps4 også:)

Endret av Failbar
Lenke til kommentar

Hovedkortet du valgte støtter ikke DDR4 Allostasis. Jeg ville byttet ut prosessoren, minnet og hovedkortet med denne pakken istedenfor. Samme komponenter, men DDR3 RAM og 500kr billigere.  :thumbup:

Bortsett fra det ser det bra ut, og er absolutt noe trådstarter burde vurdere!

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg tenkte å kjøpe meg PS4 eller PC.

Noen gode bærbare gaming PC'er (trenger ikke gaming men må kunne spille uten altfor mye lagg)?

Spill -- PC vs PS4

Er GTA V bra på PC?

Noen andre spill å anbefale på PC og PS4?

Andre ting?

På forhånd takk :)

Grafikken du får med en PS4 vil du ikke få til samme pris i en bærbar PC eller stasjonær for den saks skylf. Da må du opp i pris. Og jeg vil rett å slett ikke anbefale noen i å kjøpe en bærbar for spill bruk. OM ikke behovet for å ha bærbart er stort.

Og så til spørsmålet som mange stiller seg selv....skal jeg kjøpe en konsoll eller en PC. Og da må en nesten tenke over hvor interisert er en? Er det å ha noe bedre grafikk og flyt i spill så viktig for deg at det er verdt dem ekstra tusen det koster? Og vil du være ok med en Windows opplevelse kontra et brukergrensesnitt på en konsoll?

Selv er jeg over kanten interisert i grafikk og ytelse. Så jeg har en PC i tillegg til konsoller. Og selv om fks The Witcher 3 ser bedre ut på en PC med med kraftigere maskinvare så er det på ingen måte noe dumt å spille konsoll versjonen. Er interessen så stor at du synes det å få et noe skarpere bilde og bedre bildeflyt verdt dem ekstra tusenlappene?

Jeg spiller nesten utelukkende i 60fps på PC. Satt med ned litt igår for å spille på min PS4 i spillet Alien: Isolation. I starten reagerte jeg på at spillet gikk i 30fps. Ikke på at grafikken er dårlig..men på bildeflyt. Men det tok vel kanskje 10min? Så tenkte eller reagerte jeg lengre på det...

Så igjen...hvor viktig er det for det for deg? Er det verdt det? 

Personlig mener jeg at det å eie en PS4 idag er veldig likt å spille på PC. En får nå så mye forskjellige spill og da spesielt Indie spill som før var mer eller mindre utelukket på PC. Det er fortsatt masse unike og fantastiske spill på PC som vil ta lang tid om overhode vil komme til konsoll. Og det er jo også en ting du må ha i bakhode...er alle disse unike spillene noe du vil spille?

Men da igjen...hvor glad er du i spill? Spiller du XX timer hver dag? Eller engang i blant? Trenger du en PC om du bare spiller engang iblant?

Hehe...forvirret deg mer en før nå? :p

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I en PS4 får du jo mye mer enn en spillmaskin. Du får en underholdningsmaskin hvor du får mye mer enn bare noe du kan spille på. Greit nok at du kan få den samme underholdningen fra en datamaskin men siden PS4 ofte står tilknyttet en TV i en stue, gutterom, kjellerstue får en en litt annen opplevelse. PS4 gir en helt avsindig grafikk og en må nok opp i ganske dyrt oppsett på stasjonær maskin for å få tilsvarende. 

Lenke til kommentar

Hovedkortet du valgte støtter ikke DDR4 Allostasis. Jeg ville byttet ut prosessoren, minnet og hovedkortet med denne pakken istedenfor. Samme komponenter, men DDR3 RAM og 500kr billigere.  :thumbup:

Bortsett fra det ser det bra ut, og er absolutt noe trådstarter burde vurdere!

Du har så rett. 

Knakende god gaming PC for 6986kr !

Lenke til kommentar

Må legge til ga 1000kr for Windows. Samt et drev for å få installert til rundt 400kr. En monitor til 2000+kr om TV ikke skal bli brukt. Og om TV skal brukes så må evnt en hånd kontroller til 500-600kr legges til.

Så en nærmer seg fort 10.000kr Interessen må være deretter da.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

I en PS4 får du jo mye mer enn en spillmaskin. Du får en underholdningsmaskin hvor du får mye mer enn bare noe du kan spille på. Greit nok at du kan få den samme underholdningen fra en datamaskin men siden PS4 ofte står tilknyttet en TV i en stue, gutterom, kjellerstue får en en litt annen opplevelse. PS4 gir en helt avsindig grafikk og en må nok opp i ganske dyrt oppsett på stasjonær maskin for å få tilsvarende.

I fare for å være frekk her, men prøver du å være morsom? Er det noe konsoller IHVERTFALL ikke er bedre på enn en PC, så er det andre ting enn spill.

AtW

Må legge til ga 1000kr for Windows. Samt et drev for å få installert til rundt 400kr. En monitor til 2000+kr om TV ikke skal bli brukt. Og om TV skal brukes så må evnt en hånd kontroller til 500-600kr legges til.

Så en nærmer seg fort 10.000kr Interessen må være deretter da.

Skjerm trenger du uansett hva du velger, er TV bra nok for konsoll er det vel bra nok for PC? Og hvem installerer windows via drev i disse dager?

AtW

Hvorfor ikke en stasjonær? Det er utvilsomt det beste valget generelt sett.

Hvis valget uansett står mellom bærbar og PS4 så er PS4 å anbfale. Spilling på bærbar er egentlig ikke til å anbefale. Mye varme og kort levetid på spill-bærbare.

Oki, men synes det er greit å kunne ha med seg pc'en til kompiser eller flytte den fra stua til rommet :)

Hva med en mini-itx-boks? Veldig flyttbar og grei, omtrent like flyttbar som en konsoll.

AtW

## trippelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjerm trenger du uansett hva du velger, er TV bra nok for konsoll er det vel bra nok for PC? Og hvem installerer windows via drev i disse dager?

AtW

Joda sant det. Har bare en uvane å anta at alle har et TV. Noe som selvf ikke alltid er tilfellet. Er snart 3 år siden jeg installerte W8 og da via en portabel dvd spiller. Får en Windows på USB brikker idag? Trodde det fortsatt var plater jeg..?

Lenke til kommentar

AtW

Joda sant det. Har bare en uvane å anta at alle har et TV. Noe som selvf ikke alltid er tilfellet. Er snart 3 år siden jeg installerte W8 og da via en portabel dvd spiller. Får en Windows på USB brikker idag? Trodde det fortsatt var plater jeg..?

Du får kjøpt det på plater, men selve Windows ISO filen kan lastes ned gratis og lovlig fra Microsoft sine nettsider og legges på en usb brikke med et lite program som microsoft også leverer gratis. Du må da selvfølgelig kjøpe en cd-key i tillegg. 

Lenke til kommentar

AtW

Enten har du TV, da kan du bruke PCen eller PS4en på den, eller så har du ikke TV og må kjøpe det i begge tilfeller, eller så har du monitor, og kan bruke PCen eller PS4en på den, eller så vil du ha det, må kjøpe det, og kan bruke PS4en eller PCen på den. Derfor gir det mest mening å holde skjermen ute av kostanden for begge.

Aner ikke om du får det på USB, jeg henter ned iso, tryggest og greiest, bare å kopiere over på en usb og installere.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...