Coleme Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Hei!Skal kjøpe Laptop! Trenger innspill fra Dere som har mer erfaring og som kan mer om Bærbare pc'er. Hva skal maskinen brukes til = Video/nett og gaming. Prisantydning = ca 7000 - 10000 kr,-Minimums krav =Operativsystem Windows 7 / 8.1Skjermstørrelse = 13.3" og 15.6" / MattSkjermkort ? Må takle spill, men ikke på høyeste oppløsning eller grafikk messig.Oppløsning 1920 x 1080Ram 8GB 1600MHz +Prossesor ( 2 eller 4 kjerner 2.4GHz ~ )Disse er noen av de jeg har sett på: Multicom Xishan W230S 13.3" Full-HD http://www.multicom.no/multicom-xishan-w230s-133-full-hd-matt,-intel-core-i7-4710mq,-8gb,-256gb-ssd-1tb-hdd-7200rpm,-geforce-gtx-960m,-uten-operativsystem--215-kg/cat-p/c1000042/p10631099 Multicom Kunshan N150 15.6" Full-HDhttp://www.multicom.no/multicom-kunshan-n150-156-full-hd-matt-ips,-intel-core-i7-4720hq,-8gb,-256gb-ssd-1tb-7200rpm,-geforce-gtx-960m,-dvdrw,-uten-operativsystem/cat-p/c1000042/p10631105ASUS ROG G551JM-CN104Hhttp://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/skjermstorrelse/15-16-tommer/asus-rogg551jm-cn104h/210166.3003/ASUS N551JM-CN095Hhttp://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/skjermstorrelse/15-16-tommer/asus-n551jm-cn095h/210134.3003/ Kom gjerne med forslag til enten du har erfaring fra noen av disse merkene eller om du har bra peiling på laptops.Takk.Kilder : Komplett / Multicom / NetonNet /CDon Endret 23. mai 2015 av Coleme Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Lenovoen og multicommene er jo alle bra kjøp. Ikke kjøp g551 med i5-4200H. Hold deg langt unna disse. Du bør gå for noe med i7 47xxhq. Men dersom du vil ha noe med litt bedre kvalitet og kjøling ville jeg gått for en av disse: http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/skjermstorrelse/15-16-tommer/asus-rogg551jm-cn104h/210166.3003/ http://cdon.no/elektronikk/asus/asus-g551jm-cn247h-15-6-i7-4710hq-8gb-1tb-128gb-ssd-gtx860m-2gb-win8-1-p31897240?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=15inch+Asus+G551JM-CN247H+15.6%22+i7-4710HQ%2F8GB%2F1TB%2B128GB+SSD%2FGTX860M+-+2GB%2FWin8.1+ROG+Black+Gaming+NVIDIA&utm_content=31897240&utm_campaign=prisjakt_no_Laptop+15-16 Lenke til kommentar
Coleme Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Okey takk for raskt svar, da krysser jeg av i5-4200!Skal sjekke disse du linka! Endret 23. mai 2015 av Coleme Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Om du syns G551JM ser veldig gamer aktig så er N551JM samme maskin, bare i sølv utførelse: http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/skjermstorrelse/15-16-tommer/asus-n551jm-cn095h/210134.3003/dvs kabinett og CPU og GPU er samme. minne/HDD kan dog være litt forskjellig avhengig av forskjellige modell konfigurasjoner. asus 551JM er uansett en god allround maskin med en god skjerm og fornuftig støynivå og grei kjøling til tross for fornuftig støynivå. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Vær forsiktig med n551. Den som OC-freak har linket til er den nye modellen og er grei, men det finnes mange n551 som har lufting i bunn i stedet for siden. Disse overheater og sliter med thermal throtling. Endret 23. mai 2015 av Strato Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Vær forsiktig med n551. Den som OC-freak har linket til er den nye modellen og er grei, men det finnes mange n551 som har lufting i bunn i stedet for siden. Disse overheater og sliter med thermal throtling. Du tenker på den forrige modellen som heter N550. Her var dette et problem ja. Endret 23. mai 2015 av OC-Freak Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Mener å huske at de første modellene av n551 hadde samme problemet men at det ble fikset. Maskinen ble ihvertfall returnert i bøtter og spann i butikken hvor jeg jobber på grunn av varme. Lenke til kommentar
Coleme Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Ok kjekt å vite. Har dere no erfaring eller formening om Multicom's sine bærbare. Er byggkvaliten noe dårligere enn Asus sine modeller?Takker for svar så langt.Da har jeg fjernet disse pga tilbakemelding og det jeg har lest.( - Prosessor ) ASUS ROG G551JK-DM172H 15.6" LAPTOP http://www.expert.no...laptop/p/42433/( - 48Hertz låst skjerm ) Lenovo Y50-70 15.6" UHD https://www.komplett...-156-uhd/817330Og legger inn disse dere har nevntN551. http://www.netonnet....5h/210134.3003/ Asus G551JM-CN247H 15.6http://cdon.no/elektronikk/asus/asus-g551jm-cn247h-15-6-i7-4710hq-8gb-1tb-128gb-ssd-gtx860m-2gb-win8-1-p31897240?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=15inch+Asus+G551JM-CN247H+15.6%22+i7-4710HQ%2F8GB%2F1TB%2B128GB+SSD%2FGTX860M+-+2GB%2FWin8.1+ROG+Black+Gaming+NVIDIA&utm_content=31897240&utm_campaign=prisjakt_no_Laptop+15-16 ASUS ROG G551JM-CN104H http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/skjermstorrelse/15-16-tommer/asus-rogg551jm-cn104h/210166.3003/ Endret 23. mai 2015 av Coleme Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Multicom sine maskiner er bra.. Veldig bra. Problemet er at de har gjort noen offer for å lage maskiner som gir så mye for pengene. For eksempel er maskinene ofte større, tyngre og generelt mer upraktisk design. De har også fått kritikk for å ha mye høyere støynivå enn konkurrentene. En annen ting er jo at de leveres uten OS. Perfekt for en pirat som ikke ønsker å betale for dette Endret 23. mai 2015 av Strato Lenke til kommentar
Coleme Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 Ja det ser jeg, har heldigvis en ubrukt lisens.Okey så man får igrunn mer pc om man velger for eksempel en Asus modell.Den er god, dette hjelper mye. Takk igjen!Da setter jeg ett lite minus på disse fra Multicom, pga støy og kvalitet. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Jeg ville styre unna Asus basert på garanti. Er ett makkverk om du skulle få trøbbel med PCn.. Må sendes til utlandet for service, og som kunde har du som regel bassert på tidligere erfaringer rett på heving av kjøpet av PC så snart man sender en Asus laptopp til et verksted for service da det tar lett over 30dager.. Men det bli uansett em dårlige greie for deg og forhandler om det skulle hende.. Men som regel er det skjeldent trøbbel med en Asus PC.. men jeg ville personlig styre unna de, nettop pga hvis det er trøbbel så vil det ta en evighet å få maskinen tilbake.. og du ender som regel med å krangle med forhandler, selv om de er rellativt uskyldig i problemene dine.. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Jeg ville styre unna Asus basert på garanti. Er ett makkverk om du skulle få trøbbel med PCn.. Må sendes til utlandet for service, og som kunde har du som regel bassert på tidligere erfaringer rett på heving av kjøpet av PC så snart man sender en Asus laptopp til et verksted for service da det tar lett over 30dager.. Men det bli uansett em dårlige greie for deg og forhandler om det skulle hende.. Men som regel er det skjeldent trøbbel med en Asus PC.. men jeg ville personlig styre unna de, nettop pga hvis det er trøbbel så vil det ta en evighet å få maskinen tilbake.. og du ender som regel med å krangle med forhandler, selv om de er rellativt uskyldig i problemene dine.. TULLVAS. Jeg har aldri hørt makan. Dette må være rent basert på personlig erfaring og du gjør en stor feil i å generalisere på den måten. Fra mine 8 års erfaring fra norsk elektronikkbransje er det ingen tvil om at Asus er det beste merke å kjøpe med tanke på at DOA/RMA prosenten er veldig lav i utgangspunktet og at når noe først går galt så ordner det seg som regel raskt. Edit: Det høres egentlig ut som at du blandet med Acer, HP eller packard bell som har VESENTLIG høyere returrate enn Asus generelt sett. Endret 24. mai 2015 av Strato Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Jeg ville styre unna Asus basert på garanti. Er ett makkverk om du skulle få trøbbel med PCn.. Må sendes til utlandet for service, og som kunde har du som regel bassert på tidligere erfaringer rett på heving av kjøpet av PC så snart man sender en Asus laptopp til et verksted for service da det tar lett over 30dager.. Men det bli uansett em dårlige greie for deg og forhandler om det skulle hende.. Men som regel er det skjeldent trøbbel med en Asus PC.. men jeg ville personlig styre unna de, nettop pga hvis det er trøbbel så vil det ta en evighet å få maskinen tilbake.. og du ender som regel med å krangle med forhandler, selv om de er rellativt uskyldig i problemene dine.. TULLVAS. Jeg har aldri hørt makan. Dette må være rent basert på personlig erfaring og du gjør en stor feil i å generalisere på den måten. Fra mine 8 års erfaring fra norsk elektronikkbransje er det ingen tvil om at Asus er det beste merke å kjøpe med tanke på at DOA/RMA prosenten er veldig lav i utgangspunktet og at når noe først går galt så ordner det seg som regel raskt. Edit: Det høres egentlig ut som at du blandet med Acer, HP eller packard bell som har VESENTLIG høyere returrate enn Asus generelt sett. DOA på ASUS er jo enkelt.. Problemet er når det beveger seg over 2år.. Utover Garantien de selv gir, og det beveger seg over til 5års reklamasjonsrett.. Det er jo nesten aldri feil på Asus, men når det først er feil er det ett helvette å få fikset problemet.. om PCn er 2år ++ Edit: Har jobbet som teknikker sertifisert av Acer.. Dog de sertifiserer jo hva som helst.. Og jeg vet at det er skjeldent feil med Asus.. problemet er som jeg skrev ovenfor er at når det er først er feil.. Så blir det ett helvette.. Endret 24. mai 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
Strato Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Nei..... Det er da ihvertfall ikke et problem om maskinen er over 2 år... Da har du ikke garanti lengre og asus er ikke involvert i prosessen... Nå er du innenfor den særegne norske reklamasjonsretten og her er prosedyren med asus nøyaktig den samme som med alle andre merker. Dette tar noe lengre tid (opptil fire uker), men det er som sagt likt med alle merker da det ikke er produsenten som avgjør garantien i dette tilfellet. Jeg avføyer påstanden din om at asus er dårlig til å behandle garanti da du har bevist at du har missforstått hvordan garantibehandling fungerer. DOA er forresten innen 30 dager (som regel) og blir kun brukt fordi produktet "døde" de første 30 dagene. Endret 24. mai 2015 av Strato Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Jeg jobber som teknikker og innen kundebehandling og søker penger tilbake fra produsent for defekte produkter som er innenfor Reklamasjonsrett.. Asus nekter å gi oss dette, derfor velger vi også å ikke selge Asus.. Vi har Acer, HP, Lenovo, etc etc.. tonnevis av merker som gir oss penger for defekte produkt som er 4-5år gamle.. Da de ønsker at vi selger produktene deres.. Om vi solgte Asus, måtte vi som butikk selv dekke tapet om kunde benyttet reklamasjonsretten sin.. Og DOA er ikke 30dager, det er knappe 7dager om ikke mindre. Og det er ett helvettes til papirarbeid.. Er enklere å logge DOA som en odinær sevice i bedriftens navn og få det fikset, for å så få produktet tilbaket i ordinær tilstand for å så selge det som B-Vare.. Endret 24. mai 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
Strato Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Det er jo helt normalt at butikker dekker reklamasjonskostnadene selv.... Det er jo en grunn til at Asus ikke gir to år garanti. Det er butikken som må sørge for at reklamasjonsretten blir overholdt, ikke produsenten som ikke engang er norsk... Det du sier er med andre ord at butikken du jobber for velger å ikke selge asus (som er det merket med minst garantisaker) fordi dere ikke vil ta reklamasjonskostnadene selv, men menere dette kravet skal betales av asus. Det høres ut som at din arbeidsgiver ikke er særlig flink til å tjene penger. Sorry mac. Jeg klarer ikke ta deg seriøst lengre. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Det er jo helt normalt at butikker dekker reklamasjonskostnadene selv.... Det er jo en grunn til at Asus ikke gir to år garanti. Det er butikken som må sørge for at reklamasjonsretten blir overholdt, ikke produsenten som ikke engang er norsk... Det du sier er med andre ord at butikken du jobber for velger å ikke selge asus (som er det merket med minst garantisaker) fordi dere ikke vil ta reklamasjonskostnadene selv, men menere dette kravet skal betales av asus. Det høres ut som at din arbeidsgiver ikke er særlig flink til å tjene penger. Sorry mac. Jeg klarer ikke ta deg seriøst lengre. Nei det er absolutt ikke normalt at butikken dekker kostnaden av ett produkt, de får det tilbake av produsent også om det er innenfor reklamasjonsrett.. Om du sjekker hvilke butikker som ikke selger Asus finner du vel også ut at jeg ikke jobber i ett lite konsern Og vi er veldig flink til å tjene penger.. Endret 24. mai 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
Strato Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Ta en titt på garantiavsetningen til elkjøp i 2013 regnskapet. Og du tror det ikke er normalt å ha garantikostnader... Elkjøp har valgt vekk asus av andre grunner enn garanti. På samme måte som at konkurrenten deres ikke har msi og lenovo. Det handler om innkjøpsavtaler, ikke garantier. Man kan ikke spille på lag med alle og fortsatt få de beste innkjøpsavtalene. Men det at du sier at asus har lang behandlingstid på garanti er feil.. Hvorfor? Fordi elkjøp ikke selger asus lengre. Dersom dere har brukt ukesvis på å krangle med asus i hvert tilfelle med reklamasjon i stedet for å ordne saken selv så forstår jeg det tar lang tid... Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Ta en titt på garantiavsetningen til elkjøp i 2013 regnskapet. Og du tror det ikke er normalt å ha garantikostnader... Elkjøp har valgt vekk asus av andre grunner enn garanti. På samme måte som at konkurrenten deres ikke har msi og lenovo. Det handler om innkjøpsavtaler, ikke garantier. Man kan ikke spille på lag med alle og fortsatt få de beste innkjøpsavtalene. Men det at du sier at asus har lang behandlingstid på garanti er feil.. Hvorfor? Fordi elkjøp ikke selger asus lengre. Dersom dere har brukt ukesvis på å krangle med asus i hvert tilfelle med reklamasjon i stedet for å ordne saken selv så forstår jeg det tar lang tid... Greia er at hver gang vi har tatt inn en Asus, kjøpt ett annet sted.. Så er vi alltid glad i å kunne hjelpe en kunde å få sendt produktet til service.. Men, hver eneste gang har det tatt 30+ dager før vi har fått noe info fra verksted.. og som regel har det alltids stått "venter deler" "utgått produkt", samt de nekter å erstatte produktet med nytt produkt. Vi prøver jo det beste vi kan i å hjelpe kunden.. Og så møter vi en mur hos noen produsenter.. Og asus har vært der, og det er bare en erfaring jeg har.. Men jeg har jo selfølgelig en personlig erfaring hvor jeg har Asus HK og GPU versjon av skjermkortet.. og er lykkelig fornøyd som kunde.. Men som teknikker som skal jobbe opp mot de og hjelpe kunder er de vanskelig til tider.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Så vidt jeg vet bruker nesten alle kjente laptop produsenter infocare som servicepartner i norge (ihvertfall asus, MSI og lenovo). Infocare er etter min mening trege som et uvær på reperasjoner, har også fått tilbake en PC derfra full av riper etter service. Så slik jeg ser det er det infocare som er søppel, problemet er bare at det nesten ikke er merker som IKKE bruker infocare, så man slipper ikke unna dem. 'Hadde en acer til service i fjor, og den ble sendt til tyskland og reparert på acer sitt verksted der, dette tok KORTERE tid enn det infocare normalt sett bruker. Infocare bruker normalt sett 3-6 uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå