Gjespen Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Hei! Skal inn i Forsvaret til Juli og lurte på om det går ann å ta med en spillkonsoll eller muligens en bærbar datamaskin? Som man kan spille på om ettermiddagene og helgene, når man har fri tenkte jeg. Drar inn som Militærpoliti hos Sessvollmoen. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Lite poeng i rekrutten - De første ukene vil det bli lange dager og lite fri i helgene. Bruk heller tiden på å bli kjent med de på rommet \ troppen forøvrig, og ta med konsollen etter første perm når det er bedre tid til å bruke den. That being said, de fleste leire har velferd med PCer \ konsoller osv til fri benyttelse... Skal du ha med en spillkonsoll til bruk på rommet, så må du også ha en TV, som ihvertfall "i min tid" var forbudt på rommet i rekrutten. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Som nevnt over så er det lite vits å ta med spillkonsoll på rekrutten. Bærbar pc kan være greit, men tviler på at det virkelig er nødvendig. Du har mer av nok av andre ting å gjøre. Og det blir langt mer sosialt hvis ingen har bærbar med seg i rekrutten. Det er snakk om at du skal bli vant med militær livet og bli kjent med de andre du er på rom/tropp med. Skape et kameratskap.... Men etter rekrutten så kan det være greit å ha med bærbar pc. Spesielt når du er i MP og du må gå vakt. Angående konsoll så er det opp til hver base om hva som er lov eller ikke. Nå jeg var inne så hadde vi ikke TV på rommet, men det var TV i "stua" hvor vi kunne koble opp det vi ville (var ikke lov med TV på rommet, bare radio/cdspiller). En på troppen hadde med x-box som han koblet opp noen ganger. Ellers har velferden på de fleste baser både datamaskiner og pc som du kan låne. Var på Sessvollmoen i 6 uker. Kan ikke huske at noen av MP koblet opp noen konsoll i tv-stua. Retter sagt så brukte nesten ikke MP tv-stua. Jeg var der når MP hadde rekrutt periode... Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Legg igjen både pc og spillkonsoll hjemme ved innrykk. Alt av elektroniske duppeditter, med unntak av mobil, blir gjerne tatt fra deg i rekrutten. Dette kan du isteden ta med deg opp etter første perm. Velferden har normalt spillkonsoller du kan benytte deg av i mellomtiden. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Du kan helt fint ta med deg en spillkonsoll, men vent til etter rekruttperioden er over. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Som de andre sier, vent til etter rekrutten. Du kan jo spleise på en tv og konsoll med gutta du bor på rom med. Hyggelig å ta noen runder med FIFA med kompisene, og jo mer dere har å gjøre i leir, jo bedre stemning blir det. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Låner tråden litt, hvordan er det på de fleste rom? Er det Wifi og f.eks innlagt tv-signal? Eller burde man skaffe et mobilabonnement med mye data inkludert når man er i forsvaret? I mitt tilfelle tror jeg det er snakk om Heggelia leir Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Låner tråden litt, hvordan er det på de fleste rom? Er det Wifi og f.eks innlagt tv-signal? Eller burde man skaffe et mobilabonnement med mye data inkludert når man er i forsvaret? I mitt tilfelle tror jeg det er snakk om Heggelia leir Kan dessverre ikke svare for Heggelia leir. Men der jeg var hadde vi ikke Wifi eller tv-signal på rommet. Alle på troppen min skaffet seg telenor mobilt bredbånd. Det er TV-stue på de fleste kassernene og velferden har trådeløst internett eller datamaskinen oppkoblet til internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå