Sindre Aleksander Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Hei! Har til nå leid en leilighet som jeg har montert en del Nexa-utstyr i(fått tillatelse fra huseier). Deriblant dimmermoduler og av/på. Dette har vært styrt fra en RaspberryPI med Domoticz. Har nå kjøpt leilighet, og ønsker 2-veiskommunikasjon. Har derfor falt litt for Z-wave styrt fra HS3. Kjøpte HS3 Pro nå som det var på tilbud, og noen plugins til styring av hjemmekino(Pioneer) og TV. Kjører HS3 i en W7-installasjon virtuelt(ESXi). MEN, trenger litt hjelp til valg av moduler og USB-dongle. Er så mange varianter, og vet ikke helt hvilke som passer til hvilket formål. Tenkte primært dimmermoduler for montering i eksisterende brytere og til nød støpsel-moduler for stikk til varmeovner, radioer etc. Skal dimme litt forskjellig(ikke på samme dimmer), deriblant LED, sparepærer og muligens halogenspotter. Ser ikke ut som eksisterende brytere er fra Elko, men det kan jo enkelt skiftes ut såfremt boksene passer. Hva med denne USB-donglen? Aerotec Z-Stick Gen5 Hva med sånne dimmermoduler til LED? Fibaro FGD-211 Trenger man AC-bypass? Eller denne?Qubino ZMNHDA2 Tenker også å montere noen temperatursensorer/evt. multisensorer etterhvert. Er disse brukbare? Tar også gjerne imot litt tips og triks til oppsett :-) Edit: Jobber med strøm til daglig, så installasjon ordner jeg selv. Har også sett på denne dørlåsen fra ID-Lock. Er det noen her som har testet den opp mot Z-wave? Endret 23. mai 2015 av Sindre Aleksander 1 Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Zwave modulen til idlock er ikke i salg før lenger utpå sommeren. Resten av spørsmålene kan jeg ikke hjelpe deg med da jeg foreløpig ikke har brukt Homeseer. Hvorfor trenger du Pro utgaven? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Pro-utgaven kommer med HStouch og en rekke plugin's inkludert. Kan være penger å spare hvis du har tenkt å bruke touch-skjermer, og litt andre teknologier (som f.eks. Globacl Cache, etc). Jeg hadde akkurat nå gått for UZB1 pinnen. Det blir nok sannsynligvis den HomeSeer selv velger å selge med sine produkter her i Europa, så da burde den være godt støttet. Valget mellom Fibaro (ja, du trenger bypassen for å dimme led) og Qubino er ikke bare-bare. Teknisk sett skal Qubino være en bedre dimmer for LED (siden det er en MOSFET-dimmer), men det jeg har sett til nå er litt hipp som happ. Hvis du har et eldre hus med eldre elektrisk anlegg kan du risikere at det eneste som lar seg montere er Fibaro sin (som hos meg), da denne kan settes i serie med lyset/lasten (se "2-wire" løsningen i manualen). Hvis du har mulighet, så ville jeg kjøpt en av hver og testet dem. Multisensoren er et godt valg, men jeg ville strukket meg langt for å få den montert med strøm (mini-USB-kabel). Fibaro har et godt alternativ hvis du må ha batteridrift. Selv om du "jobber daglig med strøm", så betyr det ikke at det du gjør er godkjent, men det vet du sikkert fra før. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Tenker også å montere noen temperatursensorer/evt. multisensorer etterhvert. Er disse brukbare? Ja, men som Moskus sier bruk strøm. Kjøp den nye versjonen, kom nettopp ut. Lykke til. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Pro-utgaven kommer med HStouch og en rekke plugin's inkludert. Kan være penger å spare hvis du har tenkt å bruke touch-skjermer, og litt andre teknologier (som f.eks. Globacl Cache, etc). Jeg hadde akkurat nå gått for UZB1 pinnen. Det blir nok sannsynligvis den HomeSeer selv velger å selge med sine produkter her i Europa, så da burde den være godt støttet. Valget mellom Fibaro (ja, du trenger bypassen for å dimme led) og Qubino er ikke bare-bare. Teknisk sett skal Qubino være en bedre dimmer for LED (siden det er en MOSFET-dimmer), men det jeg har sett til nå er litt hipp som happ. Hvis du har et eldre hus med eldre elektrisk anlegg kan du risikere at det eneste som lar seg montere er Fibaro sin (som hos meg), da denne kan settes i serie med lyset/lasten (se "2-wire" løsningen i manualen). Hvis du har mulighet, så ville jeg kjøpt en av hver og testet dem. Multisensoren er et godt valg, men jeg ville strukket meg langt for å få den montert med strøm (mini-USB-kabel). Fibaro har et godt alternativ hvis du må ha batteridrift. Selv om du "jobber daglig med strøm", så betyr det ikke at det du gjør er godkjent, men det vet du sikkert fra før. Nettopp derfor jeg valgte Pro med en gang. HSTouch og noen få plugins så er man oppe i den prisen uansett. Denne(UZB1)? Må nesten åpne et par brytere å titte først da, men vil tro begge løsninger skal gå(elektrisk anlegg fra 1991). Bypassen monteres i lampa? Såfremt det går med "3-wire" så tester jeg nok begge deler ja Tenker også å montere noen temperatursensorer/evt. multisensorer etterhvert. Er disse brukbare? Ja, men som Moskus sier bruk strøm. Kjøp den nye versjonen, kom nettopp ut. Lykke til. Hvilken er den nye versjonen? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Hvilken er den nye versjonen? http://aeotec.com/z-wave-sensor Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Hvor er den til salgs? https://www.tronika.no/no/zwave-sikkerhet/837-multisensor-zw100.html Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Hm., det ser spennende ut. Noen som vet hvor lang den HVITE-kabelen er? Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Tror ikke mer enn 1,2 - 1,5 meter. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Hvor er den til salgs? https://www.tronika.no/no/zwave-sikkerhet/837-multisensor-zw100.html Jeg mener PÅ LAGER Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 (endret) Jeg mener PÅ LAGER Ingen steder ennå. Endret 31. mai 2015 av hkmod25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå