Jaeggen Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Benken II Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Det var kult! Hva er det som lyser opp vannet? Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Hiver meg på Helene her - flott fremført! mvh Jan Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Lekker komposisjon der du nok kunne unngått linje ut i krysset nede til høyre. Men slikt er det vel bare meg som nevner. Det dempede lyset får fram det flotte fargene i skarpe fine detaljer. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Spennende bilde hvor avdemping av lys skaper en egen stemning synes jeg. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2015 Det var kult! Hva er det som lyser opp vannet? Takk for kommentar,Helene. Her er det kun kpmbinasjon av lav sol, refleksjoner av vannet både foran "fossen" og i selve "fossen" samt spotmåling som er sørger for lyset.. - Jon Arne Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2015 Hiver meg på Helene her - flott fremført! mvh Jan Takk for kommentar, Jan. Det var da ikke så pent gjort...det å hive seg på Helene ;-) - Jon Arne 1 Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2015 Lekker komposisjon der du nok kunne unngått linje ut i krysset nede til høyre. Men slikt er det vel bare meg som nevner. Det dempede lyset får fram det flotte fargene i skarpe fine detaljer. Roar Takk for lommentar, Roar. Så ikke de linjene i krysset nede til høyre, før du nevnte det... For å få endret dette, måtte jeg ha zoomet meg litt mer innpå, og da ville jeg sannsynligvis mistet noe av helheten, og kanskje noe av det viktigste elementet i bildet (slik jeg ser det) nemlig brytningen mellom det gule vannet, og det det blå.. For meg er det det som er bildet, men synes at det var viktig å få med det gule vannet på venstre side. Jeg kunne også ha tatt ett skritt frem, for å gått klar av masse tett bjørk, men ville da ha falt i den andre fossen, og druknet ;-) Lyset på dette bildet er dempet i kameraet, via spotmåling på det gule vannet, nokså nære overgangen mot det blå.. Har forøvrig fjernet utbrente felter langs hele det gule vannet, da jeg vet om en som ikke dveler ved å kommentere dette :-) ref" Øyeblkket" - Jon Arne Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2015 Spennende bilde hvor avdemping av lys skaper en egen stemning synes jeg. Vennlig hilsen Ragnar Takk for kommentar, Ragnar. Eksperimenterer med spotmålinger, sentrumsdominert måling osv, og er inne i en periode hvor jeg liker de litt mørke bildene (redusert lys). Bildet er konverter fra Raw til jpeg, samt retusjering av utbrente felter langs det "gule" vannet. - Jon Arne Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Hiver meg på Helene her - flott fremført! mvh Jan Takk for kommentar, Jan.Det var da ikke så pent gjort...det å hive seg på Helene ;-) - Jon Arne Ha, ha - den så jeg ikke før nå - unnskyld Helene mvh Jan Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Hiver meg på Helene her - flott fremført! mvh Jan Takk for kommentar, Jan. Det var da ikke så pent gjort...det å hive seg på Helene ;-) - Jon Arne Hiver meg på Helene her - flott fremført! mvh Jan Takk for kommentar, Jan.Det var da ikke så pent gjort...det å hive seg på Helene ;-) - Jon Arne Ha, ha - den så jeg ikke før nå - unnskyld Helene mvh Jan Auu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg