Gå til innhold

Hvilken Mac bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men et minus med 2015-modellen er jo at det bare er én usb-port.. 

Da må jeg vel kjøpe et adapter for å koble til HDMI, minnekort osv?

Det er den som heter Macbook. Macbook Air/Pro/Pro Retina har flere porter og trenger ikke spesialkabler. Riktignok trenger Macbook Air og Pro en overgang til mini displayport til hdmi, mens Macbook Pro Retina har hdmi som standard.

Lenke til kommentar

Det var godt å høre. Da tror jeg at jeg slår til på det tilbudet på lefdal:

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MACAIRMJVE2HA/macbook-air-13-3-mjve2

Men vil det si at jeg må kjøpe hdmi-adapter og sd-leser utenom?

Det går forsovet greit så lenge denne macen tåler litt redigering av filmene fra Goproen. Noen som har noen formeninger om det?

Må bestemme meg iløpet av dagen, så setter stor pris på raske svar! :)

Endret av haakon94
Lenke til kommentar

Alt går så lenge man er villig til å bruke tid på det - jeg skjønner at det er en billig inngangsportal til Mac-verdenen, og man får vel det man betaler for. 4GB RAM er etter min mening, men siden Apple selger maskiner med den konfigurasjonen, mener de at man klarer seg fint med det.

...og Macen jeg skriver dette på, har 4GB RAM. Har ikke prøvd å redigere video på den da.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke bryr deg om tiden går det fint, men særlig ramen kommer til å bli et problem. 

Ja, det jeg er redd for..

Et alternativ er jo å kjøpe 2014-modellen av Pro med 8GB ram og 256GB lagring. Men finner ingen butikker som har denne inne lengre.

Elkjøp har 2014-modellen med 128GB da. Så et annet alternativ kan jo være å kjøpe denne, også en ekstern harddisk ved siden av.

Lenke til kommentar

Yes, bestemt meg for å drite i det tilbudet på lefdal og heller bare kjøre på med Macbook Pro:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMF839HA/macbook-pro-13-3-retina-mf839

Så får jeg heller bare kjøpe meg en ekstern harddisk og bruke den når jeg blir full. Vil det forresten ha noen stor betydning for ytelsen om lagringsplassen er veldig fylt opp? Bør jeg ha mye å gå på?

Lenke til kommentar

Jeg hadde virkelig gått for tilbudet på Air det er en veldig god maskin og tilbudet er veldig bra men  ja pro har bedre skjerm når den bøyes og ses fra div vinkler men ser du rett på en skjerm som de fleste gjør så er Air skjermen faktisk veldig god den også..

Ekstern harddisk mulig du trenger det men en maskin i dette sjiktet så klarer de fleste seg med 128GB.

Det er store video filer som lagrede "filmer" og spill som trenger masse plass og spill er i grunn uaktuelt på begge da de er ikke beregnet på dette med sitt innebygde skjermkort. 

Å lagre filmer idag har vel også blitt noe tullete da du har Netflix og mange gratistilbud som feks swe filmer, popcorn som enkelte bruker hvis ikke alle...

4000,- ekstra for Pro da det er et godt tilbud på Air nææ det hadde jeg aldri betalt.

Lykke til

Lenke til kommentar

Og jeg hadde gledelig betalt 8.000 kroner ekstra for å gå fra Air til Pro.

Lett og si men der tror jeg deg ikke for forskjellen er ikke stor spør man meg i det daglige bruk.

At Air ikke er rask er jo bare tull den jeg hadde 2014 mod var like rask som min spillmaskin ved surfing og kontoroppgaver.

http://www.expert.no/baerbar-pc/asus-rog-g751jt-t7004h-173-laptop/p/32462/

4 Giga ram holder i drøssevis i ios 

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg solgte min macbook air og kjøpte en macbook pro. prisforskjellen var 8.000.

Og ha, 4gb ram holder massevis i iOS. Men macer kjører ikke iOS, de kjører OSX. Du tenker på en iPhone. Så hvem av oss tror du vet mest om dette?

Vel en skrivefeil sier ikke om hvem av oss som har mest peiling. Du skjønte hva jeg mente da burde du heller kommentere min påstand kontra en skrivefeil... Jeg har hatt Air 2014 mod og står for min påstand. At du byttet fra air til pro for 8000,- skriver du ikke noe om /fordeler/ulemper for at du var villig å betale 8000,- mer for pro er jo mer interessant for trådstarter. 

Lenke til kommentar

Skrivefeilen sier ganske mye, faktisk. Dette sier langt mer:

"Jeg hadde virkelig gått for tilbudet på Air det er en veldig god maskin og tilbudet er veldig bra men  ja pro har bedre skjerm når den bøyes og ses fra div vinkler men ser du rett på en skjerm som de fleste gjør så er Air skjermen faktisk veldig god den også.."

"4000,- ekstra for Pro da det er et godt tilbud på Air nææ det hadde jeg aldri betalt."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...