Shopaholic Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 men helt seriøst ville jeg ha gått gjennom apple sine egne butikker. Kræsjer/blir maccen ødelagt vil faktisk apple klare å hjelpe deg. Butikker som Leftdal, vil jeg påstår, ikke hjelper deg stort Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Tull. Ring Apple først, og lever på Lefdal. Ikke noe problem. Lenke til kommentar
haakon94 Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Men et minus med 2015-modellen er jo at det bare er én usb-port.. Da må jeg vel kjøpe et adapter for å koble til HDMI, minnekort osv? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Men et minus med 2015-modellen er jo at det bare er én usb-port.. Da må jeg vel kjøpe et adapter for å koble til HDMI, minnekort osv? Det er den som heter Macbook. Macbook Air/Pro/Pro Retina har flere porter og trenger ikke spesialkabler. Riktignok trenger Macbook Air og Pro en overgang til mini displayport til hdmi, mens Macbook Pro Retina har hdmi som standard. Lenke til kommentar
haakon94 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Det var godt å høre. Da tror jeg at jeg slår til på det tilbudet på lefdal: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MACAIRMJVE2HA/macbook-air-13-3-mjve2 Men vil det si at jeg må kjøpe hdmi-adapter og sd-leser utenom? Det går forsovet greit så lenge denne macen tåler litt redigering av filmene fra Goproen. Noen som har noen formeninger om det? Må bestemme meg iløpet av dagen, så setter stor pris på raske svar! Endret 10. juni 2015 av haakon94 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 4GB til redigering? Høres litt lite ut spør du meg. 1 Lenke til kommentar
haakon94 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Ja, det var det jeg var redd for. Men altså, det er ikke noe heavy redigering det er snakk om. Skal bare klippe litt filmer fra Goproen osv. Men går fint om den er litt treig. Lurer bare på om den klarer det.. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Alt går så lenge man er villig til å bruke tid på det - jeg skjønner at det er en billig inngangsportal til Mac-verdenen, og man får vel det man betaler for. 4GB RAM er etter min mening, men siden Apple selger maskiner med den konfigurasjonen, mener de at man klarer seg fint med det. ...og Macen jeg skriver dette på, har 4GB RAM. Har ikke prøvd å redigere video på den da. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Hvis du ikke bryr deg om tiden går det fint, men særlig ramen kommer til å bli et problem. Lenke til kommentar
haakon94 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Hvis du ikke bryr deg om tiden går det fint, men særlig ramen kommer til å bli et problem. Ja, det jeg er redd for.. Et alternativ er jo å kjøpe 2014-modellen av Pro med 8GB ram og 256GB lagring. Men finner ingen butikker som har denne inne lengre. Elkjøp har 2014-modellen med 128GB da. Så et annet alternativ kan jo være å kjøpe denne, også en ekstern harddisk ved siden av. Lenke til kommentar
haakon94 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Denne jeg tenkte på: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMF839HA/macbook-pro-13-3-retina-mf839Tror faktisk jeg går for den. Eneste minuset er jo lagringsplassen. Men tror jeg klarer meg fint med en harddisk om jeg går full. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Eksterne harddisker med USB3 er billigere enn noensinne. Hadde to selv, helt til hunden fikk tak i den ene. Nå har jeg en. Lenke til kommentar
haakon94 Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2015 Yes, bestemt meg for å drite i det tilbudet på lefdal og heller bare kjøre på med Macbook Pro:http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMF839HA/macbook-pro-13-3-retina-mf839Så får jeg heller bare kjøpe meg en ekstern harddisk og bruke den når jeg blir full. Vil det forresten ha noen stor betydning for ytelsen om lagringsplassen er veldig fylt opp? Bør jeg ha mye å gå på? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 10-20% pleier å være nok, men husk at ting ofte forandrer seg selv om du ikke følger med. Jeg liker iStat Menus for å holde et øye på slikt. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Jeg hadde virkelig gått for tilbudet på Air det er en veldig god maskin og tilbudet er veldig bra men ja pro har bedre skjerm når den bøyes og ses fra div vinkler men ser du rett på en skjerm som de fleste gjør så er Air skjermen faktisk veldig god den også.. Ekstern harddisk mulig du trenger det men en maskin i dette sjiktet så klarer de fleste seg med 128GB. Det er store video filer som lagrede "filmer" og spill som trenger masse plass og spill er i grunn uaktuelt på begge da de er ikke beregnet på dette med sitt innebygde skjermkort. Å lagre filmer idag har vel også blitt noe tullete da du har Netflix og mange gratistilbud som feks swe filmer, popcorn som enkelte bruker hvis ikke alle... 4000,- ekstra for Pro da det er et godt tilbud på Air nææ det hadde jeg aldri betalt. Lykke til Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Og jeg hadde gledelig betalt 8.000 kroner ekstra for å gå fra Air til Pro. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 (endret) Og jeg hadde gledelig betalt 8.000 kroner ekstra for å gå fra Air til Pro. Lett og si men der tror jeg deg ikke for forskjellen er ikke stor spør man meg i det daglige bruk. At Air ikke er rask er jo bare tull den jeg hadde 2014 mod var like rask som min spillmaskin ved surfing og kontoroppgaver. http://www.expert.no/baerbar-pc/asus-rog-g751jt-t7004h-173-laptop/p/32462/ 4 Giga ram holder i drøssevis i ios Endret 10. juni 2015 av Jada-jada Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Jeg solgte min macbook air og kjøpte en macbook pro. prisforskjellen var 8.000. Og ha, 4gb ram holder massevis i iOS. Men macer kjører ikke iOS, de kjører OSX. Du tenker på en iPhone. Så hvem av oss tror du vet mest om dette? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Jeg solgte min macbook air og kjøpte en macbook pro. prisforskjellen var 8.000. Og ha, 4gb ram holder massevis i iOS. Men macer kjører ikke iOS, de kjører OSX. Du tenker på en iPhone. Så hvem av oss tror du vet mest om dette? Vel en skrivefeil sier ikke om hvem av oss som har mest peiling. Du skjønte hva jeg mente da burde du heller kommentere min påstand kontra en skrivefeil... Jeg har hatt Air 2014 mod og står for min påstand. At du byttet fra air til pro for 8000,- skriver du ikke noe om /fordeler/ulemper for at du var villig å betale 8000,- mer for pro er jo mer interessant for trådstarter. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Skrivefeilen sier ganske mye, faktisk. Dette sier langt mer: "Jeg hadde virkelig gått for tilbudet på Air det er en veldig god maskin og tilbudet er veldig bra men ja pro har bedre skjerm når den bøyes og ses fra div vinkler men ser du rett på en skjerm som de fleste gjør så er Air skjermen faktisk veldig god den også.." "4000,- ekstra for Pro da det er et godt tilbud på Air nææ det hadde jeg aldri betalt." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå