Gå til innhold

Tv-ut problem

_Furien_

Anbefalte innlegg

Har prøvd å poste dette temaet før, uten respons.

Sitter her med et Sapphire 9700 non-Pro, og sliter med TV-Out funsskjonen.

Det har seg slikt, at da jeg fikk kortet for ca. 8 mnd. siden, funket det perfekt med S-Video out, til TVen min. Så gikk det ca. 20. min, så ble det svart hvitt. Har prøvd med alle de nyeste driverne til ATi, men ingen funker :grine:

Er dette en garantisak, eller kan jeg rette på det selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt det samme problemet...som alle andre *grin*

men anyway så brukte eg en s-video kabel og så gikk eg inn der man velger om man har pal tv og hvilken kabel man bruker osv...der med hvilken kabel jeg brukte sto det auto og da tenkte eg at eg kan bare ta på s-video siden det var det eg hadde, og det funka dårlig!så da dret eg i det og prøvde la det på hyllen for en stund...men en dag jeg var inni skjermkort innstillingene så tenkte eg at eg kunne prøve composite, ka hadde eg å tape lissom?så eg prøvde composite og vips så kom det farger.... :woot: hehe

Lenke til kommentar
Snakk for deg selv. Jeg har aldri hatt det problemet, for jeg vet hva jeg driver med når jeg kobler videokabler.... :nice:

men anyway så brukte eg en s-video kabel og så gikk eg inn der man velger om man har pal tv og hvilken kabel man bruker osv...der med hvilken kabel jeg brukte sto det auto og da tenkte eg at eg kan bare ta på s-video siden det var det eg hadde, og det funka dårlig!så da dret eg i det og prøvde la det på hyllen for en stund...men en dag jeg var inni skjermkort innstillingene så tenkte eg at eg kunne prøve composite, ka hadde eg å tape lissom?så eg prøvde composite og vips så kom det farger.... :woot: hehe
Dette gjelder kun GF-kort fordi de "jukser" og følger ikke standaren 100%. Han som sliter her har ATI-basert kort og har ikke det valget. Hvis alt fungerte og det plutselig ble sort/hvitt uten at noen innstillinger/funksjoner ble rørt, tror jeg det må være driverproblemer eller en fysisk feil med kort eller kabel/overgang.
Lenke til kommentar
Snakk for deg selv. Jeg har aldri hatt det problemet, for jeg vet hva jeg driver med når jeg kobler videokabler.... :nice:

Dette gjelder kun GF-kort fordi de "jukser" og følger ikke standaren 100%. Han som sliter her har ATI-basert kort og har ikke det valget. Hvis alt fungerte og det plutselig ble sort/hvitt uten at noen innstillinger/funksjoner ble rørt, tror jeg det må være driverproblemer eller en fysisk feil med kort eller kabel/overgang.

eg vet ikke ka det var. eg bare vet at det funka når eg gjorde det..

Lenke til kommentar
Hvor gikk du inn? Fant det ikke der vi bruker å aktivere skjermer...

Dessuten, dere som sier at flere har hatt dette problemet, har nok aldri sett noen som har hatt farger, for så og få svart/hvitt

du går inn på avanserte innstillinger...

bjarne88; jeg prøver å fortelle deg det en gang til: :roll:

Siden du har valget s-video eller composite TV-out på s-videotgangen, regner jeg med at du har et NVidia GeForce-kort. Disse kortene har dette valget og avviker derfor fra vanlig standard for s-video. :!:

Han som ber om hjelp her i denne tråden har et ATI-basert kort, og de har ikke dette valget.

Disse kortene følger standaren (s-video=s-video, hverken mer eller mindre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...