Jetfighter Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Hei. Jeg tok realfag på vgs når jeg gikk studiespesialisering. Jeg tok r1 og 2, fysikk 1 og 2 og kjemi 1. Om jeg søker på politihøgskolen så vil ikke disse karakterene regnes i snittet mitt om de trekker snittet ned? I følge denne siden her så tenker jeg riktig nå? http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/3-arig-videregaende-skole/ Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Jo, det vil de. Snittet regnes ut slik: Alle karakterer legges sammen, før du deler på antall karakterer. Dette ganger du så med 10, før du til slutt plusser på realfagspoeng. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Den enkleste måten å regne poengsummen er ved å bruke karakterkalkulatoren. 1 Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Men det står "Hvis de fagene du har tatt i tillegg ikke skal dekke spesielle opptakskrav, regnes de bare med dersom det gir deg en bedre poengsum." så jeg forstår ikke hvorfor de da skal medberegnes? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 For at de ikke skal telles med, er det en forutsetning at de ikke er nødvendige for å få generell studiekompetanse. Har du gått vanlig studiespesialiserende med realfag, og kun det, er realfagene nødvendige for å få generell studiekompetanse – og teller derfor på snittet, uavhengig av om de trekker deg opp eller ned. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå