Torbjørn Milje Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Olavskirken - Avaldsnes Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Hei, Torbjørn. En fin og interessant bildeserie med en velskrevet og informativ følgetekst ! V3 viser i særdeleshet hvordan denne steinkirken, der eldste "byggetrinn" er 765 år gammelt, ruver i det praktfulle kulturlandskapet, og jeg få lyst til å sette meg i bilen og kjøre for å få opplevd dette stedet, der en av Harald Hårfagres i alt fem kongsgårder ble bygd, og som i mange hundre år har vært et stoppested for pilgrimer på vei til Nidaros. M v h Albert. Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Hei Vedlikehold på Olavskirken. Kanskje han skal slå av en bit av Jomfru Marias Synål, sånt for sikkerhetsskyld Hilsen Rune Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Hei Vedlikehold på Olavskirken. Kanskje han skal slå av en bit av Jomfru Marias Synål, sånt for sikkerhetsskyld Hilsen Rune Det var deg på bildet Torbjørn. Det så jeg nå. Hilsen Rune Lenke til kommentar
PaulieMan75 Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Hei Torbjørn! Særdeles interessant bildeserie - personlig favoritt V2 som viser Synåla - man trenger ikke reise ut av landet for å finne flotte motiv med bakgrunnshistorie Ser gjerne flere slike serier jeg. Mvh Pål Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Her blir det bildeserien som illustrerer teksten og ikke omvendt. Nå lærte jeg noe jeg ikke lærte på skolen fra 1954 til 1963 i dag. Siden du har vært i stand til å presentere både tekst og bilder så datt du heldigvis ikke ned. Roar Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 24. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2015 Tusen takk for alle de hyggelige og fine kommentarene dere har gitt disse bildene. Det er bare å sette seg i bilen det Albert og ta turen bort hit til Haugesund/Karmøy. Her borte går man bokstavelig talt på historisk grunn fra tiden da Harald Hårfagre og vikingene styrte på som verst. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg