Thyristor Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Er på utkikk etter en stuepc.Noen få kriterier:- Lydløs- Så billig som mulig- Må kunne takle youtube, HTML 5 og andre flash spillere i full HD eller høyere.- HDMI tilkobling- Trådløs mus+tastatur- WifiEr ikke redd for ukjente operativsystemerHar sett på ting som Asus Chromebox men er usikker på hvordan Chrome OS takler diverse trådløse mus og tastatur og om den i utgangspunktet er kraftig nok til å takle HTML 5 avspillere o.l.Foreløpig ligger nok valget på Chromeboxen men må få undersøkt mer om hvordan den takler diverse tilkoblinger og faktiske hastigheten på OS'et.Noen som har flere forslag? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Jeg prøvde: Open Hour Chameleon QUAD CORE Cortex-A17, Mali-T764 3D Graphic, Gigiabit Ethernet, Open OS Platform Og det har android 4.1 med noen mods for mediacenter. Fungerte fint å koble til tastatur + mus. Det funger greit å spille av full HD men problemet flash er dårlig optimalisert særlig vanskelig å velge 4k avspiling, og det er egentlig nettbrett operativsystem som er flyttet over til mediacenter, så vil ikke anbefale slike løsninger det er billige ja, men funksjonsmessig er windows XP bedre å bruke med firefox eller opera. Tror det lureste er å handle brukt mini NUC fra intel og installere windows selv. Endret 23. mai 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Er på utkikk etter en stuepc. Noen få kriterier: - Lydløs - Så billig som mulig Hva legger du i lydløs? Generelt er det vanskelig med både lysløs og billig. Men for noen betyr lydløs at de "knapt kan høre den når de sitter i sofaen 10 meter unna med film på". For meg betyr lydløs at det ikke kommer lyd fra den. Chromebox ser ut til å ha vifte - altså ikke lydløs. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 * Hva legger du i lydløs? Generelt er det vanskelig med både lysløs og billig. Men for noen betyr lydløs at de "knapt kan høre den når de sitter i sofaen 10 meter unna med film på". For meg betyr lydløs at det ikke kommer lyd fra den. Chromebox ser ut til å ha vifte - altså ikke lydløs. Har en liten stue med bare 2,5 meter fra TV til sofa så 100% lydløs er vel ikke en nødvendighet men at den skal være relativt stille. Ser en del serier osv på kveldstid og soverommet til de jeg leier hos er rett over stuen min så vil helst kunne ha lavt volum på anlegget uten å føle at pc'en begynner å bli plagsom. Bruker i dag en gammel laptop som bråker noe værre (full av støv men bråker ganske mye selv etter rens, harddisken holder på å svikte og batteriet er dødt) så tenkte det var på tide med noe nytt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Det går jo an å bygge også, selv om det vil bli noe dyrere. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1554217&su=67BB4B74-80A2-4725-B559-F6BC4705088E Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2015 Er forsåvidt ikke fremmed for å bygge selv men det betyr i såfall at ytelsen må være såpass mye bedre at det er verdt de 1500+ kr ekstra i forhold til f.eks. en Chromebox.Så lenge den har åpen nettleser og takler HTML5 og flash avspillere i 1080p+ så er jeg i grunn fornøyd så vet egentlig ikke hvor mye vits det er i selvbygg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Det går jo an å bygge også, selv om det vil bli noe dyrere. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1554217&su=67BB4B74-80A2-4725-B559-F6BC4705088E Den der er ikke lydløs. Skal du først bygge selv kan du likegjerne går for lydløs. Ellers skjønner jeg ikke poenget, da kan du like gjerne kjøpe en intel nuc. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1554494&su=5D0CB630-2366-42B8-856E-D7D0D3DD4221 Du kan nok få både kabinett og strømforsyning billigere på htpc.no, men sida er nede nå. Dessuten kan strømforsyning byttes ut med en picopsu + adapter fra ebay. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Tok like greit å bestilte Asus Chromebox'en fra komplett da de har 45 dagers åpent kjøp og en kompis av meg jobber der.Får se om den gjør jobben eller ikke men ut ifra hva jeg har lest meg opp til ser det ut til at det holder til mitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå