Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mobilt bredbånd - God dekning - Tregt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme router, men med sterkt 3G-signal.

Routeren min er svært dårlig. Jeg har fått byttet den hos Telenor 2 ganger, så jeg er nå på min tredje router. Alle var like dårlige.

Den første routeren våknet ikke etter en firmware-oppdatering, men gikk i "boot loop".

Ofte fungerer den perfekt, med høye hastigheter. Men den klikker flere ganger til dagen.

Da har den midlertidig ikke kontakt med nettet overhodet. Det virker som om den har foretatt en reboot.

Om jeg forsøker å logge på brukergrensesnittet 192.168.1.1 kan det stå "device busy"

Så virker den plutselig igjen, som om ingenting skulle ha skjedd.

Du kan ha fått en dårlig router, men 2G er uansett ulidelig tregt.

Selv om alt virker perfekt, er ikke 2G raskt nok til å se på Youtube i laveste kvalitet engang.

Hvilken operatør har du?

Telenor, siden routeren kom fra dem?

Sjekk om Telenor har planer om å bygge 3G eller 4G, eller evt. om Netcom allerede har det.

Dekningskartene finner du på Telenors og Netcoms hjemmesider.

Du kan evt. bruke ICE. ICE.net har en helt annen teknologi, og spesialiserer seg på dekning "der ingen skulle tru at nokon kunne bu". Du finner deres dekningskart på www.ice.net.

Om ICE har dekning, kan det være betydelig raskere enn Telenors 2G.

Men ICE er uansett ikke særlig bra. Deres antikke teknologi er overbelastet, og vil slite med å se Youtube på en god dag.

De planlegger å bytte teknologi, men de har ikke offentliggjort informasjon om når. Da skal alt visstnok bli bedre.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

2G er ikke noe å rope hurra for, men det er ikke slik som det skal være. Best resultat hadde jeg med en USB dings + liten antenne ute. Telenor anbefalte at de skulle kjøpe denne routeren, på papiret ser jo alt fint ut, men når du har hatt såpass med problemer begynner jeg å ane ugler i mosen. 

En annen som bor i samme signalområdet som bare har 2G har samme router og en helt annen opplevelse av nettet. 

Operatør er Telenor.

Hastigheten på nettfart.no er grei når jeg får kontakt, makser ut på 20 kbps. Hadde den bare holdt seg på den hastigheten. Det aktuelle området kan nok dessverre se langt etter 3G og 4G. 

ICE skal etter sigende bytte snart, var i kontakt med de her tidligere. De er inne på gult ifølge dekningskartet, men har ikke utstyr til å teste med ICE.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...