Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kassevolum til JBL T696l

Anbefalte innlegg

Hei
Har nettop kjøpt meg en Celica 92mod og tenkte å transplantere mine gode gamle JBL T696l (http://uk.jbl.com/jbl_product_detail_uk/t696l.html) fra gammel bilen, men da istedet for å montere i hatteplata tenkte jeg å putte dem i en kasse for å slippe å skjære ut hull i bilen til dem.

Men så har jeg ingen anelse på hvilken type kasse eller volum som trengs til dem, materiale, portet eller lukket kasse osv.

Noen som vet/kan regne det ut eller har tips til hvordan det kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker som regel med, men 22mm impregnert gulvspon, funker også fint. Det enkleste blir vel å plassere både høyttalere og rør på toppen av kassa, så eneste du må passe på da, er at det er minst 10cm fra enden av rørene, til bunnen av kassa :)

Har bygget noen sånne kasser, primært til stv, og da har jeg laget kassa så bred som mulig, og skrå inn mot seteryggen, slik at kassa tar minst mulig plass ;)

Lenke til kommentar

Takker for gode svar, mener jeg har rundt 35cm å gå på i høyden så hvis jeg ikke har regnet feil er det vel 10.8cm fra rørene til bunnen på kassen, så det går vel akkurat.

Får se om jeg orker å lage den skrå da jeg uansett bare har i underkant av 20cm igjen av plass i bagasjerommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...