Gå til innhold

Trenger en kraftig vifte til laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den info du kommer med, så er det beste tipset jeg kan gi deg følgende..

 

Teipe fast en støvsuger på luftutblåsningen på PCn, eller kjøre på med en kompressor og og peis på med luft i luftinntaket.. Evnt begge deler..

 

Men for å være litt seriøs.. Du må nok dele ut modellnr til din PC, og til bærbar er det ikke så mye annet en orginaldeler som passer..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Da må jeg desverre skuffe deg.. Uorginale vifter til Acer vil du har trøbbel med å finne.. De har designet og laget egen løsninger, så man må lete temmelig hardt for å finne noen vifter som passer..

 

Men jeg må jo spørre deg, har du skrudd opp laptoppen og rensket den orginale viften og kjøreribbene for støv? Og når det er sagt så er det ikke direkte unormalt med litt høy temp på Acer med deres design.. Er ikke akkurat noe gaming PC, så de har uansett noen underdimensjonerte kjøleløsninger.. Men jeg kan gi deg ett tips, det er å bytte ut den "teipen" (puten) de bruker for å lede varme mellom CPU/GPU og kjøleelement med skikkelig kjølepasta.

 

Orginalt er det nesten 1mm tykt lag varmeledene lim som ikke er særlig effektivt.. Her kan man fort tjene inn 10-20 grader om man vasker det rent og legger det selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...