Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å lage El sykkel batteri


Anbefalte innlegg

Hei, kan være feil forum men uansett.

 

Tengte og kjøpe 11 av disse  http://www.lightinthebox.com/no/4-2v-6000mah-oppladbart-lithium-ion-18650-batteri-med-protection-board_p1314257.htmlog lage dem sånn https://www.youtube.com/watch?v=Rjr2LKmhdVw

 

Noen som kan gi meg tips om hvordan man lader disse, de er alle på 4,2 volt. Evt. link til billig lader.

Tengte og skaffe kit til og sette på en sykkel jeg har, så for og spare kostnader så skal jeg lage egen batteripakke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt omtanke, så skal jeg prøve meg på og bruke nye/brukte laptop batterier og lage en pack av dette. Grunnen til jeg så bort i fra det er fordi det er veldig tidkrevende, og du trenger en god del utstyr.

 

Har noen prøvd det før? Evt. kan gi meg en link til den beste tutorialen.

Lenke til kommentar

 

Tenker du å lade 1 og 1 celler eller hele pakken? I såfall må du nesten si hvilken spenning batteripakken skal ha.

Viss jeg bruker laptop batteri så lager jeg pakker med celler (x6 totalt i hele pakken)

 

Det sier fortsatt ingenting om hvilken spenning pakken har. Er det 6s0p? 3s2p? 2s3p? 0s6p?

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

 

 

Tenker du å lade 1 og 1 celler eller hele pakken? I såfall må du nesten si hvilken spenning batteripakken skal ha.

Viss jeg bruker laptop batteri så lager jeg pakker med celler (x6 totalt i hele pakken)

 

Det sier fortsatt ingenting om hvilken spenning pakken har. Er det 6s0p? 3s2p? 2s3p? 0s6p?

 

Hæ? Kan ikke sånt :p Kjøper brukte pc batterier, opner dem og finner gode evt. dårlige/døde celler. etter det charge og discharge for og finne ut hvor mye Volt og mAh.

Lenke til kommentar

Altså hvor mange celler som er i serie/parallell.

Vil anbefale deg å lese deg opp på batterier, spesielt Li-ion/Lipo/LiFePo4 (18650) da disse er kjent for å ta fyr om de ikke behandles og lades riktig.

skal følge denne

(Egentlig skal jeg lage 100% lik)
Lenke til kommentar

 

 

 

Tenker du å lade 1 og 1 celler eller hele pakken? I såfall må du nesten si hvilken spenning batteripakken skal ha.

Viss jeg bruker laptop batteri så lager jeg pakker med celler (x6 totalt i hele pakken)

 

Det sier fortsatt ingenting om hvilken spenning pakken har. Er det 6s0p? 3s2p? 2s3p? 0s6p?

 

Hæ? Kan ikke sånt :p Kjøper brukte pc batterier, opner dem og finner gode evt. dårlige/døde celler. etter det charge og discharge for og finne ut hvor mye Volt og mAh.

 

 

Hvis du ikke kan dette vil jeg rett å slett anbefale deg om å la vær inntil du har tilegnet deg kunnskap.

 

Batterier er ikke noe man leker med. Og spesielt LiPo er ekstremt uforutsigbare dersom de ikke behandles riktig.

 

Her har du et eksempel jeg var øyenvitne til:

 

K3IxYWp0.jpeg

 

En brannvarsler sørget i dette tilfellet for at det ikke endte opp betraktelig mye verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...