Gå til innhold

Sleipe Nokia lurer oss -N-Gage spill funker i 3650

Anbefalte innlegg

Hmm, nå har bevisene kommet...

N-Gage kjører verken spesialutviklet software eller hardware som gjør at den kan spille skikkelige spill. Nokia har jo markedsført den som om dette er noe helt nytt de har jobbet med i flere år, men sannheten er at 3650 også er kraftig nok til å spille disse spillene.

Jeg har i dag testet Sonic på 3650'en min, og det funket fint! Ingen lagging eller noe.

Et bilde jeg har tatt:

Sonic-Intro1.jpg

Flere bilder her!

Dette er et cracket spill - vanlige spill rett fra originale MMC kort funker ikke på 3650, og det er nok en sperre Nokia har laget med hensikt, for å hindre 3650 brukere i å kunne i det hele tatt starte spillene.

Men spillene er selvsagt ikke lagt opp til å kjøres på 3650 (selv om de kanskje kunne ha vært det...), så store spill som Sonic krever mer minne ledig enn det som er tilgjengelig på 3650 normalt, og kan derfor ikke startes uten at mobilen startes opp i "flight mode" (Med programmet System Tools fra Psiloc, for å frigjøre mest mulig minne - ingen programmer startes da).

Men siden 6600 har 10MB minne, funker det nok uten problemer på den...

Poenget med dette innlegget var bare at det er litt sleipt av Nokia å gjøre disse spillene kun tilgjengelig for N-Gage, når de faktisk kan spilles på 3650 - eller spesielt 6600...

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som blir verre, er jo kontrollene!

Da kan det jo hende at de kjører på Siemens SX1 også da? Og P800/P900?

Tja, kontrollene funker fint de. Bare litt rart at å trykk på midten av "navikeyen" funker ikke som å trykke på 5. Det gjør den jo i alle andre symbian programmer.

Siemens SX1 vil den nok kanskje funke på ja. Litt tvilsomt at den funker på P800, uten litt "konfigurasjon" (Edit: den hadde visst ikke MMC heller nei...).

Nå skal vi ikke la denne tråden spore av med warez snakk og info... Men det er ikke jeg som har cracket den, det er det "Blizzard PDA" som har gjort, og det er jo egentlig en release for N-Gage.

Gjør som molna... google... (Hvis den har crawlet innom mobil siter i dag da...)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...