Gå til innhold

Hvilken bank best å spare i, og hva slags konto?

Anbefalte innlegg

Overskriften sier det meste. Håper noen vil hjelpe meg :) renta er kun 1,60% der pengene mine er nå, så ønsker smartere sparing.

EDIT: hva er best av YaBank, Santander Consumer Bank, Norwegian Bank eller andre? Renta er jo en ting, men tenker også på den totale tjenesten. Hva bruker dere?

Er det noen kostnader rundt det å bytte bank? Og hvordan går man frem?

Endret av trykkblyanten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo høyere rente jo bedre bank!

Hvor god rente du får avhenger av innskudd. Noen banker har høyrentekonto, men begrensninger på innskudd. F.eks får du laveste rente ved innskudd under 50'000, 100'000 og 500'000

Har tenkt litt på slike høyrentekonto. Tenkte å dra til Sparebanken og høre om de har (min lokalbank). Eventuelt se etter noe i en annen bank.

Nei, oversikten sier ikke i nærheten av nok. Hva skal du spare til, hvor mye er det snakk om, hvilken tidshorisont har du, trenger du fysiske filialer?

Sparer til reising først og fremst, men også bolig. Per dags har jeg ca 300k stående på sparekonto. Skal fra høsten av nå begynne på universitetet. Fysiske filialer er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer aksje/fond iforhold til banksparing? Er det like greit å ta inn og ut penger der? Har ikke så mye kunnskap på det. Jeg tenker at det må jo være noen ulemper, for om det gir bedre gevinst ville vel de fleste nordmenn spart i det og ikke i bank. 

Lenke til kommentar

..men også bolig

Da regner jeg med at du har max BSU.

Banksparing gir deg ca. 0 etter inflasjon og skatt på kapital-inntekter.

Det betyr ikke at sparing i bank er en dum ide... det er tvert imot en kjempegod ide.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har som nevnt pengene i Sparebank 1. Ikke så bra rente. Tenker høre med dem om de har noen bedre alternativer. Ellers tenker jeg altså på å flytte pengene til en annen bank, om det ikke er store prosessen/gebyrer rundt det og jeg vinner på det.

Har hørt blant annet Bank Norwegian, YaBank og Nordax Finans er bra. Noen som har noen av de? Eller har innspill på banker det lønner seg å spare i? Setter pris på alle svar!

Endret av trykkblyanten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...