Fotoskrulla Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Bilde av et bilde av bilder! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Ja, nitid jobb å samle så mange bilder å legge ved siden av hverandre før avfotografering - eller kanskje bare tatt fra en og samme disk, forminsket og lagt ved siden av hverandre i fotoprogrammet. Når det er gjort fikser fotoprogrammet resten - 2 lag hvorav det med alle de små med gjennomskinnelighet som legges oppå portrettet. I gamle dager som det heter ble slikt gjort ved dobbeleksponering på film - to bilder (eksponeringer) oppå hverandre. Nå kan jeg jo bomme med min beskrivelse her. Men det er ofte slik man gjør "dobbelteksponeringer" digitalt i fotoprogram. Jeg har faktisk gjort slikt sjøl, men siden lagjobbing krever litt nøyaktighet som juklafingra mine ikke har lenger så er det lenge siden. Kan nok klare det, men binder meg så mye at det ender med stiv nakke og vonde skuldre. Roar 1 Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Å prøve på å få til noe slikt er helt utenkelig for meg. Det holder lenge med å ta bilder av disse. Fin dokumentasjon Helene. vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
PaulieMan75 Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Stilig - de som ønsker å forsøke noe slikt selv (uten for mye jobb), kan se på programmet Foto-Mosaik-Edda - det kan ta alle bildene dine (eller så mange som du ønsker) og lage tilsvarende som Helene har tatt bilde av. Skal du dog ha fargene helt riktige (øyne f eks), bør man kanskje gjøre det selv----hvilket vil ta lang tid og kreve passelig stor data.... Mvh Pål 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Imponerende tålmodighetsjobb du har foreviget her! Hilsen Tove 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 Ja, nitid jobb å samle så mange bilder å legge ved siden av hverandre før avfotografering - eller kanskje bare tatt fra en og samme disk, forminsket og lagt ved siden av hverandre i fotoprogrammet. Når det er gjort fikser fotoprogrammet resten - 2 lag hvorav det med alle de små med gjennomskinnelighet som legges oppå portrettet. I gamle dager som det heter ble slikt gjort ved dobbeleksponering på film - to bilder (eksponeringer) oppå hverandre. Nå kan jeg jo bomme med min beskrivelse her. Men det er ofte slik man gjør "dobbelteksponeringer" digitalt i fotoprogram. Jeg har faktisk gjort slikt sjøl, men siden lagjobbing krever litt nøyaktighet som juklafingra mine ikke har lenger så er det lenge siden. Kan nok klare det, men binder meg så mye at det ender med stiv nakke og vonde skuldre. Roar Å prøve på å få til noe slikt er helt utenkelig for meg. Det holder lenge med å ta bilder av disse. Fin dokumentasjon Helene. vennlig hilsen Ragnar Stilig - de som ønsker å forsøke noe slikt selv (uten for mye jobb), kan se på programmet Foto-Mosaik-Edda - det kan ta alle bildene dine (eller så mange som du ønsker) og lage tilsvarende som Helene har tatt bilde av. Skal du dog ha fargene helt riktige (øyne f eks), bør man kanskje gjøre det selv----hvilket vil ta lang tid og kreve passelig stor data.... Mvh Pål Imponerende tålmodighetsjobb du har foreviget her! Hilsen Tove Jeg skjønner ikke helt ennå hvordan det blir et bilde ut av det, men skit i det, jeg har ikke tenkt å prøve med det første. Takk så mye for hyggelige og informative kommentarer. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Nice! Som jeg har sagt før, så har du øyet med deg og dette er et bilde som jeg stopper opp ved og betrakter en stund. mvh Jan Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 Nice! Som jeg har sagt før, så har du øyet med deg og dette er et bilde som jeg stopper opp ved og betrakter en stund. mvh Jan Tusen takk for så vennlige ord Jan! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Stilig collage , det ligger mye arbeid og planlegging bak dette . Da er det greit at vi andre kan forevige slikt der og da. Godt fanget. Mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2015 Stilig collage , det ligger mye arbeid og planlegging bak dette . Da er det greit at vi andre kan forevige slikt der og da. Godt fanget. Mvh Alec Ja, artig greie dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg