henrikrox Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Hei Har en kompis som har gitt opp playstation 4, og har ca 15-17000 kr å bruke. Han har skjerm og mus og tastatur samt OS. Satt sammen dette til han, han er litt glad at det ser pent ut, og han hadde sett black & white build han gjerne ville ha. Han vil også vente til gtx 980ti kommer ut, for å være mer "futureproof" Her er handlavogna jeg satt opp til han RM850 er sikkert lit overkill, men hvis sli blir en realitet i framtida er det greit å ha, og prisforskjellen er veldig liten. edit; bedre bilde Endret 22. mai 2015 av henrikrox Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Jeg ville ikke ha kjøpt to sett RAM. Heller ett 2x8 sett. EVGA SuperNOVA er bedre enn Corsair RM. Jeg har selv RM 850 i en GTX 970 SLI maskin. Funker som en drøm, stille og fint, men EVGA er altså bedre. Uansett; ikke spikre oppsettet før det faktisk skal handles. Eller handle nå med et 970, og selg kortet når 980 Ti kommer. Lenke til kommentar
MrAw3some Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Han skjønte ikke poenget at du ville ha svart og hvit lol Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Kanskje jeg skjønte det, men LIKEVEL ikke ville ha kjøpt to sett. Hva tror du om den teorien? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 22. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Jeg ville ikke ha kjøpt to sett RAM. Heller ett 2x8 sett. EVGA SuperNOVA er bedre enn Corsair RM. Jeg har selv RM 850 i en GTX 970 SLI maskin. Funker som en drøm, stille og fint, men EVGA er altså bedre. Uansett; ikke spikre oppsettet før det faktisk skal handles. Eller handle nå med et 970, og selg kortet når 980 Ti kommer. Er kjøpt 4 brikker med ram for å fylle ut alle spora. Også kjøpt 2 forskjellige for å matche hovedkortet. Han trenger ikke pcen før til sommeren og 980ti virker å være rett rundt hjørne. Virker forøvrig rart å si rm850 fungerer som en drøm men samtidig si evga g2 er bedre. Begge er jo 80+ Gold. Corsair kan vi også få tak i kabler for å matche buildet uten å måtte sleeve psu kablene selv Endret 22. mai 2015 av henrikrox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 22. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2015 Her er forøvrig noe av det vi går for/han vil ha. Samme hovedkort, case osv Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Jeg ville ikke ha kjøpt to sett RAM. Heller ett 2x8 sett. EVGA SuperNOVA er bedre enn Corsair RM. Jeg har selv RM 850 i en GTX 970 SLI maskin. Funker som en drøm, stille og fint, men EVGA er altså bedre. Uansett; ikke spikre oppsettet før det faktisk skal handles. Eller handle nå med et 970, og selg kortet når 980 Ti kommer. Er kjøpt 4 brikker med ram for å fylle ut alle spora. Også kjøpt 2 forskjellige for å matche hovedkortet. Han trenger ikke pcen før til sommeren og 980ti virker å være rett rundt hjørne. Virker forøvrig rart å si rm850 fungerer som en drøm men samtidig si evga g2 er bedre. Begge er jo 80+ Gold. Corsair kan vi også få tak i kabler for å matche buildet uten å måtte sleeve psu kablene selv Hvorfor man ikkje burde kjøpe 2 forskjellige minnesett: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?57038-Don%92t-combine-memory-kits!-The-meat-and-potatoes-overview Les og lær Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 Jeg ville ikke ha kjøpt to sett RAM. Heller ett 2x8 sett. EVGA SuperNOVA er bedre enn Corsair RM. Jeg har selv RM 850 i en GTX 970 SLI maskin. Funker som en drøm, stille og fint, men EVGA er altså bedre. Uansett; ikke spikre oppsettet før det faktisk skal handles. Eller handle nå med et 970, og selg kortet når 980 Ti kommer. Er kjøpt 4 brikker med ram for å fylle ut alle spora. Også kjøpt 2 forskjellige for å matche hovedkortet. Han trenger ikke pcen før til sommeren og 980ti virker å være rett rundt hjørne. Virker forøvrig rart å si rm850 fungerer som en drøm men samtidig si evga g2 er bedre. Begge er jo 80+ Gold. Corsair kan vi også få tak i kabler for å matche buildet uten å måtte sleeve psu kablene selv Hvorfor man ikkje burde kjøpe 2 forskjellige minnesett: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?57038-Don%92t-combine-memory-kits!-The-meat-and-potatoes-overview Les og lær Det er jo ikke to forskjellige minnesett hvis du leste/sjekket bilde i starten. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Nei, det er to "like" sett. Høyst sannsynlig vil det fungere helt greit. Likevel ville jeg ha kjøpt ett enkelt sett. Hvis fargen på (de unødvendige) kjøleribbene er så viktig, foreslår jeg å kjøpe et kabinett uten vindu. Problem løst. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 Nei, det er to "like" sett. Høyst sannsynlig vil det fungere helt greit. Likevel ville jeg ha kjøpt ett enkelt sett. Hvis fargen på (de unødvendige) kjøleribbene er så viktig, foreslår jeg å kjøpe et kabinett uten vindu. Problem løst. Hehe, takk for tipset Ekke mitt valg, han er opptatt av mikroskopise detaljer og alt skal være så cleant som mulig, samtidig vil han vise frem systemet, og da er vindu en fordel. Mesteparten er bestilt nå, venter bare på TI skal bli lansert. Så takker for all hjelp/tips Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) De ER forskjellige, siden de ikkje er i samme sett Når de er i samme sett, så er det "matched" slik at timings etc er helt like fra frabrikk. Endret 23. mai 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå