Visum Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Hei! Jeg leste nettopp at Nederland følger delvis etter Frankrike for å forby heldekkende plag i det offentlig rom. Dette fører til at religiøse plagg som muslimske kvinner bruker er forbudt i det offentlige rom, altså ett burkaforbud. I hvilken grad bør Norge følge etter forbudet mot heldekkende plag i det offentlig rom? Edit: - Et forbud mot burka strider ikke imot menneskerettighetene slår den europeiske menneskerettighetsdomstolen fast. - Det ser ut til å komme et burka forbud i Norge også - heldigvis (eller uheldigvis) eller hva du måtte gi uttrykk for. - I enkelte læresteder i høgere utdanning i Norge er det forbud mot å bruke burka - i verstefall mister du studieplassen din. NB: Jeg ser at enkelte bare ramser opp ett tall og diskuterer på bakgrunn av det, vennligst bruk en kilde (slik jeg har gjort det) som bekrefter tallet. Da blir diskusjonen mer saklig istedet for at det bare kommer svada. Endret 24. mai 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Er det ikke allerede en lov i mot å dekke til ansiktet? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 22. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2015 Er det ikke allerede en lov i mot å dekke til ansiktet? Jeg tviler da jeg har sett flere i Oslo, som har dekket til ansiktet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Tror dette er fremtiden - man står opp om morran, tar lakenet rundt seg å går - enkelt og greit! Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Hvorfor skal det være ulovlig? Man skal kunne gå i hva man vil, ved mindre det viser kjønnsorganer eller direkte trakasserer en eller flere folke"grupper". Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Vi kunne satt dem på fly tilbake til midt-østen, ettersom det er klart at de ikke ønsker å integrere seg i samfunnet. 8 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Vi kunne satt dem på fly tilbake til midt-østen, ettersom det er klart at de ikke ønsker å integrere seg i samfunnet.Dersom de oppfører seg, ikke snylter til seg penger, og jobber ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få være her. De er mennesker de og. Men når det kommer til å dekke hele ansiktet og kroppen, ser jeg ikke poenget. Er ikke noe som står i koranen engang. Er bare noe folk har funnet på i ettertid. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Vi kunne satt dem på fly tilbake til midt-østen, ettersom det er klart at de ikke ønsker å integrere seg i samfunnet. For å bruke finlandshette? Det virker da litt voldsomt. Endret 22. mai 2015 av Sheasy 2 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Vi kunne satt dem på fly tilbake til midt-østen, ettersom det er klart at de ikke ønsker å integrere seg i samfunnet. Dersom de... jobber... I burka? Dersom de skal gå rundt og demonstrerer om at de ikke liker samfunnet vi har, så har de ikke noe her å gjøre. Enkelt som det. De er mennesker de og. Ser ikke sånn ut med burka på ihvertfall lel 3 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Nei, synes kanskje ikke at det er greit å jobbe i f.eks kiwi eller elkjøp med burka, det blir bare feil, Men når man er hjemme eller ute går det greit. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Vi kunne satt dem på fly tilbake til midt-østen, ettersom det er klart at de ikke ønsker å integrere seg i samfunnet. Jeg synes ikke folk som rører om å "sette folk på et fly tilbake de kom fra" ivaretar den norske pragmatiske og inkluderende kulturen, de ønsker dermed åpenbart ikke å integrere seg i samfunnet. AtW 6 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Jeg synes ikke folk som rører om å "sette folk på et fly tilbake de kom fra" ivaretar den norske pragmatiske og inkluderende kulturen, de ønsker dermed åpenbart ikke å integrere seg i samfunnet. Tør jeg spørre hvorfor det liksom er "rør"? Forøvrig kan du ikke si at de ikke vil integrere seg fordi folk som meg synes de ikke har noe her å gjøre, ettersom jeg synes dette nettopp fordi de ikke vil integrere seg. Det blir en forsterkende effekt på dem, men det er noe de skaper selv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Jeg synes ikke folk som rører om å "sette folk på et fly tilbake de kom fra" ivaretar den norske pragmatiske og inkluderende kulturen, de ønsker dermed åpenbart ikke å integrere seg i samfunnet. Tør jeg spørre hvorfor det liksom er "rør"? Forøvrig kan du ikke si at de ikke vil integrere seg fordi folk som meg synes de ikke har noe her å gjøre, ettersom jeg synes dette nettopp fordi de ikke vil integrere seg. Det blir en forsterkende effekt på dem, men det er noe de skaper selv. Du er ikke så god til å lese norsk, åpenbart ønsker du ikke å integrere deg i det norske samfunnet. AtW 5 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Og du sier at jeg snakker rør... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Jeg er enig med AtW. To stemmer for at Pizzagutten reiser tilbake til Midtøsten så langt. Noen mot? 6 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) tilbake? du tenkte ikke igjennom den særlig godt? Endret 22. mai 2015 av BrentPizzaMedBanan Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Refererer til innlegg #6. Dine ord. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Sorry, men jeg er fra Norge, så da blir det tilbake til Norge... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Somaliere og pakistanere, derimot, de skal tilbake til Midtøsten, eller? Du vet, fordi de ikke vil integrere seg. Slik som deg. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Det finnes neppe noen som har samme mening som majoriteten på alle områder, altså mener dere at ingen i Norge er integrert i samfunnet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå