Gå til innhold

Summer is coming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig bilde! Jeg skjønner ikke hvordan du kan få et så flott bilde med så lang lukkertid! Hvis jeg gjorde det, ville det blitt et hvitt bilde....

Takk for kommentar Helene :-)

Ja,jeg er glad i lange lukkertider,og når man ikke har mørket til hjelp for å få det til,så er et ND (gråfilter) løsningen. Bor langt nord i landet,så i den lyse årstiden blir det et "must".

Har nylig skaffet et B+W 1000x gråfilter. Det reduserer lysmengden med 10 blendertrinn hvis jeg husker rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig utsnitt og utsyn - farger og lys gjør mye.

God beskjæring oppe gir fin dybdefølelse.

At steinformasjonene fremstår så detaljert og fint går ekstra hjem hos steingale meg.

Hvorvidt dybdefølelsen kunne økt enda litt med ytterligere kutt oppe får heller stå åpent.

Roar

Lenke til kommentar

Nydelig bilde! Jeg skjønner ikke hvordan du kan få et så flott bilde med så lang lukkertid! Hvis jeg gjorde det, ville det blitt et hvitt bilde....

Ja,jeg er glad i lange lukkertider,og når man ikke har mørket til hjelp for å få det til,så er et ND (gråfilter) løsningen. Bor langt nord i landet,så i den lyse årstiden blir det et "must".

Har nylig skaffet et B+W 1000x gråfilter. Det reduserer lysmengden med 10 blendertrinn hvis jeg husker rett.

Hmm! Må få meg et sånt filter tror jeg. Er de fryktelig dyre? Sikkert en haug varianter også!

Lenke til kommentar

Herlig utsnitt og utsyn - farger og lys gjør mye.

God beskjæring oppe gir fin dybdefølelse.

At steinformasjonene fremstår så detaljert og fint går ekstra hjem hos steingale meg.

Hvorvidt dybdefølelsen kunne økt enda litt med ytterligere kutt oppe får heller stå åpent.

Roar

Mange takk for hyggelig kommentar. Setter umåtelig stor pris på det.

Lenke til kommentar

Hmm! Må få meg et sånt filter tror jeg. Er de fryktelig dyre? Sikkert en haug varianter også!

Finnes nok mange varianter når det gjelder filter systemer,ja. Mitt kom vel på 1200 kr ca. Tror nok det lønner seg å satse på kvalitet.

Ulempen med sånne "skru på" filter er jo at det passer bare på objektiver med akkurat den filterdiameteren.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...