ProphetSe7en Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Hei. Jeg skal endre timezone på en seedbox. Får til å sette den til riktig tidssone, men den er likevel en time bak riktig tid. tzselect Taster inn for å få Europe-->Norway--Oslo source ~/.profile Tar så en omstart Men det som skjer er at tiden blir liggende en time bak riktig tid, selv om den er satt i riktig tidssone. Noen som aner hva som er problemet her eller hvordan jeg kan endre det? Jeg får også beskjed om at jeg har noen oppdateringer når jeg logger inn. Hvordan får jeg disse inn? Welcome to Ubuntu 12.04.5 LTS (GNU/Linux 2.6.32-042stab102.9 x86_64) * Documentation: https://help.ubuntu.com/ 9 packages can be updated. 8 updates are security updates. New release '14.04.1 LTS' available. Run 'do-release-upgrade' to upgrade to it. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Jeg får også beskjed om at jeg har noen oppdateringer når jeg logger inn. Hvordan får jeg disse inn? sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade Dette kjører to kommandoer: oppdater pakke listen, og så oppdater nye pakker hvis den første kommandoen er vellykket. Noen grunn til at du kjører på versjon 12.04? Hvis nei er det like greit å oppdatere til 14.04 med do-release-upgrade som det gis beskjed om (backup av viktig ting og slikt først er greit, selv om jeg aldri har fått problemer med en release upgrade). Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 Nei ingen grunn meg bekjent. Dette er på en streambox, så den kom ferdig satt opp slik. Ser ikke ut til at jeg har tilgang til å oppdatere. "username" is not in the sudoers file. Når jeg kjører do-release-upgrade får jeg følgende meling No new release found Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hvis den er Debian-basert (Ubuntu f.eks.): sudo dpkg-reconfigure tzdata Lenke til kommentar
quantum Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Hvis den er Debian-basert (Ubuntu f.eks.): sudo dpkg-reconfigure tzdata Det blir vel tilsvarende vanskelig uten rettigheter ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå