AnonymDiskusjon Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Hei, Dette innlegget er ikke særlig enkelt å skrive, men jeg er ikke lenger sikker på hva jeg skal gjøre. Jeg er for tiden hjemme på sommerferie, og opplever til min store forskrekkelse at min far har utviklet et alvorlig alkoholproblem. Han har alltid drukket over gjennomsnittet, men det har aldri gått utover jobben og er derfor noe jeg ikke har tenkt særlig mye på. Faktisk tror jeg jobben er en av faktorene som gjør at han drikker så mye som han gjør. Jeg flyttet ut for flere år siden, og merker således ikke forbruket hans på kroppen. Problemet er at alkoholforbruket nå går utover min mor, og at han endrer personlighet drastisk. I edru tilstand er han snill og hjelpsom, og som en hvilken som helst annen pappa. Når alkoholen kommer inn i bildet, klarer han derimot ikke å stoppe før han sovner. Dette forekommer bare i helger og ferier, men aldri i ukedager. Dette er rett og slett jævlig flaut siden forbruket har medført en del pinlige episoder, hvor blant annet politiet har vært involvert. Vedkommende innser imidlertid ikke problemet. Han går i forsvarsposisjon og blir sint. I stedet for å ta tak i problemet, blir han heller sint på at min mor ringte politiet eller lignende. Dagen etterpå forsvinner han som oftest ned i båten eller på hytta. Det er frustrerende å se at han drikker seg selv til grunne, og ikke minst hvordan dette går utover min mor. Det er umulig å tvinge noen som er godt voksne til å søke hjelp, og enda mer umulig å få dem til å innse at de har et problem. Hva kan man egentlig gjøre? Anonymous poster hash: 1f02d...1dd Anonymous poster hash: 1f02d...1dd Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Snakk. Både med far og mor. Deretter få inn fastlege. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Vi er aller mest glad i våre barn. Og hvis et barn uttrykker bekymring for noe, er det ofte en stor vekker for en forelder. Så hvis ikke du har prøvd, så burde du. Fortell hvor glad du er i ham, og snakk om fine barndomsminner med ham. Og kom inn på hvordan han har kommet inn på et feilspor nå... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Takk for tilbakemeldinger. Meget sent svar, men jeg har registrert samtlige. Ingenting har hjulpet. Vedkommende vil verken ha hjelp, feier vekk alt som er av kritikk og lovet bot og bedring senest for to uker siden. I går dro han vekk på neste fyllekule, og aner ikke hva en skal gjøre. Bare litt utblåsing fra min side. Anonymous poster hash: 1f02d...1dd Anonymous poster hash: 1f02d...1dd Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Mange i en sånn situasjon vil vel reise vekk en tur og true med skilsmisse. Jeg er egentlig mot skilsmisse, da... Ikke alle har råd til å reise vekk en tur på egenhånd, eller økonomi til å bo alene heller. Å true med å flytte fra ham mens de begge er i huset, kan antagelig føre til problemer. Men kanskje det er mulig å gjøre mens han er snill og edru. Det er eksempler på par som kun flytter fra hverandre, mens de fortsatt er gift på papiret. Og de har det slik resten av livet. Nå er det forresten ikke sikkert at dine foreldre er gift. At det skjer et religiøst mirakel med din far, vil også være en løsning. Men det kan muligens ta mange år før det skjer et slikt mirakel, om det i det hele tatt skjer. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Les denne tråden, utrolig bra skrevet og forklart. Jeg kjenner igjen mye av det som blir skrevet og vet at mange av rådene der fungerer. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. august 2015 Forfatter Del Skrevet 26. august 2015 Min mor, jeg og resten av familien forsøkte forgjeves å hjelpe. For litt over en uke siden var det for sent, og han omkom. Nå har han endelig fått fred. Ta vare på deres nærmeste. Anonymous poster hash: 1f02d...1dd Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Min mor, jeg og resten av familien forsøkte forgjeves å hjelpe. For litt over en uke siden var det for sent, og han omkom. Nå har han endelig fått fred. Ta vare på deres nærmeste. Anonymous poster hash: 1f02d...1dd Kondolerer så mye Jeg mener ikke å rippe opp i dine sår, men jeg har en ganske så lik situasjon hjemme, bare med mor. Var det selve alkoholen (overdose) eller en handling i alkorus (bilkjøring etc.) som var årsaken? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2015 Forfatter Del Skrevet 27. august 2015 En ulykke relatert til alkohol. Utfallet ville aldri blitt så tragisk dersom alkohol ikke var involvert. Anonymous poster hash: 1f02d...1dd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå