Lynfax Skrevet 23. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2015 Hei, kan være feil forum men uansett. Tengte og kjøpe 11 av disse http://www.lightinthebox.com/no/4-2v-6000mah-oppladbart-lithium-ion-18650-batteri-med-protection-board_p1314257.htmlog lage dem sånn https://www.youtube.com/watch?v=Rjr2LKmhdVw Noen som kan gi meg tips om hvordan man lader disse, de er alle på 4,2 volt. Evt. link til billig lader. Tengte og skaffe kit til og sette på en sykkel jeg har, så for og spare kostnader så skal jeg lage egen batteripakke. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 24. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 Tenker du å lade 1 og 1 celler eller hele pakken? I såfall må du nesten si hvilken spenning batteripakken skal ha. Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 24. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 Jeg ville ikke kjøpt de batteriene du linker til, ingen produsenter har hittil klart å lage 18650 batterier som er 6000mAh - seriøse produsenter klarer såvidt å presse inn 3400-3500 mAh så de batteriene på lightinthebox er nok en ren scam. Du kan se litt på denne testen av Ultrafire sine 6000mAh batteri. Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 Etter litt omtanke, så skal jeg prøve meg på og bruke nye/brukte laptop batterier og lage en pack av dette. Grunnen til jeg så bort i fra det er fordi det er veldig tidkrevende, og du trenger en god del utstyr. Har noen prøvd det før? Evt. kan gi meg en link til den beste tutorialen. Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 Tenker du å lade 1 og 1 celler eller hele pakken? I såfall må du nesten si hvilken spenning batteripakken skal ha. Viss jeg bruker laptop batteri så lager jeg pakker med celler (x6 totalt i hele pakken) Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 24. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 hei, dette bør du revurdere, jeg ville gått for 14.4 volts pakker med lipo: eksempel: http://www.amazon.com/Venom-5000mAh-Battery-RC-Quadcopter/dp/B0027G9F9M dett er bare en av typene, men dette er et beste som finnes der ute , lader dritkjapt, og har masse kraft. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 24. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Tenker du å lade 1 og 1 celler eller hele pakken? I såfall må du nesten si hvilken spenning batteripakken skal ha.Viss jeg bruker laptop batteri så lager jeg pakker med celler (x6 totalt i hele pakken) Det sier fortsatt ingenting om hvilken spenning pakken har. Er det 6s0p? 3s2p? 2s3p? 0s6p? Endret 24. mai 2015 av BigJackW Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 Tenker du å lade 1 og 1 celler eller hele pakken? I såfall må du nesten si hvilken spenning batteripakken skal ha.Viss jeg bruker laptop batteri så lager jeg pakker med celler (x6 totalt i hele pakken) Det sier fortsatt ingenting om hvilken spenning pakken har. Er det 6s0p? 3s2p? 2s3p? 0s6p? Hæ? Kan ikke sånt Kjøper brukte pc batterier, opner dem og finner gode evt. dårlige/døde celler. etter det charge og discharge for og finne ut hvor mye Volt og mAh. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 24. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 Altså hvor mange celler som er i serie/parallell. Vil anbefale deg å lese deg opp på batterier, spesielt Li-ion/Lipo/LiFePo4 (18650) da disse er kjent for å ta fyr om de ikke behandles og lades riktig. Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 Altså hvor mange celler som er i serie/parallell. Vil anbefale deg å lese deg opp på batterier, spesielt Li-ion/Lipo/LiFePo4 (18650) da disse er kjent for å ta fyr om de ikke behandles og lades riktig. skal følge denne (Egentlig skal jeg lage 100% lik) Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 24. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 Tenker du å lade 1 og 1 celler eller hele pakken? I såfall må du nesten si hvilken spenning batteripakken skal ha.Viss jeg bruker laptop batteri så lager jeg pakker med celler (x6 totalt i hele pakken) Det sier fortsatt ingenting om hvilken spenning pakken har. Er det 6s0p? 3s2p? 2s3p? 0s6p? Hæ? Kan ikke sånt Kjøper brukte pc batterier, opner dem og finner gode evt. dårlige/døde celler. etter det charge og discharge for og finne ut hvor mye Volt og mAh. Hvis du ikke kan dette vil jeg rett å slett anbefale deg om å la vær inntil du har tilegnet deg kunnskap. Batterier er ikke noe man leker med. Og spesielt LiPo er ekstremt uforutsigbare dersom de ikke behandles riktig. Her har du et eksempel jeg var øyenvitne til: En brannvarsler sørget i dette tilfellet for at det ikke endte opp betraktelig mye verre. Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 Humh, er det virkelig så farlig? det er jo populært og man overcharge jo ikke når man bare bruker 3,7 volt Lenke til kommentar
Lynfax Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Humh, er det virkelig så farlig? det er jo populært og man overcharge jo ikke når man bare bruker 3,7 volt Viss man følger så er det vel ikke et ploblem? Skal følge den 100% btw Endret 25. mai 2015 av Lynfax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå