torbjornen Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 sparing.santander.no har 2,5% rente på høgrentekonto dersom saldo er minst 100 000 kr. Ein kan ikkje bruke nettbanken til å betale rekningar, og eventuelle uttak må gå til ein bestemt konto som ein sjølv er eigar av i annan bank. Ein kan endre denne uttakskontoen i nettbanken, men då må ein vente ein yrkedag før ein kan gjere uttak. Elles er det inga binding eller avgrensingar, og kontoen disponerer du på vanleg måte med BankID. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Bank norwegian har 2,3% fra første krone. Ingen begrensninger før man treffer 2.000.000 (da synker renten til 1,45%). I tillegg kan man bruke nettbanken til å betale regninger. Ingen gebyrer. Ingen faste avgifter. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Bank norwegian har 2,3% fra første krone. Ingen begrensninger før man treffer 2.000.000 (da synker renten til 1,45%). Ei avsporing, men me diskuterte dette fenomenet (lågare rente om over 2 mill) på jobb i dag. Konklusjonen blei at bankane ikkje ønsker meir enn 2 mill. i innskot per kunde, pga. potensiell kundeflykt med mulig likviditetskrise om ny finanskrise skulle oppstå, dette grunna grensa på 2 mill. frå banksikringsfondet som gjer at rike kundar i dårlege tider nok vil vegra seg frå å ha meir enn dette i ein og same bank. Endret 4. juni 2015 av Knut Lavngard Lenke til kommentar
trykkblyanten Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 sparing.santander.no har 2,5% rente på høgrentekonto dersom saldo er minst 100 000 kr. Ein kan ikkje bruke nettbanken til å betale rekningar, og eventuelle uttak må gå til ein bestemt konto som ein sjølv er eigar av i annan bank. Ein kan endre denne uttakskontoen i nettbanken, men då må ein vente ein yrkedag før ein kan gjere uttak. Elles er det inga binding eller avgrensingar, og kontoen disponerer du på vanleg måte med BankID. Skal sjekke ut denne nærmere! Bank norwegian har 2,3% fra første krone. Ingen begrensninger før man treffer 2.000.000 (da synker renten til 1,45%). I tillegg kan man bruke nettbanken til å betale regninger. Ingen gebyrer. Ingen faste avgifter. Hmm dette hørtes veldig bra ut. Har kredittkort gjennom Norwegian og det virker ganske ryddig og oversiktlig på sida dems også. Vet du hvordan det er med uttak? Skal undersøke nærmere selv også. De havner ofte blant toppen i diverse tester. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Når det gjelder uttak så tilbyr ikke banknorwegian debet kort. Det vil si at du kan ikke ta ut penger i minibank (utenom ved bruk av kredittkortet). Det betyr at du bruker banknorwegian som en "ekstra" bank hvor du har sparepengene dine. Dersom du liker kontanter kan det være lurt å ha en konto i en bank som tilbyr debetkort. Jeg for min del bruker kredittkortet til ALT bortsett fra kontantuttak (som jeg nesten aldri foretar uansett). Synes det gir en grei flyt i økonomien. Da ser jeg veldig enkelt hvor høyt forbruk jeg har fra måned til måned. I tillegg til at jeg sparer opp cash points mye raskere som gjør at alle ferier blir mye billigere Som en sidenote så er det greit å huske at norwegian sitt kredittkort har gratis minibankuttak i alle utenlandanske minibanker Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Eg meiner å hugse at Landkreditt var av dei få som tilbyr kontantuttak frå kredittkort utan renter ved betaling innan forfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå