haakon94 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Haha, blir veldig usikker på hva jeg skal belge nå. For jeg vet at det holder mer enn nok med en Air for det jeg hovedsaklig skal bruke den til. Det eneste som vipper meg over på Pro er egentlig om det blir håpløst å håndtere filene fra goproen på air'en. For det hadde jo selfølgelig vært veldig greit å spare 4-5k. Utenom det å klippe litt filmer fra goproen, så skal jeg for det meste bruke den til studier og surfing (og da holder jo Air mer enn nok). Så hovedspørsmålet mitt er egentlig om det vil gå fint å håndtere litt filmer og bilder på Air'en, eller om det virkelig er verdt å betale 4-5k ekstra for en Pro? (Når jeg egentlig ikke har bruk for den til det jeg hovedsaklig skal bruke den til) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Haha, blir veldig usikker på hva jeg skal belge nå. For jeg vet at det holder mer enn nok med en Air for det jeg hovedsaklig skal bruke den til. Det eneste som vipper meg over på Pro er egentlig om det blir håpløst å håndtere filene fra goproen på air'en. For det hadde jo selfølgelig vært veldig greit å spare 4-5k. Utenom det å klippe litt filmer fra goproen, så skal jeg for det meste bruke den til studier og surfing (og da holder jo Air mer enn nok). Så hovedspørsmålet mitt er egentlig om det vil gå fint å håndtere litt filmer og bilder på Air'en, eller om det virkelig er verdt å betale 4-5k ekstra for en Pro? (Når jeg egentlig ikke har bruk for den til det jeg hovedsaklig skal bruke den til) Goproen er ikke noe problem med Air den vil takle den og dine redigeringer med glans. Er vel 90% med rosabloggere som har air og gamle pro maskiner som har taklet dette i årvis. Lenke til kommentar
haakon94 Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Det var godt å høre Tilbudet gjaldt bare ut gårsdagen, men valgte "collect @ store" i nettbutikken igår. Fikk mail med ordrebekreftelse og at jeg kunne hente den innen 24timer, så regner med at jeg får tilbudsprisen. Endret 11. juni 2015 av haakon94 Lenke til kommentar
haakon94 Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Da var Macbook Air'en fra lefdal kjøpt, satser på at jeg blir fornøyd med den.Forresten noen som har noen eksterne harddisker til en rimelig pris å anbefale? Og er det lett å få tak i office-pakken til Mac til en billig penge? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Eksterne disker med SSD er min anbefaling. De tåler bruken de er tiltenkt. Og, prøv office online først - hvis det har alt du trenger, er det vel gratis om jeg ikke tar feil. Ellers får du med Apples "office"-pakke til maskinen din; Pages, Numbers og Keynote. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 https://prisguiden.no/produkt/seagate-backup-plus-slim-1tb-163894 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 gjør så er Air skjermen faktisk veldig god den også.. Den funker til mange formål, den skjermen, men skal man holde på med hd videoredigering skal man ha ganske laber interesse for det man driver med for å velge bort retina. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Jeg hadde virkelig gått for tilbudet på Air det er en veldig god maskin og tilbudet er veldig bra men ja pro har bedre skjerm når den bøyes og ses fra div vinkler men ser du rett på en skjerm som de fleste gjør så er Air skjermen faktisk veldig god den også.. MBA sin skjerm kan bare betegnes som veldig god i forhold til maskiner som ligger rundt 5000 kr. Skjermen scorer lavt på så godt som alt. Det er tross alt et TN-panel, det har ingen sjangse til å slå ut IPS paneler som har blitt utrolig vanlige, og absolutt standard i denne prisklassen. Ifølge din logikk om synsvinkel så vil jo f. eks VA, IPS og PLS være helt like, og de aller fleste IPS skjermer helt like. Det er mer med en skjerm enn innsynsvinkelen. MacBookAir sin skjerm bruker og mye strøm sammenlignet med f. eks XPS 13, som på alle måter er hva Air burde vært. Likevel har ikke air fått oppdatering på utrolig mange år, og er en gammel modell i et 2015 marked. Det er grunnen til at folk vil betale ekstra for pro retina. Den er faktisk oppdatert. Endret 15. juni 2015 av TKongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå