Joffe54 Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Hei. Er på utkikk etter et analogt Oscilloskop som gjerne er gammelt, og billig. Regner med at det er noen her inne som har et liggende å støve i osloområde? Jeg er ikke så fin på type, men Tektronix er mest fristende. Ment for feilsøking av gitarforsterkere Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Jeg ville kanskje også vurdert nyere oscilloskop som kobles til pc. Disse er vel billige og kompakte. Gamle oscilloskop vil ofte være unøyaktige pga mangel på kalibrering, noe som bør gjøres en gang i året. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Til ditt bruk vil jeg tro at dnne holder lenge :http://www.lightinthebox.com/no/pc-usb-oscilloskop-2k-20mhz-48ms-s-spektrum-analysator-fft-logger-16ch-logikk-analysator-isds205c_p1800472.html Lenke til kommentar
Joffe54 Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2015 De er fristende. Noe sier meg at de vil slite med å måle utgangen på en forsterker på max forsterkning. F.eks en 50w forsterker vil jo tilsvare omtrent 60V p-p. Klarer disse skopene å måle det? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Høye spenninger kan du også fikse med passende probe-innstilling. Bruker du f.eks 10X probe i stedet for 1X probe trenger du bare 6 Vp-p. Edit: I databladet er det faktisk spesifisert max. +/- 60 V (120 Vp-p) med 10X probe. Én tiendedel med 1X-innstilling. Endret 24. mai 2015 av endrebjo 1 Lenke til kommentar
Joffe54 Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2015 Interessant. Aldri helt forstått det probegreiene, skal se litt mer på det. Virker jo praktiske, og plassbesparende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå