AnonymDiskusjon Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 For en god stund siden fant jeg ut at eksen min, da kjæreste, hadde vært utro gjentatte ganger. Ikke med samme person, men tilfeldige på byen. Det kom som et stort sjokk, som egentlig ennå er der. Han var den siste jeg hadde trodd noe sånt om.. Forholdet, eller jeg har vært krevende til tider og føler mye er min feil. Men han tok steget og var utro, hans valg! Vi har hatt så og si hatt daglig kontakt siden, men kun krangling og diskusjoner for jeg enda ikke klarer å skjønne, eller akseptere det som har skjedd. Jeg ønsker nå å prøve å se litt framover i livet, å komme meg gradvis over han og hendelsen. Noe tips og råd til hvordan jeg kan prøve å få det litt bedre i hverdag? Jeg vet venner og familie ofte er svaret på dette. Men de bor langt unna, og jeg har en jobb jeg må gå til her. Jeg er utmattet og aner ikke hva jeg skal gjør lenger.. Anonymous poster hash: 7578d...d88 Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Utroskap er noe dritt for å si det ekstremt mildt. Jeg hadde aldri trodd jeg kunne klart det selv, men vips, der var jeg medlem av forferdelig-menneske klubben, gitt! En idé kan være å kutte han helt ut for en periode og se hvordan du føler det da. Å være utro gjentatte ganger er så lavt som du kan få det, og i ALLE forhold hvor det ikke foregår mishandling e.l. kan ingen andre enn den som er utro klandres, så du må ikke være i nærheten av å tenke at noe av det kan være din skyld engang! Siden du skriver at dere stort sett krangler når dere kommuniserer er absolutt ikke det et godt tegn, og det gjør fort vondt verre. Du må også lære deg å akseptere det som har skjedd. Aksepter at han var i stand til å gjøre noe du aldri ville trodd han kunne gjøre, og innse at han ikke er den du trodde han var. Du er bedre uten og fortjener noe veldig mye bedre. Lenke til kommentar
mursteinen Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Uff, dette hørtes ikke godt ut! Du må huske at det ikke er din skyld. Ikke i det hele tatt. Når det gjelder det å komme seg over noen, så er det ikke så mye du kan gjøre, men tiden leger virkelig alle sår! Jeg har noen forslag da, ting jeg gjorde for å komme meg over en for en stund siden. Du kan trene, ha noen mål om hva du vil kunne klare (få flat mage, klare 10 pullups) osv. Høre på høy musikk, jeg elsker å høre på rock, punk-rock, EDM, hiphop og finne ny musikk når jeg er lei meg, for det er så mange sanger som du kan relatere til og kjenne deg igjen i, finn deg en ny hobby for å slippe å tenke på han hele tiden. Om du føler at du har ganske mye du ikke har sagt til han, om hvorfor han gjorde det osvosv. så hjelper det å skrive et brev, men ikke send brevet etterpå da Også funker det å jobbe, tjene penger og bruke de opp på shopping :D Anbefaler ikke å drikke drita mens du er lei deg, det funker dårlig og hjelper ikke på noe, pluss du bare våkner opp med fylleangst dagen derpå og angrer på alt du gjorde. :') <3 <3 Det skal gå bra Lenke til kommentar
Imis Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Dette skjer dessverre oftere enn man skulle tro og det er ikke til å begripe! Var i samme situasjon bare på mange flere plan inkludert utroskap alt du kan finne i én person, men det er irrelevant.. vil bare fortelle at jeg vet hvordan det føles og jeg sliter ennå... Og de rådene du har fått til nå er en oppskrift som er lurt å følge.. For min del hjalp det ikke meg først, men etterhvert som ting blir litt lettere kan du ta steg med å finne på ting, jeg gråt og skrek LENGE og ofte! Også før jeg tvang meg selv til å gå ut døra for å finne på noe.. men når man først gjør det, så er det faktisk ikke så dumt! Det er beintøft, men når du klarer det føles det som en mestring, om det så er en liten miniting! Man må bare innse at det er ikke din feil! Man beskylder seg selv så altfor mye for en handling som bare er den andres grusomme valg..Jeg så ikke lyset i det hele tatt, men nå..såpass lenge etter stikker det fortsatt og jeg tenker på det daglig og hater han for det han gjorde, men jeg ser lyset nå.. jeg gråter ikke lenger, og dit vil du også komme selv om man ikke tror det! For meg hjalp ikke egentlig alt det med å holde seg opptatt og sånn, men etterhvert så gjør det det.. det er faktisk tiden som leger! Det er så individuelt hva som hjelper ... noen må holde seg opptatt, andre som meg feks klarte ikke det med én gang! Jeg ble hjemme og mistet lysten til alt.. og var ikke den samme! Når jeg hørte at tiden leger alle sår ville jeg banke de.. men det er faktisk sant, og jeg begynner å tro det nå som jeg smiler og ler igjen av det som faktisk er gøy! Dit kommer du skal du se.. jeg lover deg! Man må bare ta en dag av gangen og grine, le, bli sint, banne eller hva enn slags humør du er i..snakk til du går lei! Ser du ikke har familie og sånn der.. men ring noen du kjenner, snakk med noen her på forum eller hvem som helst.. Bare ta kontakt med meg også om det trengs! Du får kanskje høre at det er på tide å la det ligge, men man blir sittende igjen med tusen spørsmål og det vil ingen ende ta! Mitt tilfelle var så ille, at jeg går til psykolog på grunn av det, men det var mye annet i det enn bare utroskap.. men det blir svakere og svakere.. Jeg var så langt nede som det går an å bli, alvorlig ment.. men ting har gått betraktelig oppover, og det skjer deg også! Jeg håper virkelig det ordner seg.. og stol på det som blir sagt, det vil gå bedre! Ønsker deg masse lykke til! Dette klarer du skal du se Klem til deg! Endret 26. mai 2015 av Imis Lenke til kommentar
WPX Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) Du har en jobb du må gå på hvor du er isolert for alle andre, både på jobb og utenfor jobb? Kan du ikke være med noen etter jobb? Venner er mitt råd #1, kom deg ut og ha det kjekt, snakk om andre ting, møt på gamle kjente du ikke har sett på lenge. Hva som helst, samma det, poenget er at det får deg til å glemme eksen. Og det er så deilig etterpå når man innser at man har f eks vært på byn i noen timer og hatt det kjekt med andre uten at eksen har tatt opp noe som helst av tankene dine. Tiden leger sårene, men det vil gå enda fortere om du får noe annet å tenke på enn å bare sitte rett opp og ned og vente på at tankene om han skal gli ut av hodet ditt. Endret 27. mai 2015 av WPX Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Har vært utsatt for det samme selv, jeg knakk helt sammen og trengte noen dager på å komme meg, var rett og slett ubrukelig på jobb så ble sykemeldt noen dager. Om dette er nødvendig for deg må du vurdere selv.De viktigste tingene for min del for å komme videre var først å fremste å kutte kontakten helt, blokkering her og der pluss sletting av alt av kontaktinfo. Deretter kvittet jeg meg med alt som minte meg på eksen. Rett på søppla med alt. Jeg hadde heldigvis en god kammerat som kunne støtte meg da, og det hjalp meg mye. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Skremmende hvor 'vanlig' det er med utroskap, egentlig.. faen ikke mange mennesker igjen med litt verdier! Som de andre her sier så er det bare å ta tiden til hjelp. Lykke til, det går bra til slutt 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Vi lever jo i en kultur basert på berettigelse, psykologisk reversering, reaksjonsformasjoner og benektelse. Hvor kommer verdier inn i bildet som ikke er koblet til et eller annet egoistisk ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå