Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Skulle ta pcen i bruk etter noen månder uten bruk. Var helt "død". Jobba litt men så "sto" den bare, og skjermen var helt svart.

- Fikk råd om å bytte hovedkort (samme som jeg hadde). Gjorde dette. Ingenting skjedde

- Fikk råd om å bytte prosessor (samme som jeg hadde). Gjorde dette. Pcen begynte å jobbe som normalt men skjermen er fortsatt svart.

- Prøvde tre forskjellige skjermer. Alle svarte.

- Prøvde ett annet skjermkort + koblet  skjermene til det skjermkortet som er i pcen fra før.

Skjermen(e) var forsatt svart(e). Påknappen bare blinker/ingen kontakt.

Hva kan dette være??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, jeg kan prøve å kjøpe en som er bedre  enn den jeg har. Kan det være derfor det ikke er kontakt til skjerm?? Pcen ble "bedre" etter jeg bytta prosessor. Det virker som den jobber som normalt det eneste som mangler er skjermbilde! 

Lenke til kommentar

Om du har en defekt strømforsyning så er alle symptomene som du skrev over naturlige , men det trenger ikke å være den.

Men nå har du jo byttet så og si alt så det er vel vanskelig å ta feil nå , enklere å feilsøke om man har reservedeler men ikke alle som har en ekstra psu å bruke.

Lenke til kommentar

Har ikke en ekstra psu nei.. Da må jeg nok prøve å få tak i en ny strømforsyning. Hva må man se etter da for å få riktig?  Kan jo kjøpe slik som jeg allerde har men er vel lurt å kjøpe en litt bedre når man først skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Om du lister opp komponentene dine i datamaskinen din så kan jeg gi deg en god anbefaling , gi gjerne et budsjett du helst ønsker å holde deg til.

Merk dog at det trenger ikke å være strømforsyningen som er årsaken , men det er mye som tyder på det. Enklere å feilsøke på egen hånd når man har reservedeler.

Lenke til kommentar

Ja, jeg husker ikke alt da det er lenge siden jeg har brukt den.

MSI H77MA-G43

Nvidia GeForce (TROR det var Gtx 430 / 450?)

Intel Core i7 3,5 ghz

Skal prøve å finne mer info på nett eller i informasjonen jeg fikk med hvis jeg finner den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...