Gå til innhold

Hvor kraftig strømforsyning har du?

62 stemmer

1. 1. PSU-effekt

• <300W
      2
    • 300-450W
      0
    • 450-550W
      2
    • 550-650W
      3
    • 650-750W
      6
    • 750-900W
      29
    • >900W
      20

Anbefalte innlegg

@War; Når man sjekker grafen så går man utifra hva systemet trekker på max? Jeg er vel dårligst på hardware når det gjelder PSU. Har du noen bra guide når det gjelder valg av PSU? Jeg vet at du er rimelig flink på PSU, og alt annet innen HW egentlig :) :)

Edit; Jeg spør ikke deg for at jeg ikke gidder å sette meg inn i/ søke på det selv, men det er fint å få tips fra noen andre som vet hvem guide som er bra fra før. Er vel litt off topic så jeg skal ikke fortsette å spørre her :p

Idle-watt er dårlig indikator. 

Ikke maks, men bruksmaks, hva den ligger på under for eks spill for en spill-pc, folding for en foldepc og stream fra et mediesenter ol. 

Bedre tråd finner du ikke. 

Anbefalinger av strømforsyninger

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Corsair AX 1500i.

Usikker på om jeg ville ha valgt denne en gang til, den jeg har nå er nr 2 av disse. Mye trøbbel som til slutt viste seg og skyldes den medfølgende programvaren.

Jeg hadde en inne til rma, viften gikk i 100% 24/7 og i softwaren så jeg 0 input og hvert 10 sek i 1 sek så jeg verdiene (23C , x watt load osv ) Den burde da ligget på lydløs. 

Det var nok psufeil, helt ok da jeg bare fikk en ny. 

Liker ikke bablene heller, kan nesten ikke bøye på de, stive som greiner på et tre. 

Mye av de er det også, så hele kassa ser ikke ut. 

Lenke til kommentar

Har Corsair AX 1500i.

Usikker på om jeg ville ha valgt denne en gang til, den jeg har nå er nr 2 av disse. Mye trøbbel som til slutt viste seg og skyldes den medfølgende programvaren.

Jeg hadde en inne til rma, viften gikk i 100% 24/7 og i softwaren så jeg 0 input og hvert 10 sek i 1 sek så jeg verdiene (23C , x watt load osv ) Den burde da ligget på lydløs. 

Liker ikke bablene heller, kan nesten ikke bøye på de, stive som greiner på et tre. 

Softwaren ga også hos meg feil avlesning, samt  "av og på".

Hadde også en del crash med denne første, som forsvant med nr 2. 

Orginal kablene er helt håpløse, kjøpte tvert de "slevede" tilbehørs kablene som er noe bedre.

Med  Fortron AURUM 92+ 1200W Platinum sin kan en lett få pen kabling til ex  til GPU'ne ( http://www.tek.no/artikler/her-er-norges-raeste-spilldatamaskin/167852 ) Men min som er ubrukt og ikke salgbar, tydelighvis, får bare bli liggende i "backup" :ninja:

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Har Corsair AX 1500i.

Softwaren ga også hos meg feil avlesning, samt  "av og på".

Hadde også en del crash med denne første, som forsvant med nr 2. 

Orginal kablene er helt håpløse, kjøpte tvert de "slevede" tilbehørs kablene som er noe bedre.

Med  Fortron AURUM 92+ 1200W Platinum sin kan en lett få pen kabling til ex  til GPU'ne ( http://www.tek.no/artikler/her-er-norges-raeste-spilldatamaskin/167852 ) Men min som er ubrukt og ikke salgbar, tydelighvis, får bare bli liggende i "backup" :ninja:

Jeg skjønner ikke at disse PSU'ene er mer populære, de skal da være ganske bra, Haakon selv sverger til disse, mener han dro 1300W ut av i en lengre periode også uten trøbbel, syns jeg leste det i en tråd et sted. Synd egentlig, det er vanskelig (umulig) å finne custom kabler til den, siden den ikke selges i store kvanta. Jeg er nå i alle fall fornøyd med min, stille og stabil så langt. :)

Lenke til kommentar

Jeg har i7 950, HD6970, 3 HDD og 2 SSD. Noe småtteri som lydkort og BD-brenner har jeg også.

Jeg har en gammel Mist 1000W som jeg kjøpte før jeg oppgraderte hovedkortet sist. Husker ikke helt hvor gammel den er.

Nok med effekt.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Skal vel ha noe til overs.

Supernova G2 850w, 4790k, HD 4600, ett par hdd'er og ssd. 

Du har en 850W PSU for et oppsett uten dedikert grafikk? Jøss. Tør jeg spørre hva tanken bak dette oppsettet var? Med tanke på at et slikt oppsett, selv under maks belastning på alle komponenter (som aldri vil skje irl) aldri vil nærme seg 200W ligger du ganske kraftig utenfor PSUens sweet spot når det kommer til effektivitet, i alle fall - jeg tviler på at du jevnlig overstiger 20% belastning på PSUen. Og mtp. prisen på Supernovaen din kunne du for de samme pengene fått en langt mer effektiv og 100% vifteløs Seasonic SS400FL (med Seasonics tilhørende fantastiske byggekvalitet og levetid). Hva fikk deg til å gå for Supernovaen?

Viften spinner ikke rundt og jeg skal ha skjermkort senere  :)

Dumt å kjøpe en strømforsyning en blir nødt til å bytte ut igjen etter skjermkort(ene) er på plass. Gikk for Supernova'en fordi det er en rimelig og god strømforsyning. Det stod mellom 750w og 850w og da jeg kjøpte var prisforskjellen minimal, (rundt 100-lappen), derfor ble det 850w. Seasonic har kanskje fantastisk levetid men den kan jo ikke være så alt for ille Supernova'en heller i og med at de gir 3 år lenger garanti enn Seasonic sin? Skulle jeg f.eks kjøpt Seasonic hadde det blitt en helt annen prisklasse som ikke passet budsjettet mitt, men om budsjettet var der hadde jeg like vel kjøpt Supernova'en  :)

Vet ikke hvor lang tid Seasonic sin har, men supernova G2 har ihvertfall 10 år hvis du registerer den på evga 30 dager etter kjøp :)

Lenke til kommentar

Jeg har i7 950, HD6970, 3 HDD og 2 SSD. Noe småtteri som lydkort og BD-brenner har jeg også.

Jeg har en gammel Mist 1000W som jeg kjøpte før jeg oppgraderte hovedkortet sist. Husker ikke helt hvor gammel den er.

Nok med effekt.

Håper du har god forsikring som dekker branner pga strømforsyning. Mist har et dårlig rykte akkurat der.

Nå husker jeg ikke helt hvordan det gikk med Vivac , men det så ut som strømforsyningen hans greide å ta knekken på flere komponenter i maskinen hans : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=800243

Lenke til kommentar

Nok med effekt.

Håper du har god forsikring som dekker branner pga strømforsyning. Mist har et dårlig rykte akkurat der.

Nå husker jeg ikke helt hvordan det gikk med Vivac , men det så ut som strømforsyningen hans greide å ta knekken på flere komponenter i maskinen hans : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=800243

Det er noe dritt når sånt skjer, men min har fungert fint siden 2008-2009. Jeg husker faktisk ikke når jeg kjøpte den. Det var hos Netshop, men den kontoen er ikke lenger.

Jeg skal oppgradere PC-en i løpet av 2 uker, og da bytter jeg den ut. Det har vært planen hele tiden. Jeg tror jeg går for Evga Supernova G2 850W denne gangen. Det høres ut på folk som det er solide greier.

Lenke til kommentar

Det kan jeg garantere deg.

Superflower er også et bra kjøp.

Men har man et system som ikke krever så mye futt og man kjøper en kraftig psu (selv en dårlig en) så er det langt mindre sannsynlig at man er uheldig og den tar kvelden enn om man hadde hele tiden belastet den kraftig. Er vel derfor mange 500 - 400 Watts psuer har lavere levetid enn kraftigere modeller , rett og slett pga varmeutvikling og belastning som igjen reduserer levetiden.

Lenke til kommentar

Har nå en 1050w som jeg kjøpte pga jeg hadde orginalt planlagt å kjøre 3x 680's, men endte opp med bare 2. Så siden titan X ikke tar stort i dag så bruker jeg under halvparten isteden :p Å fordelen er at om den ene slotten for gpu går, så har jeg 2 extra plugger x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...